Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Jeg klarer ikke finne ut av dette.. Jeg vet at arv nå er skattefritt, men spørsmålet er, må man ikke betale mer i skatt om man arver si 600tusen? Med tanke på lønn`?Blir det regnet som inntekt? For isåfall må en jo skatte av dette, tenker nå ikke på skatt av arv i seg selv, men som økt inntelt det året arven mottas.Ga dette noe mening? Anonymous poster hash: 92de1...552
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Arv er ikke nødvendigvis skattefritt nei. Tror det du tenker på er at arveAVGIFTEN ble fjernet nylig. I tillegg ble det skattefrie beløpet hevet. Anonymous poster hash: a7349...313
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Det blir ikke regnet som inntekt. Dersom du har mye formue, må en betale formueskatt. Men nettoformuen skal være ganske høy før en må betale formueskatt, husker ikke helt hvor grensen går. Anonymous poster hash: b20f2...43d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Arv er ikke nødvendigvis skattefritt nei. Tror det du tenker på er at arveAVGIFTEN ble fjernet nylig. I tillegg ble det skattefrie beløpet hevet. Anonymous poster hash: a7349...313 Hva er det skattefriebeløpet da? For alt jeg finner av informasjon er at mottaker ikke må skatte av arve, kun hvis det er eiendom man selger med gevinst. Anonymous poster hash: 92de1...552
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Arv er ikke nødvendigvis skattefritt nei. Tror det du tenker på er at arveAVGIFTEN ble fjernet nylig. I tillegg ble det skattefrie beløpet hevet. Anonymous poster hash: a7349...313 Hva er det skattefriebeløpet da? For alt jeg finner av informasjon er at mottaker ikke må skatte av arve, kun hvis det er eiendom man selger med gevinst. Anonymous poster hash: 92de1...552 Det har aldri vært skatt på arv. Det over er helt feil. Det er avgift på arv, men det meste av det er fjernet. Du betaler ingenting for å få 600.000 i arv/gave, men du må skrive det i selvangivelsen for å dokumentere økt formue. Dette for ikke å bli mistenkt for svart arbeid., Anonymous poster hash: 3f7ba...b2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå