Gå til innhold

Klipping under fødsel, vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får vell bedøvelse? Merket dere noe, eller var selve fødesmerten såpass att dere ikke kjente det? Det er min største angst ved fødsel, sist kjente jeg godt att de sydde (sydde innvendig), så livredd for saks under fødsel, eneste jeg gruer meg til :/

Anonymous poster hash: 89ccf...ab8

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Kjente ikke en pøkk av det, foruten at det var godt at presset lettet ;)

Skrevet

nei det klippes uten bedøvelse, men for å si det sånn så er du så bedøvd fra før, grunnen til du klippes er jo at hodet står å stanger, så enten sprekker du, ellers må du klippes du, og fødselen blir jo raskere ferdig da..

ikke kast bort tankene på bekjymringer som kanskje ikke skjer ;) kos deg i stedet :)

Anonymous poster hash: 0788e...8bb
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror de sprayet på bedøvelse hos meg, jeg kjente i alle fall null komma niks.

For øvrig er det jo mindre sjanse for at du trenger klipping når du har født før ;) det kommer til å gå så bra så!

Skrevet

Godt å høre! :) Husker under sist fødsel, etter en time med pressing begynte Jordmødrene å prate om klipping, da skal jeg love dere ungen kom ut ja, aldri pressa så hardt før, hahaha. Så slapp så vidt unna :)

Anonymous poster hash: 89ccf...ab8

Skrevet

Sprayet noe bedøvelse og merker ingenting annet enn lettelse over at jeg nå greide å få ungen ut.

Skrevet

Jeg er jordmor og jeg klipper ALDRI uten bedøvelse først, men vet noen klipper på toppen av en ri og mener det da ikke kjennes, om det stemmer kan vel variere. Jeg klipper også bare på dårlig fosterlyd så vi må ha barnet fort, og hvis perineum er veldig rigid og ikke gir etter, en gang må man jo bli ferdig liksom. Det er ikke sånn at hvis man klipper unngår man store rifter (grad 3/4) uansett, det kan man like godt få om man har klipt. Cluet er at barnet får komme sakte. Noen (gamle?) jordmødre er nok ikke enig og klipper mye oftere en yngre (og mer oppdaterte?🙊) jordmødre, men dette varierer. Tenker at du bare må stole på at jordmor vurderer riktig, men du kan jo kreve bedøvelse, det burde være en selvfølge tenker jeg. Har du født før klippes det sannsynligvis ikke.

Anonymous poster hash: 2e9a4...283

Skrevet

Fikk bedøvelse og kjente ingen ting. Det var jo naturlig nok vondt å føde, men klippingen kjente jeg ikke. Ingen ting å grue seg til. :)

Anonymous poster hash: d573c...a9a

Skrevet

Jeg fikk bedøvelse så kjente ingenting. Kjente ingenting til syingen heller

Anonymous poster hash: 6b63a...806
Skrevet

Kjente ingenting av klippingen. Bare en lettelse at babyen endelig kom ut 😅

Skrevet

Kjente ikke et pønk av klipping uten bedøvelse. Sying etterpå med bedøvelse var vondt.

Skrevet

Jeg ble ikke klippet ikke men revnet en del, og de måtte sy etterpå. Hverken revning eller å sy var vondt, for de satte lokalbedøvelse der nede før babyen kom ut.

Riene var derimot helt sykt vonde

Anonymous poster hash: 74f46...b9c

Skrevet

Jeg ble klippet, da de trodde de måtte få ut babyen med vakuum svært raskt da alle verdiene brått stupte.

De klippet uten bedøvelse, men gjorde det midt i ei ri. Jeg kjente det, men var ikke vondere enn et litt hardt klyp.

Fikk bedøvelse da de sydde etterpå.

Var livredd for å bli klippet på forhånd, men det var virkelig ikke noe problem.

Babyen kom forøvrig ut på ei ri av seg selv, så slapp vakuumet.

Anonymous poster hash: 2613b...964

Skrevet

Skulle ønske jeg ble klippet.. Revnet herfra til månen🌝

Anonymous poster hash: 46c82...953

Skrevet

Ble klippet 2 plasser uten bedøvelse. Fy f***! Det var rett før jeg sparka jm i hodet, hun forberedte meg ikke på det! Grøsser inni meg enda når jeg tenker på det, og det er 3 år siden.

Anonymous poster hash: 2e4e4...d23
Skrevet

Alt det andre er så vondt at man merker ikke klippingen. Jeg vil heller bli klippet og få et fint snitt enn å revne fra A til B

Skrevet

Aner ikke om jeg fikk bedøvelse, men kjente i hvert fall ingenting!!!

Anonymous poster hash: 8ced9...547
Skrevet

Ja det var det verste med hele fødselen. Klipte fordi det hastet (måtte bli tatt med tang) og fikk ingen bedøvelse. Var så vondt at det eneste jeg tenkte på da babyen var kommet ut var om de måtte klippe mer nedi der. Gruer meg til neste fødsel kun pga det klippet :/ ble sydd for stramt og måtte tilbake en uke etterpå for å fjerne et par sting. Fæl opplevelse..

Skrevet

Jeg ble klippet og nå ble jeg så uvel av å lese denne tråden at jeg klarer egentlig ikke si noe fornuftig. Men klippet var ikke vondt, tror det er mer tanken på det. Og den tilstanden jeg var i da de klippet.

Anonymous poster hash: 19023...d71

Skrevet

Enig med Anonym over her... Jordmor var teit, hadde null kommunikasjon med meg og plukket opp saksa flere ganger før hun gjorde alvor av saken. Jeg så aldri saksa, men jeg jobber på sykehus selv, har en slik saks i brystlommen og vet NØYAKTIG hvordan den høres ut. Og det var det aller verste. At jeg var fastspent, forsvarsløs, ute av stand til å snakke og visste at det kvinnemennesket skulle klippe meg i fillebiter. På grunn av henne ble første fødsel bare fæl.

Andre fødsel var helt fantastisk, selv om jeg revnet en god del. Kjente ikke noe til det, verken før eller etter.

Anonymous poster hash: 224bc...9e5

Skrevet

Kjente ingenting pga riene/press-smertene.

Skrevet

Ved mine 3 fødsler uten smertelindring så har jeg :

Nr 1, klippet

Nr 2 revnet

Nr 3 ingen ting.

Og vet dere hva? Alle 3 fødselene var like vonde. Kjennte ikke verken revning eller klipping. Eller dvs det gjør så vondt der nede uansett, så et klipp fra eller til har ikke mye å bety.

Jeg trodde jeg revnet med nr 3 også, men da var det ingen ting.

Innbiller med at det er bedre å bli klippet kontrollert enn å revne mye.

Skrevet

Kjente ingenting når de klippet med nr 1. Jeg ble bedøvd først, men kjente ikke det heller. Jeg var så utslitt av smertene at jeg ble nummen nedentil tror jeg.. For jeg kjente ikke når ungen kom ut heller. Overraskelsen var stor da nr 2 meldte sin ankomst og ALT kjentes 😂 revnet med nr 2 da, men det merket jeg ikke noe av. Alt var bare vondt.

Skrevet

Ble klippet pga dårlig fosterlyd uten bedøvelse. Kjente ingenting. Ikke noe grue seg for😉 Kjennes godt en uke etterpå før det kommer seg.

Anonymous poster hash: 845b3...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...