Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Hvordan gjorde du det? Jeg har en venninne der vi begge er del av en vennegjeng..for mange år siden var vi veldig nære men så ble vi bare mer og mer ulik hverandre både personlig og livssituasjoner. Nå har vi lite kontakt.. men hver gang vi møtes som ofte er når gjengen møtes så tar hun opp at det er så synd.. at hun savner meg og ønsker der nære tilbake samtidig som hun er ganske anklagende på meg på hvorfor det har blitt slik og ønsker nok noe fra meg slik at vi kan bli nære igjen. Jeg liker henne rett og slett ikke lenger, synes hun har mange dårlig og irriterende sider og jeg har bygd meg opp en god del bitterhet og irritasjon opp gjennom årene. For meg er hun bare en skikkelig energityv som er veldig opptatt av seg og sitt og sliter egentlig alltid med noe. Alltid drama rundt henne. Fordi hun sliter og fordi hun ønsker kontakt synes jeg det er veldig vanskelig å være ærlig. Har jo ikke lyst til å være slem mot henne heller og å bare fade ut fungerer ikke helt ettersom vi fortsatt hører til samme "gjeng". What to do? Synes det er så slitsomt å ha dette hengende over meg hele tiden, hun gjør meg bare sliten, irritert og deppa..Har ikke lyst å kutte ut hele gjengen heller.. Anonymous poster hash: d47d8...c12
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Du kan jo si noe til henne neste gang om at dere hadde det veldig kjekt da dere var unge, at dere var viktige for hverandre da. Og så fortsette å si at det er rart hvor ulike retninger dere har utviklet dere i tross mye felles fortid, og selv om dere ikke har så mye til felles til å ha et slikt vennskap som tidligere så er det kjekt å møte henne sammen med hele gjengen en gang iblant. Da sier du det på en noenlunde grei måte, du er ærlig, og du bør kunne beholde vennegjengen. Om hun ikke forstår at du ikke vil ha noe kontakt utenom etter å ha sagt det, så får du heller være litt mer direkte, at det er kjekt å møtes med gjengen, men at du ikke har overskudd til noe kontakt med henne utenom når gjengen møtes. Anonymous poster hash: dc2f1...ff0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Du kan jo gjøre som en tidligere venninne av meg: Være helt enig i at dere bør treffes oftere, om mulig være enda mer ivrig på det enn henne, for så å aldri ta kontakt og aldri "ha tid" når hun foreslår å møtes. Men oppfordre til å fortsette å ta kontakt fordi du veldig gjerne vil treffes men er så dårlig til å ta kontakt selv. Deretter sier du omsider ja til en invitasjon fordi du "føler du må", men ber en annen (løsmunnet) venninne om å ringe og "redde" deg etter en halvtime. Dette får hun selvsagt vite om, og det føles kjipt for henne, men er hun som meg, så har du i alle fall sikret at hun aldri tar kontakt igjen. Men jeg stemmer egentlig heller for #2 sitt forslag... Anonymous poster hash: 55609...616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå