Gå til innhold

trenger tips til dåp på budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stramt budsjett... Tips?

Anonymous poster hash: 7b829...303

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få foreldre, svigerforeldre, tanter og onkler til å bake en kake hver (si hva de skal bake om de kan, så ikke folk baker dobbelt opp). Vi hadde steik med poteter og grønnsaker, og alt som hører til.

Prøv å holde det hjemme evnt book i god tid lokale, let opp billig. Dropp ekstra unødvendig pynt. Holder med lys og servietter i fargen til barnet.

Anonymous poster hash: 9c430...3aa

Skrevet

Glemte å si at alt vi ordnet til dåpen kom på 1000,- inkl lokale 😉

Anonymous poster hash: 9c430...3aa

Skrevet

Vann med sitron/agurk/stjernefrukt til de voksne og ev saft til barna i stedet for brus og lignende.

Lei/lån lokale med utstyr eller ha det hjemme. Europris har rimelig og ok papirduk om bordene trenger kamuflasje. Nei, du trenger ikke hvite stoltrekk med sløyfer i matchende farger. Hva med salatbar til mat, sett fram alt mulig godt man kan ha, litt som koldtbord men mye billigere. Redusere gjestelista...

Anonymous poster hash: 1c981...a9c

Skrevet

Takk for tips. Vi kan ha det hjemme heldigvis :)

Pynt kan man begrense ja, blir så revet med av alt som "skal" være sånn og sånn... Små babyfigurer til 60,- pr stk er uaktuelt :/

Skrevet

Søstrene Grene har mye fint til pynten.

Lån lokale: spør om kirken har (hadde der vi var).

Som andre sier: få folk til å bake.

Mat: gryterett med salat, brød og smør til.

Anonymous poster hash: 7a80a...e60

Skrevet

Ebay har forskjellig pynt du kan bestille, men må bestilles i god tid.. En mnd -2 mnd i forveien.. Fine pompomer osv :) få slekt og venner til å bake kaker. Bestill snitter eller gryterett som ikke er så dyrt og hold gjestelisten til et minimum :)

Skrevet

Takk for tips. Vi kan ha det hjemme heldigvis :)

Pynt kan man begrense ja, blir så revet med av alt som "skal" være sånn og sånn... Små babyfigurer til 60,- pr stk er uaktuelt :/

se på søstrene grene, bruk ebay, ebay har ofte kort leveringstid. der får du kjøpt masse duppeditter. hva kjønn er det?

Skrevet

Vi hadde hjemmelaget koldtbord, ikke det billigste du kan ha selvfølgelig, men ble neimen ikke spesielt dyrt heller, 2-3000 for mat til 24voksne og en del barn, og da hadde vi restefest i ei uke.

Vi hadde selskap i mai, og bordpynten besto av blomstrende greiner vi hadde plukket litt i den nærmeste skogen, samt stemorsblomster i små krukker på bordet (slike stemorsblomster man kjøper 10 for 30kr på et hvert plantemarked). Ble faktisk fryktelig fint!

Fikk familien med å stille med kaker.

Anonymous poster hash: bf6b7...e2e

Skrevet

Dropp dåp. Døp uten å ha selskap. Vent med dåp til økonomien er bedre. 

Anonymous poster hash: 632c1...e35
Skrevet

Pynt finner dere i Hagen og naturen.

Kaker kan dere be om at gjestene tar med.

Hvis du vill ha billig middag så får du veldig billig kalkun. Poteter er ikke dyrt og Sansynligvis får du noen billige og gode grønnsaker. Jeg kjøpte for eksempel nylig frossen rosenkål til 5kr pr pakke. Gode var de også.

Dåpskjole lånte vi i kirken til 50,- kr inklusiv vask.

Bruk klær dere har fra før.

Hvite servieter fra IKEA koster ikke mye.

Send inbydelsene på Mail og ta bilde til tankkekort selv.

Anonymous poster hash: 03f51...472

Skrevet

vi brukte 50.000,men siden dere har stram økonomi, så hadde jeg prøvd og holde meg til 20.000

Anonymous poster hash: 5da95...bfa
Skrevet

vi brukte 50.000,men siden dere har stram økonomi, så hadde jeg prøvd og holde meg til 20.000

Ha ha tullebukk!

Anonymous poster hash: 0fd1e...713

Skrevet

B.W.... Gå å legg deg nå.

