Gå til innhold

Bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på to år, og føler at tiden er inne for å slutte med bleier. Han gir nå beskjed etter han har bæsjet og spør selv om ny bleie til tider. Tydelig at han ikke liker følelsen av våt/skitten bleie, og tenker derfor at han er klar til å slutte. Potte, pottebok og truser er innkjøpt.

Kom gjerne med gode tips og råd som dere synes har fungert godt 😊

Anonymous poster hash: 84b45...f09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tok av bleien og lot det stå til jeg. Noen uhell ble det jo, men det gikk overraskende greit. 2 år og 3 mnd. Tok naytbleien ved 2,5 år. Jeg fulgte henne til do/potte veldig ofte i begynnelsen, så økte jeg intervallene gradvis.

Anonymous poster hash: 2d522...c43

Skrevet

Belønningssystem med klistremerker. Og ikke stress med det! Ikke mas om å gå på potta, ikke bli sur når det er uhell. Legg vekt på at han kan bruke potte nå fordi han har blitt stoe gutt.

Anonymous poster hash: 05257...21a

Skrevet

Jeg har bare tatt av bleia og satt de ofte på do. Siste bæsjet kun på do fra hun var ca 18 mnd, sluttet med dag og nattbleie rett før toårsdagen .

Eldste kviet seg for å bæsje på do , men lot seg bestikke av et prinsessebord og stoler.

Etter en gang gikk det fint. Hun var nesten 3.

Skrevet

Begynte å spørre om ho måtte på do når jeg selv måtte eller når vi skulle bytte bleie. Gjorde det til noe positivt. Ros og belønning bare for å sitte på potta i begynnelsen, men ho var mer gira på å sitte på doring.

Noen uhell blir det jo.

Snakk om truser, bleie og potte og do med han. :-)

Anonymous poster hash: 345d5...e53

Skrevet

Tusen takk for svar. Har hatt potten en god stund allerede, den har stått fremme slik at han har blitt vant med den. Han er også glad i å sitte på den, men har aldri tisset/bæsjet i den enda. Først de siste ukene han har begynt å gi beskjed om bæsj i bleien, så føler tiden er inne for å begynne mer målrettet trening enn den lille treningen vi har hatt til nå.

Er forberedt på at det vil ta tid og at det vil skje en del uhell. Klesvask er jo en ting, men hva gjør dere for å forhindre uhell i sofaen? Lar barnet sitte på en håndduk eller bare vaske trekket? Ser for meg at det siste fort kan bli styrete 🙈

Anonymous poster hash: 84b45...f09

Skrevet

er ikke sikkert han er klar, min sluttet selv rett før han var 3

Anonymous poster hash: 7de2e...cb3
Skrevet

Min er 3.5 og ikke intressert i å slutte 😕

Anonymous poster hash: c42a8...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...