Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Vi har som tradisjon å feire nyttår hjemme hos oss selv. Men i år får svigerforeldrene mine besøk av utenlandskfamilie og vi har blitt invitert dit. Jeg syntes selvfølgelig det er greit da min mann gjerne vil feire med de tilreisende. Men nå har jeg fått vite at det er flere fra dette landet som er invitert og jeg forstår ikke deres språk. Skjønner jo selvfølgelig at når de treffest så mange som snakker dette språket så kommer det naturlig nok til å bli snakket mye som jeg ikke forstår. Det er også ganske vanlig med mye alkohol når de en sjelden gang treffest. Jeg har sagt til mannen at jeg kan ta med barna hjem i 21-tiden og så kan han være igjen der. Men han synes det er vanskelig å skulle velge mellom å bli igjen hos sin familie eller å bli med oss hjem. Han har forståelse for at det vil bli litt kjedelig for meg og at jeg nok blir litt utenfor. Han er også enig i at det nok kommer til å bli en del alkohol utovet kvelden. Men han har selvfølgelig lyst til å tilbringe tid med familie han sjelden ser. Nå føler jeg at jeg setter han i en vanskelig situasjon. Er det dumt av meg å ville reise hjem på kvelden? Anonymous poster hash: 557e0...f8a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Hvis du tilbyr han å ta med barna hjem slik at han kan fortsette festen der,skjønner jeg ikke hvorfor han skal være nødt til å velge,hvis han har lyst til å være igjen der. Bare la han bli igjen der så han kan møte familie,hvis dette er helt ok for deg. Anonymous poster hash: 44d6b...a56
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Hadde det bare Vært språket, så tenker jeg at det kunne du fint funnet deg I akkurat denne gangen. Men når det skal være mye drikking, så skjønner jeg at de vil ta med barna hjem. Du må gjøre det enklere for mannen din å velge. Si til han at du uansett kommer til å legge deg tidlig, du skal se på en film, bare pakke deg inn på sofaen og ha en alene - kveld etter at barna har lagt seg. Få han til å tro at dette er noe du faktisk ønsker selv, og at det ikke gjør det noensinne at han blir. (Selv om et kanskje ikke er helt sant. ) Anonymous poster hash: 90d07...61b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Jeg snes det er helt fantastisk når en gifter seg med en fra et annet land og ikke tar seg bryet å lære språket. Det hadde jeg tatt som en selvfølge at gikk begge veier hvis jeg ikke selv hadde endt opp med en nordmann. Tenk på den muligheten en har. Selvfølgelig snakker de sitt språk når de får besøk av familien, så til neste gang har du en super motivasjon for å lære et nytt språk. Anonymous poster hash: 19538...010
overlord Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Hadde det bare Vært språket, så tenker jeg at det kunne du fint funnet deg I akkurat denne gangen. Men når det skal være mye drikking, så skjønner jeg at de vil ta med barna hjem. Du må gjøre det enklere for mannen din å velge. Si til han at du uansett kommer til å legge deg tidlig, du skal se på en film, bare pakke deg inn på sofaen og ha en alene - kveld etter at barna har lagt seg. Få han til å tro at dette er noe du faktisk ønsker selv, og at det ikke gjør det noensinne at han blir. (Selv om et kanskje ikke er helt sant. ) Anonymous poster hash: 90d07...61b Dette!
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. desember 2015 #6 Skrevet 28. desember 2015 Jeg hadde ikke vært et sted hvor det var mye alkohol med barn, uavhengig av språktilhørighet. Høres ut som om dette er en fest for voksne og ikke barn. Jeg ville nok heller invitert de på brunsj dagen derpå, og kost meg hjemme med familien.
*Nøtta* Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 Fyll og barn hører ikke sammen, uansett hvilket språk man snakker. Si ifra at du unner ham å kose seg med familien som han ikke ser hver dag, og si at du tar med deg barna hjem hvor det ikke er fyll, sånn at han kan kose seg max. Få ham til å trp at du virkelig VIL kose dg selvom du er alene.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #8 Skrevet 28. desember 2015 Du bare sier til mannen at du reiser hjem, og at han blir værende. Ikke legg det frem som at han skal velge. Nyttårsaften er oppskrytt!! Anonymous poster hash: 9537d...e13
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 Ingen av de tilreisende snakker engelsk? Jeg hadde ikke latt språkbarrierer hindre meg i å dra, men er helt enig i at barna skal slippe å måtte omgås fulle mennesker. Men jeg hadde ikke satt et klokkeslett, bare sagt til mannen at når du merker at noen begynner å bli beruset så reiser du hjem med ungene. Og si at du unner han en feiring med familien og at han ikke skal ha et snev av dårlig samvittighet Anonymous poster hash: 2dc3f...9e4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #10 Skrevet 28. desember 2015 Tusen takk for mange svar. Jeg forstår mye av språket, men snakker ikke selv. Barna forstår veldig lite dessverre. Alle kan komunisere på norsk, da familien tidligere bodde i Norge. Men jeg har full forståelse for at de vil snakke sitt morsmål når de treffest. Det er ikke et problem for meg at de snakker sitt språk, men da tenkte jeg at jeg og de eldste barna heller kunne sitte hjemme å se en film og kose oss frem til kl er 24. Jeg har allerede sagt til mannen at han gjerne kan bli. Men jeg er redd svigerfamilien blir fornærmet om jeg tar med barna og drar før rakettene. De har et annet forhold til alkohol enn meg. Jeg vil helst ikke ha fulle mennesker rundt barna mine. De drikket ikke ofte, men på slike sammenkomster/fester blir det ofte en del. Jeg er kjempe glad i svigerfamilien min, så det har ikke noe med at vi ikke kommer godt overens. Tror jeg rett og slett bare må si til mannen at jeg drar og at han skal bli igjen. Hi Anonymous poster hash: 557e0...f8a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #11 Skrevet 28. desember 2015 Tusen takk for mange svar. Jeg forstår mye av språket, men snakker ikke selv. Barna forstår veldig lite dessverre. Alle kan komunisere på norsk, da familien tidligere bodde i Norge. Men jeg har full forståelse for at de vil snakke sitt morsmål når de treffest. Det er ikke et problem for meg at de snakker sitt språk, men da tenkte jeg at jeg og de eldste barna heller kunne sitte hjemme å se en film og kose oss frem til kl er 24. Jeg har allerede sagt til mannen at han gjerne kan bli. Men jeg er redd svigerfamilien blir fornærmet om jeg tar med barna og drar før rakettene. De har et annet forhold til alkohol enn meg. Jeg vil helst ikke ha fulle mennesker rundt barna mine. De drikket ikke ofte, men på slike sammenkomster/fester blir det ofte en del. Jeg er kjempe glad i svigerfamilien min, så det har ikke noe med at vi ikke kommer godt overens. Tror jeg rett og slett bare må si til mannen at jeg drar og at han skal bli igjen. HiAnonymous poster hash: 557e0...f8a men hi, jeg skal ligge på sykehus natt til 1 januar, pga KS, så om du vil kan vi underholde hverandre her inne om du velger å dra hjem med barna mannen min skal være hjemme med de andre barna, så jeg blir alene med baby på sykehuset. Anonymous poster hash: e2b2d...331
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå