Gå til innhold

Gravid og forkjølelse fra helvete 😷

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes så synd på meg selv. Patetisk å si det men. Er gravid i uke 31 og potte tett i nesa. Bihulene er vonde, hodet verker, tårene renner og nesa er sår. Puster med munnen åpen, kronisk tørst og sover mega dårlig. Har ett lite barn fra før av å skulle så gjerne blitt kvitt dette her, få tilbake pusten og energien hvertfall. Har gått slik en uke nå å er like tett nå , blir jo ikke bedre.

Alle tips for å bli frisk raskt taes imot med takk. Jada jeg vet jeg syter men er så lei!

Anonymous poster hash: ace2a...0a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke annet å si enn at du har min medfølelse. Hadde det samme helt på slutten av graviditeten, helt grusomt! God bedring!

Skrevet

Nesespray kan du ta, og antibiotika man får mot bihulebetennelse er helt ufarlig når man er gravid, om du ender opp med å trenge det

Lykke til og god bedring!

Anonymous poster hash: 9a6de...4c0

Skrevet

Var igjennom en slik runde selv! Du har all min sympati! Lille har ikke vondt av at du tar 1 paracet hver 4.time, eller 2 hver 8.time. Hjelper litt på hodepine og ev feber hvertfall😷

Skrevet

Jeg vet ikke om du kan spise mye hvitløk når du er gravid (husker ikke, og det er jo så mye å passe på😊) Men... om du kan, er mitt beste råd hvitløk i chili fra rema!

Jeg var som deg i et par dager, kasta i meg et helt glass hvitløk, som forøvrig smakte hverken hvitløk eller chilli😂(mulig pga at jeg var så tett?) våknet dagen etter og var nesten helt fin.

Kan ha noe med hvitløken å gjøre, kanskje ikke i det hele tatt, men verdt å prøve :)

God bedring :)

Anonymous poster hash: b01e4...22e

Skrevet

Samme her, har nettopp vært gjennom det samme. Er ganske bra nå, men potte tett i nesa om natta. Jeg kjøpte Zymelin nesespray, den er i alle fall helt trygg for fosteret. Paracet kan du ta ved feber, men det anbefales åbegrense bruken til det mest nødvendige. Altså ved feber (over 38-39) eller store smerter. Hvis du har vært syk lenge bør du gå til legen for vurdering av antibiotika.

Anonymous poster hash: a40ee...5cb

Skrevet

Da er vi flere.. Er ikke lenger enn 14uker, men har det samme som deg. Potte tett, ingen smak eller luktesans, hodepine, bihulene verker, tykk grønn snue og hoste. verste er egentlig at flesteparten av mine kollegaer er sykemeldte eller reist bort på ferie, slik at jeg faktisk ikke kan ta en sykedag :-( håper vi blir bedre hele gjengen :-)

Anonymous poster hash: c554e...586

Skrevet

Takk for trøstende og oppmuntrende OTD alle sammen ❤️. Godt jeg ikke er alene. Jeg har kjøpt en ny nesespray på apoteket nå som jeg trygt kan bruke. Otrivin med mentol som jeg hadde hjemme skal egentlig ikke brukes av gravide. Håper den hjelper i natt hvertfall. Hvitløk er ikke prøvd så det får jeg teste 👍.

Var ute en liten tur i stad. En liten gåtur med barnet i 15min å det hjalp faktisk litt. Altså jeg føler det åpnet opp i nesen pluss at det hjalp på hodepinen. Utrolig deilig med frisk luft også så det må jeg anbefale. Ble et svært lavt tempo som passet fint for en tungpustet hvalross 😜. Sist jeg fødte fikk jeg omgangssyken 7 dager før fødsel. Sånn sett glad jeg "bare" er forkjølet nå 😂.

Riktig god bedring til alle dere andre også. Håper vi blir friske snart.

Hi

Anonymous poster hash: ace2a...0a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...