Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Hun har altid brukt litt tid på å dovne, leser litt eller ordner med bamsen først. Alt ok så lenge hun gjør det, når hun avslutter det hun driver på med og skal sove, begynner hun å rope til meg på stua like ved at hun er redd. Kommer opp og vil ikke sove, vil legge seg på vårt rom eller spør om jeg kan løfte henbe over I min seng når jeg går og legger meg. Begynner å gråte og styrer på om hun ikke får sove på vårt soverom. Sier hun tenker på mye skummelt på kveldene. Lillebroren er ikke sånn. Stefar er ikke supergrass på en 8 åring I senga, ikke jeg heller forvist da hun ligger urolig. Når hun først sovner sover hun natta igjennom. Noen tips? Anonymous poster hash: e9b0d...09d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Har hun vært sånn "alltid"? Mitt barn har hatt innsovningsproblemer og redsel(helt uten grunn) siden 1 års alder. Viste seg å være ADD i tenårene. Mye falt på plass når man så alle tegnene som kom gradvis. Roet ned redsel først som 11 åring. Vært litt redd for sykdom en periode rundt 8-9. Veldig renslig(litt for mye syntes jeg, men tenkte heller at jeg var litt for grisete..). Anonymous poster hash: b0676...275
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Det er helt vanlig at de har en slik periode i den alderen. De tenker mye, har skjønt at verden ikke bare er snill, blir plutselig redd for alt fra tordenvær til brann eller tyver. Min datter hadde også en slik periode i fjor høst (rett før hun fylte 8 år), fikk nesten litt seperasjonsangst også, ville være sammen med meg hele tiden. Men det varte bare noen måneder også gikk det over igjen. Jeg tenkte hun bare trengte litt ekstra trygghet en periode og lot henne til en viss grad få det, men jeg dillet ikke med henne eller bygget oppunder denne "angsten" heller, for da kan den bli veldig altoppslukende og stor. Anonymous poster hash: 815ed...0f4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Har hun vært sånn "alltid"? Mitt barn har hatt innsovningsproblemer og redsel(helt uten grunn) siden 1 års alder. Viste seg å være ADD i tenårene. Mye falt på plass når man så alle tegnene som kom gradvis. Roet ned redsel først som 11 åring. Vært litt redd for sykdom en periode rundt 8-9. Veldig renslig(litt for mye syntes jeg, men tenkte heller at jeg var litt for grisete..). Anonymous poster hash: b0676...275 Har altid vært sånn ja, gått I perioder da. Hun sover lite generelt, gjort det siden hun var baby. Ekstrem sta og mister ofte beherskelse og blir illsint. Skoleflink og får lett venner. Rastløs som vare det, klarer ikke sitte I ro I 5 min å se film uten å bevege armer og bein.. Anonymous poster hash: e9b0d...09d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Har hun vært sånn "alltid"? Mitt barn har hatt innsovningsproblemer og redsel(helt uten grunn) siden 1 års alder. Viste seg å være ADD i tenårene. Mye falt på plass når man så alle tegnene som kom gradvis. Roet ned redsel først som 11 åring. Vært litt redd for sykdom en periode rundt 8-9. Veldig renslig(litt for mye syntes jeg, men tenkte heller at jeg var litt for grisete..). Anonymous poster hash: b0676...275 Har altid vært sånn ja, gått I perioder da. Hun sover lite generelt, gjort det siden hun var baby. Ekstrem sta og mister ofte beherskelse og blir illsint. Skoleflink og får lett venner. Rastløs som vare det, klarer ikke sitte I ro I 5 min å se film uten å bevege armer og bein.. Anonymous poster hash: e9b0d...09d I utgangspunktet skal man ikke tenke at barn kan ha en diagnose. Og det gjorde ikke jeg heller. Jeg så på ting som personlighet. Litt vel mye personlighet til slutt Ble litt glad når jeg fikk beskjed om at barnet ikke kan noe for det selv. Og at jeg ikke hadde skyld i det. Men sårt likevel.. Jenta di er mest sannsynlig helt normal! Men du kan legge ting på minnet/skrive ned, slik at det kan taes fram når du ser det blir vel mye "personlighet", ulikt resten av familien. Kan jo være at hun har sett noe slemt i dette tilfellet? Eller at hun finner på noe for å få deg litt mer for seg selv? Det er så mange muligheter Men følg med, og støtt henne så godt du kan Anonymous poster hash: b0676...275
megogbarna Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Legg en madrass på golvet hos dere, så kan ho komme ved behov, det VIL gå over når ho blir større. Vår 10,5 åring kommer ca 1 gong annenhver mnd nå ;-) Kansje bytte rom med lillebror om ho er ei av dei som "føler ting" i rommet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå