Gå til innhold

Søskenvogn!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 vogner, en Mountain Buggy (2015), en Emmaljunga (2013) og en Babyjogger City Mini (2014).

Men ingen søskenvogn. Eldste på to og et halvt går i barnehage. Men slutter de ikke med vogn når de er tre år elns? Er det noen vits i å kjøpe søskenvogn? Når jeg og pappaen er hjemme SAMMEN så kan vi ta en unge hver, men jeg får ikke dratt noe sted med både baby og barn når jeg er alene med dem. Jeg har bag til både Emmaljunga og Mountain Buggy, så hadde ikke behøvd noen bag til en eventuell søskenvogn, men er det noe vits i å kjøpe det når eldste er såpass stor? Det er jo sjelden jeg og begge to må dra noe sted, men de få gangene hadde det vært kjekt med vogn til begge. Noen med erfaring/tanker/meninger?

Det koster jo flesk (5000-10000kr) for sånn vogn, så måtte vel solgt Mountain Buggyen for å få råd :(

Eldste veier 16-17 kg så vognen måtte tålt såpass (ser MB skriver maksvekt 15 kg i setet)

Anonymous poster hash: 61f99...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søskenbrett?

Anonymous poster hash: 6e91b...022

Skrevet

Bruker vogn til min på 3

Kjøp brukt

Anonymous poster hash: 773b3...e2f

Skrevet

Søskenbrett?Anonymous poster hash: 6e91b...022

Ja, det er vel nest best : og billig

Skrevet

Vi kjøpte søskenvogn og synes det var utrolig behagelig. Brukte til og fra Bhg+ i parker i ferier.

Søskenvogn på finn koster jo ukjente. Kjekt å ha! Synes jeg ☺️

Anonymous poster hash: 7dfc2...c05

Skrevet

Her fikk vi minste da største var knapt 2 år 4mnd gammel. Her var største generellt lite interessert i å sitte i vogn i forkant av ankomsten av minste, vi fikk siste på vinteren, så kunne bruke akebrett om nødvendig, men vi ordnet søskenbrett som ble tatt i bruk da snøen smeltet. På vogna vi har kan det sitter for en kort stund over fremhjulet dersom nødvendig. Har ikke savnet søskenvogn i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 465af...1ee

Skrevet

Ville sett på brukt. Mine har nesten to år i aldersforskjell. Brukte søskenvogn en del når jeg var alene. Opp til ca 1 og 3 års alder, ved levering og henting i barnehagen. Ellers brukte jeg vel kanskje enda mer løsningen og ene barnet i bæresjal eller bæresele.

Anonymous poster hash: 094d7...341

Skrevet

Ville sett på brukt. Mine har nesten to år i aldersforskjell. Brukte søskenvogn en del når jeg var alene. Opp til ca 1 og 3 års alder, ved levering og henting i barnehagen. Ellers brukte jeg vel kanskje enda mer løsningen og ene barnet i bæresjal eller bæresele.

Skulle stå singelvogn + bæresele

Skrevet

Fikk nummer to når første hadde bikket 2 år. Kjøpte brukt TFK på nett, og var veldig glad i den. Hun gikk mye selv, men godt å ha muligheten til å sette seg når hun ble sliten/evt skulle sove. (For ikke å snakke om å kunne stroppe henne fast når ørene sluttet å virke)

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Vi har 2 år og 2 mnd mellom våre, og hadde ikke søskenvogn. Men vi har bil, og bhg er ikke i gangavstand. Jeg tok trilleturene med baby på dagtid når eldste var i bhg. Skulle vi på lang tur hele familien tok vi eldste i trille.

Hvis du føler du trenger søskenvogn ville jeg kjøpt brukt, siden er snakk om maks et halvt/ ett år. Og du kan vel selge to av de vognene du har?

