Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Gir mme uten melk, gitt i 2,5 uker og barnet er mye bedre i magen. Gikk fra 10-15t skriking hver dag til nesten ikkenoe. Men har lite mme etter jula, har et lager med vanlig hipp og nan, men hvor my kan én flaske med vanlig mme ødelegge? Har toåringen (2,5) hjemme med babyen (på 7 uker) og vegrer meg for å ta med begge på toget. Det er ikke utredet om årsaken til skrikingen er melk, men det virker sånn siden babyen har roet seg når melken er kuttet ut........... Hva burde jeg? Gubben kommer hjem med mme etter jobb, men tror ikke pulveret holder helt til da, kan gå akkurat, men ikke sikkert. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Opp Anonymous poster hash: a1ccc...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Det er jo bare å prøve. Hva er det verste som kan skje? Anonymous poster hash: 67e16...d92
Gjest Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Da hadde jeg bedt mannen om å komme hjem litt før enn anntatt gitt.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Da hadde jeg bedt mannen om å komme hjem litt før enn anntatt gitt.da mister han jobben. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #6 Skrevet 28. desember 2015 Det er jo bare å prøve. Hva er det verste som kan skje?Anonymous poster hash: 67e16...d92 Det verste som kan skje? Vet ikke, derfor opprettet jeg denne tråden der jeg spør om hva som kan skje Anonymous poster hash: a1ccc...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 Hadde forsøkt å drøye det til mannen kom hjem, da jeg vet av erfaring hvor mye det kan ødelegge om det er allergi. Anonymous poster hash: b3d7a...9db
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #8 Skrevet 28. desember 2015 Hadde forsøkt å drøye det til mannen kom hjem, da jeg vet av erfaring hvor mye det kan ødelegge om det er allergi. Anonymous poster hash: b3d7a...9db Ja, føler det står mellom å drøye eller dra ut og kjøpe selv Anonymous poster hash: a1ccc...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 Hva med å få noen andre til å kjøpe? Få foreldre/svigers/tante innom til å passe mens du reiser for å handle? Ellers ville jeg tatt med barna på handletur, det er sikkert godt å komme ut litt. Planlegg godt, ta med bestikkelser til 2,5 åringen og evt litt sukkervann til babyen. Ikke gi feil melk. Hvorfor ordnet dere ikke dette i helgen? De fleste større steder har jo Vaktapotek. Anonymous poster hash: 5c9a5...e15
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #10 Skrevet 28. desember 2015 Bruk av det du har først, og skulle det bli helt krise og babyen bare MÅ ha melk før mannen din rekker hjem så får du heller ta fra "reservelageret" Anonymous poster hash: 8ae86...79a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #11 Skrevet 28. desember 2015 Hva med å få noen andre til å kjøpe? Få foreldre/svigers/tante innom til å passe mens du reiser for å handle? Ellers ville jeg tatt med barna på handletur, det er sikkert godt å komme ut litt. Planlegg godt, ta med bestikkelser til 2,5 åringen og evt litt sukkervann til babyen. Ikke gi feil melk. Hvorfor ordnet dere ikke dette i helgen? De fleste større steder har jo Vaktapotek.Anonymous poster hash: 5c9a5...e15 Svigerforeldrene bor på andre siden av fjorden og det tar dem 1,5t å kjøre hit (jaja, de hadde ikke hjulpet oss om det var 20 min å kjøre heller de da )Alle andre jobber. Problemet er bare at 2,5-åringen stikker av, kan ikke løpe fra barnevogna midt i kjøpesenteret, så hvis jeg skulle dratt ut måtte jeg vel hatt på sele Vi bor ikke et "større sted". Og det er ikke vaktapoteker her, nærmeste er vanlig apotek (13 km) og de har stengt i helger... Bomma litt da jeg kjøpte mme lille julaften trodde 1 skulle holde litt mer. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #12 Skrevet 28. desember 2015 Hva med å få noen andre til å kjøpe? Få foreldre/svigers/tante innom til å passe mens du reiser for å handle? Ellers ville jeg tatt med barna på handletur, det er sikkert godt å komme ut litt. Planlegg godt, ta med bestikkelser til 2,5 åringen og evt litt sukkervann til babyen. Ikke gi feil melk. Hvorfor ordnet dere ikke dette i helgen? De fleste større steder har jo Vaktapotek.Anonymous poster hash: 5c9a5...e15 Svigerforeldrene bor på andre siden av fjorden og det tar dem 1,5t å kjøre hit (jaja, de hadde ikke hjulpet oss om det var 20 min å kjøre heller de da )Alle andre jobber. Problemet er bare at 2,5-åringen stikker av, kan ikke løpe fra barnevogna midt i kjøpesenteret, så hvis jeg skulle dratt ut måtte jeg vel hatt på sele Vi bor ikke et "større sted". Og det er ikke vaktapoteker her, nærmeste er vanlig apotek (13 km) og de har stengt i helger... Bomma litt da jeg kjøpte mme lille julaften trodde 1 skulle holde litt mer. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Om babyen ikke har mat så kjører man til et Vaktapotek om det så tar et par timer å kjøre. Anonymous poster hash: 5c9a5...e15
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #13 Skrevet 28. desember 2015 Hva med å få noen andre til å kjøpe? Få foreldre/svigers/tante innom til å passe mens du reiser for å handle? Ellers ville jeg tatt med barna på handletur, det er sikkert godt å komme ut litt. Planlegg godt, ta med bestikkelser til 2,5 åringen og evt litt sukkervann til babyen. Ikke gi feil melk. Hvorfor ordnet dere ikke dette i helgen? De fleste større steder har jo Vaktapotek.Anonymous poster hash: 5c9a5...e15 Svigerforeldrene bor på andre siden av fjorden og det tar dem 1,5t å kjøre hit (jaja, de hadde ikke hjulpet oss om det var 20 min å kjøre heller de da )Alle andre jobber. Problemet er bare at 2,5-åringen stikker av, kan ikke løpe fra barnevogna midt i kjøpesenteret, så hvis jeg skulle dratt ut måtte jeg vel hatt på sele Vi bor ikke et "større sted". Og det er ikke vaktapoteker her, nærmeste er vanlig apotek (13 km) og de har stengt i helger... Bomma litt da jeg kjøpte mme lille julaften trodde 1 skulle holde litt mer. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Om babyen ikke har mat så kjører man til et Vaktapotek om det så tar et par timer å kjøre.Anonymous poster hash: 5c9a5...e15 Kjøre med hva? 1: har ikke bil 2: jeg vet ikke engang OM noen vaktapoteker i nærheten 3: vi trodde det holdt, noe det faktisk kan hende at det gjør også 4: babyen dør ikke av mme med melk, SPØRSMÅLET i denne tråden (utrolig at jeg faktisk må fortelle deg hva tråden handler om ) er OM babyen kan få 1 flaske nan siden melkeallergi/intoleranse ikke er påvist av noen, og kun mistenkt av oss foreldre/mme uten melk er utprøvd fordi vi var desperate. Ingenting er bevist. Helsesøster sa det like gjerne kunne være at tarmene er mer modne og at det var kolikk som var årsaken til skrikingen Anonymous poster hash: a1ccc...6d0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #14 Skrevet 28. desember 2015 Hadde forsøkt å drøye det til mannen kom hjem, da jeg vet av erfaring hvor mye det kan ødelegge om det er allergi. Anonymous poster hash: b3d7a...9db Ja, føler det står mellom å drøye eller dra ut og kjøpe selv Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Ja, må innrømme at jeg ikke hadde vurdert å gi vanlig mme selv. Liten sten kan velte stort lass. Heller litt stress selv enn å igjen ha en baby i intense smerter. Nå kan ditt barn ha en annen reaksjon enn min hadde i den alderen, men her gav det intense smerter etter veldig lite inntak. Anonymous poster hash: b3d7a...9db
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #15 Skrevet 28. desember 2015 Hadde forsøkt å drøye det til mannen kom hjem, da jeg vet av erfaring hvor mye det kan ødelegge om det er allergi. Anonymous poster hash: b3d7a...9db Ja, føler det står mellom å drøye eller dra ut og kjøpe selv Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Ja, må innrømme at jeg ikke hadde vurdert å gi vanlig mme selv. Liten sten kan velte stort lass. Heller litt stress selv enn å igjen ha en baby i intense smerter. Nå kan ditt barn ha en annen reaksjon enn min hadde i den alderen, men her gav det intense smerter etter veldig lite inntak. Anonymous poster hash: b3d7a...9db Hadde du bodd i nærheten, skulle du fått en boks. Vi har alltid et lager 😉 Anonymous poster hash: b3d7a...9db
