Gå til innhold

Sånne veldig mandige lesbiske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne veldig hjelpeløse heterodamer ... tror dere at de egt ønsker å være knulledukke?

Nei. Knulledokke er verken et kjønn eller en legning :)

Anonymous poster hash: 1e7a2...123

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo et spørsmål som det kunne ha vært interessant å få noen refleksjoner rundt etter min mening. :Nikke: 

Personlig er jeg ikke bedre enn at jeg undres i det stille når jeg ser lesbiske par hvor den ene er veldig mandig og den andre ytterst feminin, eller par hvor begge lett kan forveksles med menn. Det blir jo med undringen for jeg kjenner ikke noen jeg kan spørre ut nærmere om temaet.

Gjest Antarctica
Skrevet

I følge HI finnes det én forståelse av hva som er synonymt med "feminint" og hva som betyr "maskulint".

Vi som vokste opp på 80-tallet er imidlertid ikke så firkanta. Jeg dekorerte pikerommet med David Bowie, Annie Lennox, Sinead O'Connor og Duran Duran...😂

Skrevet

Tror dere at de egentlig ønsker å være mann?

De er vel like forskjellige som alle andre mennesker

Anonymous poster hash: 25678...78b

Skrevet

Det er jo et spørsmål som det kunne ha vært interessant å få noen refleksjoner rundt etter min mening. :Nikke:

Personlig er jeg ikke bedre enn at jeg undres i det stille når jeg ser lesbiske par hvor den ene er veldig mandig og den andre ytterst feminin, eller par hvor begge lett kan forveksles med menn. Det blir jo med undringen for jeg kjenner ikke noen jeg kan spørre ut nærmere om temaet.

Ikke sant! Det ER jo voldsomt snodig. Den feminine tenner ihvertfall på illusjonen av en mann. Og da er det lite logisk å være sammen med en kvinne. Har heller ingen å spørre..skulle gjerne ha hørt en lesbisks tanker rundt det :)

Skrevet (endret)

Tror dere at de egentlig ønsker å være mann?

Nei. Det er de transeksuelle som ønsker
Men hvorfor oppføre seg så mandig hvis de ikke ønsker det? Hvorfor bare gå i løse jeans og klippe håret kort? Det er ikke farlig å ha langt hor og bruke smykke ;)

Tror ikke det er farlig å bruke løse jeans og ha kort hår heller altså.. Har i hvert fall ikke hørt om noen som har tatt skade av det.

;) ;)

Endret av Ikkedytt
Skrevet

Men hallo?! Det er vel ikke et så veldig dumt spørsmål.... Damer som klær seg som en mann, går som en mann, klipper seg som en mann etc Etc... Vill de egentlig være damer ....

Anonymous poster hash: ec204...056

Tippar dei er vel fornøgde med å vere damemennesker med praktiske kle og praktisk hår.

Skrevet

Hiv og hoj (siden jeg muligens er på dypt vann 😜 )

Altså, jeg er ikke lesbisk.

Jeg finnes ikke snev av feminin utad pr. d.d....

Jeg føler meg totalt hjelpeløs og forkommen i kjole... smykker.... Nei, bikkja mi har ting rundt halsen. ....av praktiske årsaker.... jeg liker praktiske årsaker da.

Jeg har samme ganglag som far min...

Neglelakk gjør at jeg føler meg møkkete på hendene...

Sminke gjør at jeg konstant går å tenker på at jeg ikke må gni meg i øye osv, i fare for å smøre gørra utover uten at jeg merker det... 😜

Jeg ELSKER aaaaalt for store klær. Hater at noe sitter inntil kroppen. Unntatt undertøy da, det får sitte der det skal og holde oppe og inne det som skal holdes.

Jeg lekte mest med "gutteleker" da jeg var lita. Hadde flest guttevenner også.

Har "maskuline" hobbyer.

Så er vel prototypen på den type "lesbe" som du beskriver HI....

Men.... jeg er 100% hetro. Har møtt kvinner jeg gjerne skulle delt livet mitt med, men (!) det er ett problem, jeg kunne ALDRI hatt sex med noen av dem!

Det blir nemlig helt feil for meg!

Men hvorfor er jeg da slik som jeg er???

