Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Eller skriver man referanse fås på forespørsel? Anonymous poster hash: 16001...2e8
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Jeg gjør ikke det. Jeg oppgir referanser på forespørsel. Mine referanser kan være forskjellige utfra hva slags jobb jeg søker. Og jeg spør alltid referansene mine på forhånd om det er greit at jeg oppgir de. Anonymous poster hash: 46ca0...0d6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Jeg oppgir alltid referanser i søknad. Snakker alltid med referansen først Anonymous poster hash: 6728f...d55
Mamma_til_2 Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Nei du skal si at det fås på forespørsel slik at du har kontroll på hvem som kontakter de og slik at dine referanser vet at de ikke blir kontaktet bare for og bli kontaktet! Se for deg at en tidligere kolega har lagt sin CV på finn.no og du står som ref.så ser mange potensielle arbeidsgivere dette og starter og ringe deg det er slitsomt! Ikke vet du hva jobben går ut på og ikke vet du om din tidligere kolega vill ha jobben, det er ikke alle jobber som alle referanser passer til.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Nei du skal si at det fås på forespørsel slik at du har kontroll på hvem som kontakter de og slik at dine referanser vet at de ikke blir kontaktet bare for og bli kontaktet! Se for deg at en tidligere kolega har lagt sin CV på finn.no og du står som ref.så ser mange potensielle arbeidsgivere dette og starter og ringe deg det er slitsomt! Ikke vet du hva jobben går ut på og ikke vet du om din tidligere kolega vill ha jobben, det er ikke alle jobber som alle referanser passer til. Det er jo litt forskjell på å legge en CV ut på Finn og å legge den ved en søknad til en spesifikk stilling da... Anonymous poster hash: 622ca...b68
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Andre? Du skriver at det fås på forespørsel. Det er enklest. Da slipper du å spørre folk om å stille som referanse før det faktisk er nødvendig. Men det er lurt å ha noen i bakhånd som kunne tenke seg å være referanse når du er innkalt til intervju. Hvis de spør etter referanser på intervjuet er det greit å raskt kunne gi den navn og nummer. Anonymous poster hash: 622ca...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå