Gå til innhold

Tips til melkefri nyttårsdessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha gjester, men siden jeg akkurat har begynt på melkefri kost siden jeg ammer en baby som ikke tåler melk må jeg endre menyen.

Noen som har noen tips? Skulle gjerne lagd noe med sjokolade, men da må det bli med kakao eller melkefri sjokolade...

Anonymous poster hash: 236b9...40e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva pleier dere å ha da? Det meste kan gjøres melkefritt, har jeg erfart ;)
Vi har alltid riskrem her, men en melkefri variant er både mer spennende og smaker minst like godt. Koker opp grøtris med rismelk, og blander det med kokosmelk. Topper med salte nøtter og oppskjært frukt. Nydelig! 
Mammas familie har alltid fruktcocktail til jul og nyttår. En fin blanding av den på hermetikk og litt ymse frukt og litt nøtter. Enkelt og godt. 

Anonymous poster hash: 0d648...127
Skrevet

En mørk sjokoladekake laget med melkefri sjokolade? Fruktsalat med vaniljesaus? Vanlig vaniljesaus til gjester og havrevaniljesaus til deg? Eller med is til? Havreis ril deg og vanlig til gjester? Riskrem kan lages melkefri. Gelé med vaniljesaus. Osv.

Anonymous poster hash: 7b7d0...f66

Skrevet

Sjokoladepuddingpulveret til Freia er melkefritt. Da kan du bruke havre/rismelk når du tilberede så du kan spise den.

Sjokoladekake er veldig enkelt å lage melkefritt. Møllerens kakemons(har på Rema Bl a) kakemiks er melkefri.

Skrevet

Takk for mange gode tips😊

Anonymous poster hash: 236b9...40e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...