Jeg ble misbrukt (incest) fram til jeg var 13 år. Fortalte ikke noen om dette før verden min raste da jeg var 30....

Har slitt med spiseforstyrrelser av ymse slag, overspising fra jeg var 20 og fram til nå. Har gått i behandling siste 7 åra og har gått ned 18 kg., men er bare halvveis til normalvekt...

Jeg føler overvekten gjør meg mer mot intetkjønn.

Det er det jeg beskriver meg som. Jeg er mer "det", enn "han" eller "hun" hva angår kjønn...

Dessverre...

For ja, det plager meg...

Så mulig jeg ikke hadde vært heeelt så ille, om jeg ikke hadde blitt misbrukt, ikke hadde funnet meg en mann som ung, som ville bestemme hva jeg skulle kle på meg og misbrukte meg sexuelt i uviten om hva jeg hadde opplevd... ...og om jeg ikke fortsatt hadde vært sammen med han nå.... men misbruket er det helt slutt på, jeg lærte fort i terapi å sette grenser for hva jeg IKKE vil.... MEN... Hva vil jeg? ....det aner jeg ikke, når det gjelder mange ting.

Jeg har nok en spesiell stil hva ang. feminine klær osv. En stil mannen ikke liker dessverre... så det er nok mulig jeg hadde vært mer feminin om jeg hadde klart å kle meg slik, men han's negative kommentarer takler jeg ikke, så da er jeg slik jeg er. Han komenterer det også negativt, men da står jeg på en "trygg" og "kjent" plattform og da takler jeg det bedre.

Så muligens er den "mandige lesbiske stilen" en "trygg og kjent plattform" noen har laget seg I ett hardt vær.

Eller så er det sånn at jeg bare er født sånn og de også er det, lesbiske eller ikke.

Det jeg helt sikkert kan si, med hånda på hjertet, er at de, sånn som jeg, trenger mennesker som aksepterer meg akkurat slik jeg er. Uansett åssen jeg er eller kunne ha vært osv

Jeg har vært kjempe heldig, for jeg fikk en venninne før verden raste for meg, hun aksepterer meg akkurat som den jeg er og det har gjort at jeg er her i dag. Og nei, vi er ikke sammen, kunne aldri blitt det heller, for jeg er ikke lesbisk selv om ser sånn ut og ho er heller ikke det. Vi er gift med hver vår mann og trives med det.

Tja, ble langt og rotete det her. Men der er vel ikke noen fasit heller, for hvorfor noen er slik eller sånn. Noen har en grunn andre bare er sånn. Det viktigste er at alle får være som de er! ☺

Anonymous poster hash: a2b74...6de

Skrevet

Kanskje fins det like mange måter å være kvinne på som det fins kvinner...?

Anonymous poster hash: 35597...52f

Skrevet

Hærlig for meg.. For jeg kunne ikke brydd meg mindre, om hvordan andre mennesker ser ut, og hvem de velger og være glade i. Utseende og kjærlighet kan aldri bli feil.

Anonymous poster hash: 8b482...e26
Skrevet

Det å være maskulin og like ting som "guttesveis", ha "guttehobbyer" og falle for "barbiedukker", er noe helt annet enn kjønnsidentitet. Selv om man identifiserer seg mer med den typiske mannsrollen, betyr det ikke at man føler seg som en mann, eller at man er født i feil kropp. De færreste feminine, homofile menn føler at de er kvinner, selv om de identifiserer seg mer med den stereotypiske kvinnen. 

Jeg er absolutt ikke tilhenger av denne generaliseringen. Hvem har bestemt at noe er forbeholdt menn og andre ting er forbeholdt kvinner. Jeg skjønner at noe er biologisk betinget, all forskning tyder på det , og tanken rundt HEN er nok mer en utopi enn en kjønnsløs kategori alle føler seg komfortabel i. Allikevel har samfunnet formet mange av de normene vi etterlever, og selv om man ikke lever innenfor disse rammene, betyr det ikke at man har et ønske om å være noe annet enn det man er. Kvinner (og menn) er født med gitte trekk som gjør en til det kjønnet man er, og noen har mer av disse trekkene mens andre har mindre, men de havner allikevel innenfor samme kategori. Selv om man befinner seg litt på utsiden av disse rammene, gjør ikke det at man automatisk identifiserer seg som det motsatte kjønn. Jeg har sett flere eksempler der nok så maskuline menn identifiserer seg som kvinner, så det er ikke så svart/hvitt som du later til å tenke, HI.  

Jeg kjenner feminine lesbiske som faller for androgyne- og maskuline jenter, men de er allikevel ikke tiltrukket av menn. Dette er ikke noe de velger, så de faller ikke for menn selv om de ligner på den type kvinne de faller for. Ingen her inne velger hvem vi faller for, og vi liker ikke nødvendigvis det andre måtte mene er nært nok til det vi vanligvis tiltrekkes av. Selv i 2015 er det dessverre mye enklere å være heterofil, så hadde det vært et valg, tror jeg de fleste hadde valgt den letteste veien til lykke. 

Anonymous poster hash: 8a14b...d2a
Skrevet

Heterofile menn kommer i x antall forskjellige grader av maskulin/feminin - bikertyper, LarsMonsen-typer, BI-typer, håndtverkertyper, metrofile, den milde, akademikeren, nerden osv. osv.

Heterofile kvinner kommer i ultrafeminine med og uten sminke, allværsjakke-natur-kvinne (med og uten sminke), rødstrømpetypen, håndtverker-typen som mener klærs viktigste funksjon er å være funksjonelle, jåle-mote-dukker, silikon-restylane-fettsugings-rumpeløft-damer, nerden osv., osv.

Og det pussigste er at heterofile også går ut over sine egne "grupper" hva stil/personlighet angår.... ;)

Vil tro det ikke er så mye anderledes blant lesbiske/homofile?

Anonymous poster hash: 969e0...335
Skrevet

Det å være maskulin og like ting som "guttesveis", ha "guttehobbyer" og falle for "barbiedukker", er noe helt annet enn kjønnsidentitet. Selv om man identifiserer seg mer med den typiske mannsrollen, betyr det ikke at man føler seg som en mann, eller at man er født i feil kropp. De færreste feminine, homofile menn føler at de er kvinner, selv om de identifiserer seg mer med den stereotypiske kvinnen.

Jeg er absolutt ikke tilhenger av denne generaliseringen. Hvem har bestemt at noe er forbeholdt menn og andre ting er forbeholdt kvinner. Jeg skjønner at noe er biologisk betinget, all forskning tyder på det , og tanken rundt HEN er nok mer en utopi enn en kjønnsløs kategori alle føler seg komfortabel i. Allikevel har samfunnet formet mange av de normene vi etterlever, og selv om man ikke lever innenfor disse rammene, betyr det ikke at man har et ønske om å være noe annet enn det man er. Kvinner (og menn) er født med gitte trekk som gjør en til det kjønnet man er, og noen har mer av disse trekkene mens andre har mindre, men de havner allikevel innenfor samme kategori. Selv om man befinner seg litt på utsiden av disse rammene, gjør ikke det at man automatisk identifiserer seg som det motsatte kjønn. Jeg har sett flere eksempler der nok så maskuline menn identifiserer seg som kvinner, så det er ikke så svart/hvitt som du later til å tenke, HI.

Jeg kjenner feminine lesbiske som faller for androgyne- og maskuline jenter, men de er allikevel ikke tiltrukket av menn. Dette er ikke noe de velger, så de faller ikke for menn selv om de ligner på den type kvinne de faller for. Ingen her inne velger hvem vi faller for, og vi liker ikke nødvendigvis det andre måtte mene er nært nok til det vi vanligvis tiltrekkes av. Selv i 2015 er det dessverre mye enklere å være heterofil, så hadde det vært et valg, tror jeg de fleste hadde valgt den letteste veien til lykke.

Anonymous poster hash: 8a14b...d2a

Takk, du sa det;-)

Anonymous poster hash: 48b02...224

Skrevet

Har også lurt på dette, kanskje det har sammenheng med at vi alle, uansett om vi vil eller ikke, er påvirket av "idealet" om hvordan et par skal være. Så selv om de ikke tiltrekkes av menn, så følger de denne normen av det "normale"?

Bare noen tanker...

Anonymous poster hash: f4efd...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...