Gå til innhold

Hva om forholdet er over..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan en begynner når historien er så lang ..?

Mye kan sies om forholdet til mannen min, men en ting kan si med sikkerhet er at forholdet ikke har vært kjedelig.

Uansett så har vi 4 barn. Jeg bor hos min far på Vestlandet og mannen pendler hit hver helg fra en annen kant av Norge pga nedbemanning.

Nå som jula er kommet så ser jeg hvor vidt forskjellig vi se som personer.. Han er så sint, hissig, impulsiv og egoistisk. Bare i dag har han ropt og brølt både til meg og barna. Slamret med dørene som en tenåring og slått i veggen i blindt raseri fordi jeg sa at noe ville bli vanskelig å gjennomføre pga at flere andre ting har stått i kø pluss at jeg er utslitt. Det fins ikke mer krefter å hente igjen her mer ..

Hvordan reagere på en slik oppførsel? Føler det har kommet et hav mellom oss og at forholdet er på tur til å dø :(

Anonymous poster hash: dc0f6...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han generelt har et sinnemestringsproblem så trenger han sikkert et kurt i sinnemestring.

Om dette er noe som har oppstått nå så må du spørre ham hvorfor han er så hissig, for det er nok ikke de småtingene han plutselig hisser seg opp i.

Uansett virker det som om dere trenger parterapi. Det er ikke enkelt for noen av dere med den bosituasjonen dere har pr. i dag. Når du bor hos din far så vil mannen din ikke være "mann i huset" selv når han er hjemme, og resten av tiden lever han trolig med savn etter deg og barna. Det kan være tøft. Like tøft som det er for deg å ha aleneansvaret for alle barna hele tiden. Han blir kanskje mer mentalt sliten, mens du blir mer fysisk sliten?

Og begge to blir sterkt påvirket når dere ser så lite av hverandre og så ikke har det bra når dere er sammen.

Vær ærlig med ham, si at du føler dere er i ferd med å skli fra hverandre, at du ikke ønsker det og at du håper dere kan jobbe for å få det bedre sammen igjen.

Kanskje må dere vurdere bosituasjonen, kan dere begge finne jobb et annet sted og dere kunne bosette dere der? Kan du eller mannen være villig til å jobbe med noe helt annet en periode for å holde familien sammen? Hvordan skal dere få tid til dere som par og kjærester når dere generelt ser hverandre så lite? Hvordan kan dere fordele arbeid mellom dere?

Anonymous poster hash: 16fc4...1fa
Skrevet

Begge jobber på spreng på hver vår kant. Desverre har vi ikke økonomi til at jeg er uten jobb, og mannen er ikke villig til å si opp sin for en annen jobb (noe som er det eneste vi har råd til nå).

Situasjonen ble så veldig vanskelig når han mistet jobben sin... Ungene har et nettverk her og ene barnet har hatt problemer i barnehage/skole, men det har nå begynt å rette seg litt.. Synes det er risikabelt å flytte på barna nå.

Mtp arbeidsoppgaver hjemme faller det meste på meg, selv når han hjelper meg... Huff, vi er begge konstant sliten. 2 av barna er ganske syke å trenger en del oppfølging både hjemme og på sykehuset.

Jeg kjenner mye på at alt ansvaret med barn ol faller på meg alene. Stresser selv når jeg sover, og kjenner ut som jeg skal få panikkanfall snart.

Skrevet

Begge jobber på spreng på hver vår kant. Desverre har vi ikke økonomi til at jeg er uten jobb, og mannen er ikke villig til å si opp sin for en annen jobb (noe som er det eneste vi har råd til nå).

Situasjonen ble så veldig vanskelig når han mistet jobben sin... Ungene har et nettverk her og ene barnet har hatt problemer i barnehage/skole, men det har nå begynt å rette seg litt.. Synes det er risikabelt å flytte på barna nå.

Mtp arbeidsoppgaver hjemme faller det meste på meg, selv når han hjelper meg... Huff, vi er begge konstant sliten. 2 av barna er ganske syke å trenger en del oppfølging både hjemme og på sykehuset.

Jeg kjenner mye på at alt ansvaret med barn ol faller på meg alene. Stresser selv når jeg sover, og kjenner ut som jeg skal få panikkanfall snart.

Dere må snakke sammen, ellers kommer dere ingen vei. Og dere må begge være villige til å jobbe med forholdet.

Slik det ser ut nå så risikerer du sykemelding - fordi du og mannen ikke finner en løsning som passer dere som familie.

Anbefaler parterapi, for dere har noen store spørsmål å avklare. Nr. en er om dere ønsker å fortsette å være sammen. Hvis dere begge ønsker det mer enn noe annet, da må dere finne en løsning som fungerer for dere alle. Trolig må en, begge eller alle være nødt å inngå kompromiss, kanskje dere må gjøre drastisk om på hverdagen, jobb, bosted. Og dere kan få det til - men da må begge være villige til å finne løsninger. Kanskje det ikke er det optimale, men det kan være det beste for å redde forholdet, så kan dere heller søke det optimale så fort som mulig når dere har fått mer ro på situasjonen.

Anonymous poster hash: 16fc4...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...