Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Jeg ønsker bestille klær fra noen utenlandske sider. Men de har gått over til kunn å sende med dhl... Sist jeg bestilte kjøpte jeg klær for ca 700, fikk mye for pengene. Så fikk jeg en regning fra dhl på samme prisen .. dette var rett før 350 kr grensa kom! Hvor mye kan jeg vente meg i frakt en eventuell neste gang? Noen andre som bruker bestille og har gode råd? Anonymous poster hash: 3cddf...f33
Miss Chocolate Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Frakt? Mener du mva? Jeg bestiller ALLTID for under mva-grensa. Bestiller heller i flere omganger (venter til pakken er sendt før jeg bestiller ny).
cecilies mamma Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Hvordan regner dhl ut sine kostnader i forhold til frakt og levering? Kan det lønne seg bestille stort eller holde seg under 350 kr grensa? Legge til at jeg bor en time fra byen og dhl kjører ut hit kun en gang i mnd ..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Det lønner seg for miljøet ihvertfall! Anonymous poster hash: b04f0...279
gaardsfrua Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 DHL tar et fortollingsgebyr det kommer itillegg til frakt,toll og moms.
Miss Chocolate Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Hvordan regner dhl ut sine kostnader i forhold til frakt og levering? Kan det lønne seg bestille stort eller holde seg under 350 kr grensa? Legge til at jeg bor en time fra byen og dhl kjører ut hit kun en gang i mnd .. Kostnader ifm frakt og levering? De tar da ikke betalt for frakt, men de tar betalt for mva (evt toll) og et gebyr ifm dette. Gebyret er vel på 150-250 kr, litt usikker. Mva er 25 % Toll er det kun på noen varer, sjekk toll.no
Miss Chocolate Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Det lønner seg ikke å bestille for mer enn 350,- kr (varer og frakt inkludert) dersom frakten er rimelig. Da bør du bestille flere pakker som alle kommer på mindre enn 350,- Er frakten høy bør du regne på det. Da kan det hende det lønner seg å heller bestille en stor pakke og betale mva-regningen. Endret 29. desember 2015 av chocolate
Miss Chocolate Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Legge til at jeg bor en time fra byen og dhl kjører ut hit kun en gang i mnd .. Har ikke noe å si om dhl leverer deg 15 pakker på en gang, dersom hver pakke har verdi på 349,- eller mindre (inkl frakt). Du får ikke mva-regning hvis du gjør det på den måten.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 Takk for svar 😊 Anonymous poster hash: 3cddf...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå