Gå til innhold

En dårlig dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet opp til 25 minus og vind I dag. Samboern er på Nordsjøen. Varmepumpa fungerer dårlig når det er så kaldt og 16 grader inne. Vi har svær fyrkjel I kjelleren som er koblet med varmepumpa som går på luft. Rør og ventiler "overalt", jeg gjorde som før..stengte noen og åpnet noen og fyra opp I ovnen. Tydeligvis noe galt for ble ikke varmt I huset, men vannet I rørene ved ovnen koker... Sikkerhetsventiler gikk og bløt overalt der nede.. Uff, vet ikke hva jeg har gjort feil og synes det er skummelt.. I tillegg skulke jeg ut med bilen som ikke starta selvfølgelig. .. Ok, frem med laderen da. Men den sto på samboerens bil...med panseret nede og frakoblet batteri. Dvs får ikke opp panseret med nøkkel.

Prøvde å ringe han for noen råd men tok ikke telefonen. Skrev mail og fikk svar. Bare gjør sånn og sånn så ordner ovnen seg... akkurat det jag har gjort ja. . Ring naboen å be dem komme så hekter du sammen batteriene. Pass på så du ikke tar feil, da smeller det! Som om naboen ikke har andre ting midt I jula. Avsluttet med å si " jaja, snakk om å være forberedt før det blir kaldt.. Håper dere ikke fryser ihjel" Så her sitter vi med pledd I stua I 16 grader og snikende temperatur på utsiden. Jaja, bra jeg får være inne iallfall:)

Anonymous poster hash: 5fb52...e65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta nå en prat med naboen likevel - kanskje han kan hjelpe med varmen i hvert fall. Om ikke annet så i hvert fall med en ekstra ovn. Om det er 25 minus nå og du bare har 16 grader i huset så står du i fare for å komme under 12 i løpet av natten. 12 grader inne er det minste for å unngå frosne rør - og når det er ekstremkulde så er det ikke alltid 12 grader er nok heller!

Så snakk med naboen - få i hvert fall lånt eller kjøpt en eller flere oljeovner.

Og så ringer du de som kan fikse varmen i morgen tidlig, det er jo vanlig arbeidsdag i morgen.

Anonymous poster hash: f1519...7ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...