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #16 Skrevet 28. desember 2015 Hva med å få noen andre til å kjøpe? Få foreldre/svigers/tante innom til å passe mens du reiser for å handle? Ellers ville jeg tatt med barna på handletur, det er sikkert godt å komme ut litt. Planlegg godt, ta med bestikkelser til 2,5 åringen og evt litt sukkervann til babyen. Ikke gi feil melk. Hvorfor ordnet dere ikke dette i helgen? De fleste større steder har jo Vaktapotek.Anonymous poster hash: 5c9a5...e15 Svigerforeldrene bor på andre siden av fjorden og det tar dem 1,5t å kjøre hit (jaja, de hadde ikke hjulpet oss om det var 20 min å kjøre heller de da )Alle andre jobber. Problemet er bare at 2,5-åringen stikker av, kan ikke løpe fra barnevogna midt i kjøpesenteret, så hvis jeg skulle dratt ut måtte jeg vel hatt på sele Vi bor ikke et "større sted". Og det er ikke vaktapoteker her, nærmeste er vanlig apotek (13 km) og de har stengt i helger... Bomma litt da jeg kjøpte mme lille julaften trodde 1 skulle holde litt mer. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Om babyen ikke har mat så kjører man til et Vaktapotek om det så tar et par timer å kjøre.Anonymous poster hash: 5c9a5...e15 Kjøre med hva? 1: har ikke bil 2: jeg vet ikke engang OM noen vaktapoteker i nærheten 3: vi trodde det holdt, noe det faktisk kan hende at det gjør også 4: babyen dør ikke av mme med melk, SPØRSMÅLET i denne tråden (utrolig at jeg faktisk må fortelle deg hva tråden handler om ) er OM babyen kan få 1 flaske nan siden melkeallergi/intoleranse ikke er påvist av noen, og kun mistenkt av oss foreldre/mme uten melk er utprøvd fordi vi var desperate. Ingenting er bevist. Helsesøster sa det like gjerne kunne være at tarmene er mer modne og at det var kolikk som var årsaken til skrikingen Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Jeg vet hva tråden handler om. Jeg skjønner ikke at du som mor vurderer å gi babyen noe du tror den ikke tåler som gjør at baby får vondt og gråter. Kun fordi du ikke gidder reise for å handle mer. Rart også å ikke kjøpe inn et lager slik at man vet man har rikelig med mat til babyen. Når det er sagt bør du få babyen sjekket for allergi. Min var 3 måneder da de fant ut på allergologisk poliklinikk på sykehuset at han var allergisk mot melk, egg, mandler, midd, diverse husdyr og skalldyr. Da får man feks nutramigen på blå resept som melkeeestatning. Du sier dere ikke vet OM det er Vaktapotek og heller ikke har bil. Dersom baby trenger mat, eller man må starte med viktige medisiner i helligdager, så bør du jo finne ut hvor dette er. Man gambler ikke på om man har nok mat til baby/barn. Da ber man noen kjøre seg, tar taxi, buss eller tog til apoteket, selv om det kanskje tar et par timer. (Dette burde dere dom sagt gjort i går) Anonymous poster hash: 5c9a5...e15
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #17 Skrevet 28. desember 2015 Da hadde jeg bedt mannen om å komme hjem litt før enn anntatt gitt.da mister han jobben. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Da får han bruke syk barnepasser dag. Anonymous poster hash: b5d42...41b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #18 Skrevet 28. desember 2015 Da hadde jeg bedt mannen om å komme hjem litt før enn anntatt gitt.da mister han jobben. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Da får han bruke syk barnepasser dag. Anonymous poster hash: b5d42...41b Nå er jo ikke barnepasser syk, så da er det vel enda større grunn til å miste jobben.... Anonymous poster hash: a6713...7d1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #19 Skrevet 28. desember 2015 Da hadde jeg bedt mannen om å komme hjem litt før enn anntatt gitt.da mister han jobben. Anonymous poster hash: a1ccc...6d0 Da får han bruke syk barnepasser dag. Anonymous poster hash: b5d42...41b Nå er jo ikke barnepasser syk, så da er det vel enda større grunn til å miste jobben.... Anonymous poster hash: a6713...7d1 Noe må han kunne gjøre. Tynt å si han mister jobben. Skulle likt å visst på hvilket grunnlag. Anonymous poster hash: b5d42...41b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #20 Skrevet 28. desember 2015 Jeg (som vel å merke ikke har allergibarn), ville gitt den vanlige melken dersom du MÅ. Hvis mannen allikevel kommer hjem med den andre melken en stund senere så er det jo ikke vanvittige mengder du må gi. Og så vil du finne ut om det virkelig er melken babyen reagerer på, eller om det er tarmene som er mer modne. Anonymous poster hash: 865b8...429
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #21 Skrevet 28. desember 2015 Nå er vel mannen hjemme for lengst, men så lenge du ikke vet sikkert om babyen reagerer eller ikke, er det jo en anledning til å prøve det ut. Får babyen vondt i magen er det med å bekrefter at det er melka den reagerer på og hvis den ikke går vondt i magen er det bare å fortsette med vanlig mme. Anonymous poster hash: 047a4...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå