Gå til innhold

Thailand - hvor skal vi dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å dra til Thailand :) men aner ikke hvor i Thailand vi må dra? Vi vil gjerne ha god standard og barnevennlighet. Har en datter på 4 og termin i juni med nummer to :)

Anonymous poster hash: a7719...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært to steder: khao lak og phuket. Khao lak var kjempe idyllisk og fint, men vi var der før barn, så var litt for stille der. Så var vi på 5 stjernes hotell i phuket. Kjempefint der og, og man kan velge å oppsøke litt mer liv hvis man vil.

Anonymous poster hash: 08f57...7df

Skrevet

Ingen flere tips?

Vil gjerne ha hotell/leilighet med god standard, strand nærme og gjerne leker/sklier osv for barn.

Shopping er et pluss, men gjør ikke noe om vi må dra et stykke unna. Vil gjerne ha mye restauranter i nærheten også :)

Skrevet

Phuket. Der får du alt på en gang. Ellers liker jeg best koh samui, cabbage and condoms 😁😄

Anonymous poster hash: 6138f...833

Skrevet

Hua Hin er nydelig på alle måter for barnefamilier. Vi reiser ned for tredje gang snart.

Anonymous poster hash: 79688...293
Skrevet

De aller fleste sier at vi bør holde oss unna både Bankok, Phuket og Pattaya pga mye folk, bråk og lite barnevennlig 😕

Skrevet

Karon beach phuket ❤️ Vi var der 6 stk i fjor, hadde en kjempe fik tur! Vi hadde ikke med små barn men skal det til neste år, samme gruppen som reiser til samme sted og hotell. Vi gleder oss masse! Hotellet vi bodde på er veldig lite baan sailom heter det, da får du stand rett over gata & kjempe stort hotell med 3 basseng & masse aktiviteter vedsiden av så man kan gå dit når man vil ha litt mer liv å røre. Mange gode resturanter i nærheten & kjempe flinke skreddere, en kort tukktukk tur til sentral festival kjøpestener som har allt! Anbefaler en tur på kino om det er premiere på noe dere vil se mens dere er der ;) man får mye luksus på kino for 250 bath for 2 pers!

Anonymous poster hash: 62eb7...bb1

Skrevet

Når tenker dere å dra?

Vi har vært to ganger i Thailand, første gang uten barn og siste gang når jenta vår var 7 mnd.

Første gang var vi mest i Hua Hin og noen dager i Bangkok. Hua Hin var en liten rolig by, med mange koselige resturanter. Vi var der på sommeren, i lavsesongen og fikk flotte hoteller for en billig penge og hadde stortsett bassengene for oss selv.

Sist gang var vi på Kata Phuket, også her var det stille og rolig. Samtidig som man kunne dra til større byer som patong og phuket visdt man ville se litt mer i butikker og andre resturanter. Jeg syntes patong var veldig travelt og var glad vi bodde på Kata. Thaiene er veldig glad i barn og barna får masse oppmerksomhet. De ordner og styrer for at vi skal få det bra.

Skrevet

Vært mange plasser i Thailand. Hua Hin, Phi phi, Railay (Krabi), phuket (patong og kata), Bangkok, men Koh Samui var absolutt favoritten. Helt perfekt for barn og mor og far fikk tom en tur til Koh phagnan på full moon party.

Anonymous poster hash: e9d30...e62

Skrevet

Takk for mye gode tips!

Vi tenker å reise enten før eller etter neste jul (når jenta er 4,5 og baby er ca 6 mnd)

Lønner det seg å bestille hotell direkte fra hjemmesiden dems?

Skrevet

Hold dere unna Bangkok og Pattaya.

Koh Samui og Phuket er fint.

Husk at det er regntid om sommeren og Koh Samui er sånn sett det beste stedet å være i regntiden.

Anonymous poster hash: 3ba58...84b

Skrevet

Da skal jeg se litt på disse plassene :-) reiser som sagt en gang mellom november - februar.

Skrevet

Med små barn ville jeg prioritert to ting:

1. Direktefly (feks charter helt frem)

2. Være nær sykehus (små barn er veldig utsatt for dehydrering i varmen ved feber/ oppkast/ diare)

Ellers er Railay beach West nydelig!! Bodde selv på http://www.railaybayresort.com

Mange kategorier! Billigst å sjekke rundt på ulike booking-sider for hotell (momondo.no, hotels.com...). Har dere god råd: book her:

http://www.rayavadee.com - NYDELIG!!

Her tar man fly til Krabi. Må ta båt ut hit da.. Men virkelig et nydelig og rolig sted med de vakreste solnedganger!! Mye dagturister, men de drar jo hjem. Men igjen.. Vet ikke om jeg ville dratt hit med en 6 mnd baby pga båtturen.

God reise!

Anonymous poster hash: 98d48...115

Skrevet

Sunwing kamala beach👍🏻👌🏻 ving har direktefly. Fantastisk hotel 😎

Anonymous poster hash: 63836...c34

Skrevet

Hua Hin eller Koh Samui. Bestill med 5 stjerneshotell.

Hadde styrt helt unna Pattaya, Bankok og andre slike partyplasser.

Anbefaler veldig Sofitel på Hua Hin, og Muang Samui spa resort på Koh Samui.

Når det er sagt hadde jeg aldri reist så langt med små barn. Og Thailand er veldig varmt. Men det er min mening. :) god tur!

Anonymous poster hash: 519c9...92c

Skrevet

Hua Hin eller Koh Samui. Bestill med 5 stjerneshotell.

Hadde styrt helt unna Pattaya, Bankok og andre slike partyplasser.

Anbefaler veldig Sofitel på Hua Hin, og Muang Samui spa resort på Koh Samui.

Når det er sagt hadde jeg aldri reist så langt med små barn. Og Thailand er veldig varmt. Men det er min mening. :) god tur!

Og vi brukte Orkideekspressen ved bestilling, de fikk tak i billige flybilletter og gode priser på hotellet.

Men det er noen år siden vi var der, siste gang i 2006. Så mye kan vøre forandret. Sistnevnte hotell på KOH samui var helt nytt da.

Skrevet

Sunwing kamala beach👍🏻👌🏻 ving har direktefly. Fantastisk hotel 😎

Anonymous poster hash: 63836...c34

Skriver under på denne👍🏻👍🏻 hotell på stranden, rolig og deilig by. Gode restauranter. Kort vei til Patong for shopping. Kort vei til sykehus. Opplevelser på rekke og rad.

Åh, savner Thailand 😍

Anonymous poster hash: b694c...ea4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...