Skrevet

Blir 1,5 år imellom våre, så vi kjøper Emmaljunga Superviking med søskenadapter , kjekt å kunne ha muligheten til å ta med begge på tur i en og samme vogn , men samtidig å kuinne bruke vognen som enkeltvogn :)

Skrevet

Blir 1,5 år imellom våre, så vi kjøper Emmaljunga Superviking med søskenadapter , kjekt å kunne ha muligheten til å ta med begge på tur i en og samme vogn , men samtidig å kuinne bruke vognen som enkeltvogn :)

Ja, men ditt barn bruker vogn i 1,5 år til. Min bruker i 5 mnd til, de få dagene hun ikke er i bhg

Skrevet

Ville sett på brukt. Mine har nesten to år i aldersforskjell. Brukte søskenvogn en del når jeg var alene. Opp til ca 1 og 3 års alder, ved levering og henting i barnehagen. Ellers brukte jeg vel kanskje enda mer løsningen og ene barnet i bæresjal eller bæresele.Anonymous poster hash: 094d7...341

Kommer nok til å bruke bæresele når babyen er over 4 mnd :) sliter med nyfødtinnlegget.. Klarer ikke å putte oppi babyen selv. Cabooem skjønnerjeg ingenting v heller.

Skrevet

Fikk nummer to når første hadde bikket 2 år. Kjøpte brukt TFK på nett, og var veldig glad i den. Hun gikk mye selv, men godt å ha muligheten til å sette seg når hun ble sliten/evt skulle sove. (For ikke å snakke om å kunne stroppe henne fast når ørene sluttet å virke)

kjenner til at ørene ikkefungerer ja ;)

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Vi har 2 år og 2 mnd mellom våre, og hadde ikke søskenvogn. Men vi har bil, og bhg er ikke i gangavstand. Jeg tok trilleturene med baby på dagtid når eldste var i bhg. Skulle vi på lang tur hele familien tok vi eldste i trille.

Hvis du føler du trenger søskenvogn ville jeg kjøpt brukt, siden er snakk om maks et halvt/ ett år. Og du kan vel selge to av de vognene du har?

Det er 2 år og 5 mnd mellom dem :)

Skrevet

Forresten er de andre vognene så kjekke å ha, til hvert sitt bruk.

City mini er til kjøpesentere eller asfaltturer (den klarte faktisk også skogsterreng hvis vi gikk sakte) til sommeren når baby er 7-9 mnd og kan sitte i den. Brukte den til eldste da hn var 1-2 år, men kun vår, høst og sommer. Klarer ikke vinterføre. Den er så lett så er kjekk å ha med på ferier, og tar liten plass sammenslått.

Mountain Buggyen er kjekk til når vi triller på grusveg eller jorder, eller skal på kjøpesenter/i butikk om vinteren siden den er så smal og har svingbare hjul. Synes ikke det er bare bare å ta med en Emmaljunga inn på apoteket f.eks. Den takler snøen ok hvis vi må til butikken.

Emmaljungaen er knall å ha om vinteren og sommeren, liker den desidert best. Har best og lunest bag og er absolutt best på alle underlag, triller mye bedre på både asfalt og grus enn de andre. Og er den eneste vogna av de jeg har som klarer vinterføret vi får her. Men den er ikke super i trange butikker akkurat.

Vet ikke om én vogn som gir meg alt i ett, så må ha flere :P

Hmm.. Hvis jeg skal ha søskenvogn må den være svært billig da, ellers frister kanskje søskenbrett mest når jeg tenker mye på det.

Skrevet

Du har tre (!) vogner. Selg en og kjøp en brukt søskenvogn.

Anonymous poster hash: e2d0e...a53

Skrevet

Du har tre (!) vogner. Selg en og kjøp en brukt søskenvogn.Anonymous poster hash: e2d0e...a53

Hvis du hadde lest innlegget over hadde du skjønt at jeg må ha de vognene.

Kan ikke dra med meg 15 kilo vogn i sommerferien f.eks. Og kan ikke bruke city mini på grus. Mountain buggyen er den jeg er minst fornøyd med, i en krisesituasjon (noe dette ikke er ;) ) kunne jeg solgt den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...