Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Hvor lenge etter operasjonen hadde dere vondt? Og i stingene? Har fått beskjed om at det vil ta tid, pga at det er en smertefull operasjon hadde jeg også epiduralbedøvelse i 8 dager. Nå er det 3,5 uke siden operasjonen og har fortsatt mye vondt! Hvordan var det med dere??
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Hvilken operasjon? Har selv op bort hud, 2-3 uker smerter. Anonymous poster hash: 1c024...49b
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2015 Hvilken operasjon? Har selv op bort hud, 2-3 uker smerter. Anonymous poster hash: 1c024...49b Har operert i tarm, lever og galleveier. Snittet opp langs magen! De sa på riksen at det ville gjøre vondt en stund, men trodde smertene skulle være betydelig mindre by now😬
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Hvilken operasjon? Har selv op bort hud, 2-3 uker smerter. Anonymous poster hash: 1c024...49b Har operert i tarm, lever og galleveier. Snittet opp langs magen! De sa på riksen at det ville gjøre vondt en stund, men trodde smertene skulle være betydelig mindre by now😬 Hei jeg har vært gjennom en åpen hjerteoperasjon. Tok vel ca 6 uker før jeg følte at det begynte å bli bedre. Og jeg gikk enda på store doser smertestillende. Blant annet morfin tabletter. Sov sittende i en stol de første 5 ukene. Etter 8 uker begynte jeg å føle meg litt normal igjen. Anonymous poster hash: 6a26c...af9
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Det beste tror jeg er å ta en telefon til avdelingen på Riksen som opererte deg. Legg frem akkurat hvor mye smerter du fremdeles har og spør om det er slik det skal være - si at de har sagt smertene skulle begynne å avta. Det kan jo også være at du trenger justering av smertestillende, at kroppen din har tilvent seg de dosene du har brukt. Eller at du rett og slett har fått smerter som bivirkning av nettopp de smertestillende. Men er smertene lokalisert til operasjonssåret/-området så ville jeg ev. fått en sjekk for å se om alt er som det skal være. Vær også oppmerksom på ev. infeksjon osv. Ring Riksen i morgen, du, og snakk med dem der. Husker historien din, tenkte faktisk på deg på julaften og lurte på om du var kommet hjem eller fremdeles var innlagt. God bedring! Anonymous poster hash: a9614...ca2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har hatt en stor operasjon i magen. Første 5 dagene var det hinnsides ubeskrivelig vondt, verste jeg noen gang har kjent, trodde ikke det var mulig å ha sånne smerter.. Men fra ca sjette dagen lettet det litt og derfra ble det litt mindre vondt for hver dag som gikk. Tre uker etter operasjonen var jeg tilnærmet smertefri så lenge jeg holdt meg i ro. Anonymous poster hash: 6b552...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå