Gå til innhold

Samliv og mobilavhengighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har blitt svært lite interessert i sex og meg generelt. Hvis vi legger oss samtidig blir han liggende med ryggen til og surfe på telefonen. Hvis jeg forsøker å kose før vi skal legge oss blir han som regel sittende i stuen med telefonen istedenfor å komme i sengen med meg.

Vi har vært sammen i 12 år og det var ikke slik før. Da hadde vi sex nesten hver dag, pratet sammen og hadde det fint.

Jeg forstår heller ikke hva som er så fantastisk interessant at man kan bruke halvparten av sin tid i våken tilstand på nettet.

Jeg er her inne og det er vel det mest interessante stedet på nett, men 10 minutter om dagen holder i massevis. Facebook eller nyheter slenger jeg innom hvis jeg sitter alene og venter på barna eller lignende.

Vi har pratet om dette problemet, men uten varig resultat. Er internett viktigere enn samlivet?

Jeg aner ikke hva han driver med på telefonen, men antar at det er Facebook og andre sosiale medier som er så viktig. Det piper ihvertfall jevnt med meldinger/ snap eller hva det nå er han bruker.

Andre som har det som meg eller som er slik min samboer er?

Noen gode råd for å ta tilbake tiden?

Anonymous poster hash: e4ae0...125

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angi soverommet som mobilfri plass.

Snakk med han om det, forstå at det er hans måte å koble litt av på, men si også at du gjerne ønsker å prate med han litt du også.

Og så kan jeg dra opp utro-tanken. Ikke nødvendigvis, men hvis det er ut av det blå så kan det være.

Men uansett, snakk sammen om det, gi dine tanker spillerom og så får hans tanker spillerom, vær åpne mot hverandre.

Kanskje han er deprimert, kanskje det er for mye samhold i julen (jeg liker alenetid selv, så i julen kan det bli altfor mye)

Anonymous poster hash: 5e34b...d1f

Skrevet

Snakk med han om det, forstå at det er hans måte å koble litt av på, men si også at du gjerne ønsker å prate med han litt du også.

Og så kan jeg dra opp utro-tanken. Ikke nødvendigvis, men hvis det er ut av det blå så kan det være.

Men uansett, snakk sammen om det, gi dine tanker spillerom og så får hans tanker spillerom, vær åpne mot hverandre.

Kanskje han er deprimert, kanskje det er for mye samhold i julen (jeg liker alenetid selv, så i julen kan det bli altfor mye)

Takk for svar.

Det er ikke slik at jeg på død og liv vil ha hans oppmerksomhet til enhver tid. Jeg bare synes dette har tatt helt overhånd når han ikke viser noen som helst interesse for oss og er så totalt uinteressert i sex.

Utroskap? Jeg tror ikke det, men kan selvsagt ikke vite. Han er ikke spesielt opptatt av å "passe på" telefonen, men han har den alltid med seg om han så bare skal på toalettet. Sikkert for å bruke tiden der også på nettet tenker jeg.

Deprimert kan han sikkert være selvom jeg ikke ser noen grunn til det eller har oppfattet andre signaler i den retning.

Jeg derimot, er i ferd med å bli lettere deprimert og frustrert av mangelen på oppmerksomhet og respons på mine forsøk på å få til litt kos. Merker at det tærer på selvtilliten at han hele tiden velger bort sex og nærhet til fordel for sosiale medier og Internett.

Hi

Skrevet

Takk for svar.

Det er ikke slik at jeg på død og liv vil ha hans oppmerksomhet til enhver tid. Jeg bare synes dette har tatt helt overhånd når han ikke viser noen som helst interesse for oss og er så totalt uinteressert i sex.

Utroskap? Jeg tror ikke det, men kan selvsagt ikke vite. Han er ikke spesielt opptatt av å "passe på" telefonen, men han har den alltid med seg om han så bare skal på toalettet. Sikkert for å bruke tiden der også på nettet tenker jeg.

Deprimert kan han sikkert være selvom jeg ikke ser noen grunn til det eller har oppfattet andre signaler i den retning.

Jeg derimot, er i ferd med å bli lettere deprimert og frustrert av mangelen på oppmerksomhet og respons på mine forsøk på å få til litt kos. Merker at det tærer på selvtilliten at han hele tiden velger bort sex og nærhet til fordel for sosiale medier og Internett.

Hi

Nei, nei. Men det hjelper å ta en prat om ting også :-)

Han legger sikkert egentlig Ingenting i mobilbruken, det er bare lettere å surfe enn å være sosial om en er sliten.

Ta en prat om hva du føler og hør hva han tenker :-)

Skrevet

Jeg er nok litt sånn som din mann, dessverre. Jeg tenner nok ikke så veldig på han, tenker ofte på hvordan jeg skulle greid meg mye bedre alene, jeg er egentlig ensom i forholdet. Prøver vi å finne på noe så ønsker jeg innerst inne å finne frem telefonen. Føler vi ikke har det vi en gang hadde.

Anonymous poster hash: 884be...726

Skrevet

Jeg tipper han er utro. Typisk sånn man er da.

Min elskers kone har begynt å bli obs på at han er som din mann. Hun har vært naiv ganske lenge før spørsmålet kom da.

Anonymous poster hash: a2b94...648

Skrevet

Uansett årsak til hans avhengighet.... gå til parterapi. Du skal ikke la ditt liv styres av hans avhengighet. Hvis surfingen er viktigere enn partneren og barna, da får han heller stå for sitt valg, gå og bli singel.

En frisk mann slutter ikke å ha sex med sin kone uten grunn. Spesielt ikke når dere har hatt sex så ofte. Da gjelder det å finne årsaken til at han ikke vil ha sex mer. Deprimert? Stresset? Kanskje han er spillavhengig, har tapt penger og ikke vil si noe? Utro? Fysisk sykdom eller ubalanser i hormonsystemet?

Snakk med ham, for slik kan dere ikke leve!

Anonymous poster hash: b3825...480
Skrevet

Jeg er nok litt sånn som din mann, dessverre. Jeg tenner nok ikke så veldig på han, tenker ofte på hvordan jeg skulle greid meg mye bedre alene, jeg er egentlig ensom i forholdet. Prøver vi å finne på noe så ønsker jeg innerst inne å finne frem telefonen. Føler vi ikke har det vi en gang hadde.

Anonymous poster hash: 884be...726

Prøver du å gjøre noe for forholdet deres da eller vil du bare gjemme deg i sofaen med mobilen?

Skrevet

Jeg tipper han er utro. Typisk sånn man er da.

Min elskers kone har begynt å bli obs på at han er som din mann. Hun har vært naiv ganske lenge før spørsmålet kom da.

Anonymous poster hash: a2b94...648

Tja, det kan selvsagt hende han er utro. Det er imidlertid ikke noen andre typiske tegn unntatt manglende interesse for sex og unormal bruk av telefonen. Han har ikke endret vaner, begynt å trene eller hva nå alle disse kjennetegnene på utroskap er. Men selvsagt kan han være utro og slik situasjonen er så ville det gitt en forståelig forklaring.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...