Anonymous poster hash: 44d84...064

Skrevet

Lån dåpskjole fra kirken eller venner/familie. Vi kjøpte 3 for 2 blomsterbuketter og mikset litt i vaser fra lokalet ( gratis lokale på mannens jobb). Kjøp rosa/blå servietter og eventuelt noe fargede stearinlys, be familie bidra med kaker og kjøp ferdige smørbrød eller ha gryterett.

På samme måte som bryllup kan dåp bli så billig og dyrt som du vil

Anonymous poster hash: 4ebe7...470

Skrevet

Kanskje du finner pynt på salget til panduro som er nå?

Til deg som brukte 50 lapper... Morroklumpen!

Men noen som husker den tråden som var i sommer eller høst om hun som ville spare seg til fant på dåpen? Og har link?

Anonymous poster hash: 24a99...f3b

Skrevet

Jeg følte ikke at vi sparte men tror vi kom på ca 5000 til bortimot 30 gjester. Lagde finnebiff (kjøpt på tilbud. ) hadde alt hjemme. Og ikke spesielt glad i all mulig pynt heldigvis :P fikk masse kaker av de som ville bake. Nei jeg synes selskapet noe man "må" ved dåpen for det er så koselig ;-)

Skrevet

Vi lagde gryterett og bacalao. Hjemmelaget brød til. Slekt og venner bakte, og vi hadde det hjemme :)

Skrevet

Pynt med ting du finner i naturen eller i vinduskarmen, en blomst her, noen grønne blader der.  Kjøp en bukett med blomster og sett en og en oppi små vaser eller telysestaker etc.  Egentlig kan man jo pynte med det meste.

Gryterett kan man lage godt og rimelig, det samme med kalkun som noen andre her er inne på.  

Noe særlig mer trenger man da ikke?  Litt brus, mugger med vann, kaffe og et par kaker?

Skrevet

Gryterett eller snitter? Koster ikke mye hvis man lager selv. Få foreldre, tanter osv til å bake en kake hver. Trenger man egentlig så mye bordpynt? Vi brukte opp igjen pynten fra broren sin dåp, selv om det var jente denne gangen😉

Skrevet

Vi har hatt begge våre dåper for 3-5000kr med ca 20 gjester. Har bestilt koldtbord og hatt selskapene hjemme i stuen. Pyntet bare med det jeg har i skuffer/skap og så noen avskårne blomster. Etter koldtbordet var det kaker, bestilte marsipankake billig av en bekjent, laget en selv, og resten laget andre slektninger.

Hva tenker du er dyrt/billig ift dåp selv, HI?

Anonymous poster hash: 577ce...db0

Skrevet

Vi hadde 18 gjester, kun familie. Feiret på hytta, lånte dåpskjole av familien, fikk blomster fra bestemors bugnende hage, svigerfar laget gryterett, familien og ueg bakte kaker, brukte noe pynt fra blomsteroppsatsene vi fikk ved fødselen. Kjøpte noe (billig) pynt, lys og servietter, en flott kake fra bakeri, og brus. Veldig billig, men flott og koselig feiring!

Anonymous poster hash: 43565...552

Skrevet

Vi ba kun faddere og besteforeldre :) hadde snitter og kake :)

Anonymous poster hash: 28f73...f2a

Skrevet

Kanskje du finner pynt på salget til panduro som er nå?

Til deg som brukte 50 lapper... Morroklumpen!

Men noen som husker den tråden som var i sommer eller høst om hun som ville spare seg til fant på dåpen? Og har link?

Anonymous poster hash: 24a99...f3b

Ikke nødvendigvis moroklomp som dere skriver. Her i nord blant samiske familier er det vanlig å invitere hele sulamitten med tremenninger og deres barn osv, ellers kan mange i slekta være dødelig fornærmet. Da blir det fort noen tusenlapper, barnet har som regel enten kofte eller dåpskjole som er samiskinspirert, og det koster. Maten er billig, men kjøttet koster når det lages mat til mange personer.

Anonymous poster hash: c2520...b05

Skrevet

Dåp trenger da ikke være noe dyrt selskap.

Vi har ikke så stor familie, så begge våre dåper har vært med ca 16 gjester hjemme hos oss. Dåpskjole har vært arvegods, koldtbord har foreldrene våre bidratt med retter til. Kake bakte jeg selv, men kjøpte vel kanskje også en. Lys og servietter koster ikke mye.

Harde ikke som mål å spare, men det ble likevel ingen stor utgift.

Anonymous poster hash: 307b0...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...