Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Ikke prater enda....Han kan bare si mamma, pappa, pus, Hei, mommo, ja og nei. Med alle denne frustrasjon fra han sin side så sliter han så utrolig med sinnet sitt. Han forstår godt hva vi sier, for han viser tydelig at han forstår. Men viss han ikke får det slik han vil så er det nesten så det klikker for han. Eks: Får han ikke lov å ta kaffekoppen min som står på bordet, tar han tak i løperen som ligger på bordet og røsker den til seg. Eller, viss vi sitter på gulvet og leker sammen med han, og det ikke blir som han vil, kaster han lekene så delene flyr rundt. Vi prøver å snakke rolig til han, og viser han rolig hva han skal Gjøre. Sier f.eks at, nei, vi skal ikke kaste bilene sånn, men kjøre med de sånn. Ser ikke ut som det hjelper. Har prøvd denne måten en stund nå. Vi har satt igang med en liten timeout hver gang han får disse raserianfallene. De varer bare så lenge som han vil. Han kommer bort å gir oss kos når han har roet seg, og dette betyr unnskyld fra han sin side. Men det tar liksom ikke så lang tid før han klikker igjen... Noen som har noen tips til hvordan vi kan lære han å ikke kaste leker, og evt hvordan vi kan roe ned sinnet hans? Anonymous poster hash: 02059...243 Anonymous poster hash: 02059...243
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Eldstemann var slik i den alderen, og mangel på språk ga mye frustrasjon og sinne. Har ingen løsning, mitt eneste råd er tålmodighet.. Når han fikk slike raseriutbrudd var løsningen for oss å ta en timeout der vi satt sammem med ham (vi satt på rumpa der vi var). Da prata vi om hvorfor det han måtte på rumpa, og at det var lov å bli sint, men ikke å slå/bite/kaste etc. Så satt vi der til han sa unnskyld (dvs han gav en klem). Etter en stund fungerte dette slik at vi kunne avverge noen utbrudd med å si "nå teller mamma til 3, så skal du slutte, ellers må du på rumpa". Og etterhvert kom språket, og livet ble mye bedre . Anonymous poster hash: 94d85...fda
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Når min bare kaster lekene rundt når vi leker fordi han er sur kan det være du i litt for stor grad vil bestemme hva dere skal leke? O Jeg ville latt lek være lek og gjort noe annet - så kunne han sittet der og lekt som han ønsket selv uten min "hjelp" Anonymous poster hash: e5b4a...893
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Jeg leker med han fordi han kommer bort til meg viss jeg er opptatt med noe annet. Han vil at jeg skal leke med han. Alt går etter hans lek, mamma følger bare med. Han får bestemme hvor jeg skal kjøre biler, hvor jeg skal sette klosser osv...Får håpe språket snart kommer da. Å ang tålmodighet, det har jeg nok av. Vet det ikke nytter å heve stemmen HI Anonymous poster hash: 02059...243
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Raseriet og utbruddene vil helst sikkert roe seg etterhvert som han knekker språkkoden. Han er nok veldig frustrert over at han ikke får uttrykt det han ønsker. Prøv å sette ord på følelsene hans. Det kan hjelpe litt. "Ville du ha kaffikoppen til mamma?" " det forstår mamma, men den er varm og manma vil ikke at du skal brenne deg". Anonymous poster hash: 907b7...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå