Gå til innhold

Svigersøster fra helvette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet henne har jeg mistet så å si all kontakt med min bror og mine tantebarn (som han hadde fra tidligere forhold). Deres nye barn sammen, altså mitt nye tantebarn, har jeg ingen tilknytning til.

Synes det er så utrolig sårt. Hun er veldig "perfekt" og fremstiller seg som den primadonna. Hakker ned og snakker stygt (hele tiden!) om mamman til mine tamtebarn. Fremhever seg selv og virker veldig dominerende, manipulerende og ja... "Perfekt" på alle vis!

Bak denne masken ser jeg en falsk, kontrollfrik!

Jeg blir gal...

Anonymous poster hash: 79640...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har hun skyld i at du har mistet kontakt med dine eldste tantebarn da? Hvor gamle er de? Kan du ikke ha direkte kontakt med de?

Anonymous poster hash: 3c1af...e2f

Skrevet

Bror din er ein tøffel!

Anonymous poster hash: 8ba70...e0a
Skrevet

Ta kontakt med dine tantebarn selv da!

Skrevet

Sånt blir jeg irritert av å lese, hva vet vel egentlig du? Ser du hverdagen til broren din?

En sak har alltid to sider..

Skrevet

Jeg skjønner ikke sånne ting....hvorfor tar du ikke en prat med broren din?

Skrevet

Det er vel ikke noe nytt for deg? At det er ting du ikke skjønner?

Anonymous poster hash: 46fbc...327

Skrevet

E i samme situasjon som deg HI, eneste at min bror ikke hadde barn fra før da han ble sammen med sin utkårede. 

En helt vanvittig sår og ubeskrivelig situasjon....

Hun har faset ut alle min bror var glad i før han traff henne. Tok "rotta" på oss en etter en. 

De eneste min bror når han meget spradisk kontakt med er foreldrene, som de kontakter KUN når de trenger noe. (rettere sagt når hun trenger noe) Hun bruker da barnebarna for alt de er verdt. Utnytter, manipulerer og er utrolig slem... 

Alt andre gjør er galt. 

For meg føles det som om broren min er død, selv om han går rundt som en levende zombie. (hørt av andre) 

Hun har full kontroll over han og kontrollerer hans mail og telefon.

Ikke får han lov til å jobbe heller (faktisk) 

Stor klem til deg

Anonymous poster hash: b4ad9...29b
Skrevet

Hvordan var forholdet ditt til din brors eks? Hadde det vært en mulighet å ta kontakt med henne, og hatt kontakt med de eldste barna mens de er der? 

Anonymous poster hash: a36a6...f1f
Skrevet

Hvorfor slenger du med leppa? Kan du ikke holde deg til saken, og i grunnen også holde deg i bakgrunnen til du har noe mer konstruktivt å komme med? 

Anonymous poster hash: 37f67...913

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis hun snakker stygt om barnas mor mens de hører på er det vel tett opp til psykisk terror. Voksne skal ikke drive på sånn. Det er sårende og nedverdigende for barna!

Skrevet

Helt riktig....jeg skjønner ikke hvorfor ikke familiemedlemmer ikke kan prate sammen

Gjest Antarctica
Skrevet

Helt riktig....jeg skjønner ikke hvorfor ikke familiemedlemmer ikke kan prate sammen

Kanskje fordi de har konflikter du ikke har erfaring med...?

Hvis alt kunne løses med en liten prat og alle plutselig begynte å oppføre seg annerledes bare de ble bedt om det, hadde det jo ikke vært krig i verden. Men ikke alle lar seg snakke til, i alle fall ikke hvis det innebærer å etterpå skulle ta irettesettelser videre til kona. Tror du virkelig den dama danser etter mannens pipe bare noen "snakker om" ting?

Skrevet

E i samme situasjon som deg HI, eneste at min bror ikke hadde barn fra før da han ble sammen med sin utkårede.

En helt vanvittig sår og ubeskrivelig situasjon....

Hun har faset ut alle min bror var glad i før han traff henne. Tok "rotta" på oss en etter en.

De eneste min bror når han meget spradisk kontakt med er foreldrene, som de kontakter KUN når de trenger noe. (rettere sagt når hun trenger noe) Hun bruker da barnebarna for alt de er verdt. Utnytter, manipulerer og er utrolig slem...

Alt andre gjør er galt.

For meg føles det som om broren min er død, selv om han går rundt som en levende zombie. (hørt av andre)

Hun har full kontroll over han og kontrollerer hans mail og telefon.

Ikke får han lov til å jobbe heller (faktisk)

Stor klem til deg

Anonymous poster hash: b4ad9...29b

Hjelp for en tøffel!!

Anonymous poster hash: 2ff70...c0d

Skrevet

Hvis alt kunne løses med en liten prat og alle plutselig begynte å oppføre seg annerledes bare de ble bedt om det, hadde det jo ikke vært krig i verden. Men ikke alle lar seg snakke til, i alle fall ikke hvis det innebærer å etterpå skulle ta irettesettelser videre til kona. Tror du virkelig den dama danser etter mannens pipe bare noen "snakker om" ting?

Ikke rart det er krig i verden.

Anonymous poster hash: 35091...566

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke rart det er krig i verden.

Anonymous poster hash: 35091...566

Nei, der det finnes mennesker, finnes det konflikter; men det er jo bare å forholde seg til. Ikke late som om det kan rettes på uten videre.

Skrevet

Jeg reagerer på at to i denne tråden bare stempler bror til Hi og bror til annen anonym bruker som "tøffel".

Ingen tar høyde for at disse kvinnene kanskje driver med psykisk mishandling av sine menn. Slike menn har enda vanskeligere for å greie å komme seg bort fra kona, nettopp pga. slike holdninger - menn skal ikke finne seg i slikt, det skal kvinner ha enerett på. Det er skambelagt for menn å innrømme at de blir mishandlet fysisk og/eller fysisk av kvinnen - ofte i langt større grad enn for kvinner.

Dette er et stort problem, mye større enn hva de fleste vet eller vil innrømme. Selv om man har estimat på hvor mange menn som lever med mishandlende kvinner, så er det nesten ingen menn som tar kontakt med krisesenter av samme grunn. Fremdeles er det slik at mor oftere får størst samvær med barn, og det er også en av grunnene til at en del menn som lever med vold ikke bryter ut - fordi de prøver å beskytte barna som mor ellers trolig få hovedomsorg for.

Ingen av oss her kan vite hva som ligger bak i de to tilfellene som er kommet frem her. Men ikke vær blind for at disse mennene kan leve i voldelige forhold som de sliter med å komme seg ut av - på lik linje med mishandlede kvinner som er så nedpsyket at de ikke kommer seg unna sin voldelige mann. For kvinner i slike forhold er det likevel ofte "lettere" siden de som regel har større sjanse for å få hovedansvaret for barna videre. Menn i slike ødeleggende forhold sliter som regel med å bli trodd... og den psyke moren får ha barna mest. Spesielt psykisk mishandling kan være vanskelig å bevise, og svært vanskelig å bryte ut av når man først er fanget.

Hi - jeg ville forsøkt å prate med din bror alene. Spør ham hvordan han egentlig har det, for du har inntrykk av at han kanskje ikke har det bra i forholdet. Fortell også hvor trist du synes det er fordi du ser at dere mister kontakten med ham og alle barna hans. Spør hva som skal til for at dere kan opprettholde kontakten. Og om du ikke kommer noen vei med broren din, ta kontakt med moren til de eldste tantebarna, forklar situasjonen og spør om dere kan finne en løsning slik at familien og barna kan fortsette å ha kontakt innimellom. Det burde barnas mor også være glad for.

Anonymous poster hash: 371ba...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...