Gå til innhold

10 ting som irriterer meg akkurat nå!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvor lite folk faktisk bryr seg om mennesker som har satt til side store deler av eget liv for å oppfostre dem.

2. At alle må sammenligne sine tragedier med mine. Jeg er 35 år, alle besteforeldre og begge foreldrene er døde å hvis jeg snakker om det drasser alle frem at de har mistet sine besteforeldre eller de som er 30-50 år eldre enn meg forstår akkurat hvordan jeg har det for de mistet også sine foreldre nylig.

3. At folk ødelegger ting på min eiendom for å skryte av det på Facebook uten å tenke på at de faktisk er erstatningspliktige eller at de kanskje burde informere grunneier.

4. At det er skal være så jævla vanskelig for mannen å rydde opp etter seg.

5. At folk ikke bryr seg om de er syke, de ramler inn døra med magesjau, oppkastsjau,forkjølelse og hoster opp levra si! De sitter gjerne i over en time før de gir detaljerte beskrivelser om avføring, oppkast, feber og hva de har hostet opp. Hadde jeg visst at folk var syke hadde jeg sagt takk, men nei takk for jeg har faktisk ikke helse til å bli syk.

6. At folk skal tro og mene så mye om meg og mitt, men ingen tørr å spørre om det de tror de vet.

Jeg er egentlig ikke typen til å irritere meg over sånne ting, men nå har det toppet det toppet seg for meg...

Hva irriterer deg??

Anonymous poster hash: 8ebe4...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ti ting?

Du virker slitsom og selvsentrert. Hvorfor irritere seg?

Og ødelegge dine ting? Hvorfor gjør folk dette? I hvilken sammenheng?

Høres ut som folk ikke liker deg siden de ødelegger ting hos deg. Ut fra det du skriver her skjønner jeg det.

Det er ikke ok å ødelegge dine ting, hvorfor anmelder du ikke?

Anonymous poster hash: 84d37...c0f

Skrevet

Ti ting?

Du virker slitsom og selvsentrert. Hvorfor irritere seg?

Og ødelegge dine ting? Hvorfor gjør folk dette? I hvilken sammenheng?

Høres ut som folk ikke liker deg siden de ødelegger ting hos deg. Ut fra det du skriver her skjønner jeg det.

Det er ikke ok å ødelegge dine ting, hvorfor anmelder du ikke?

Anonymous poster hash: 84d37...c0f

Og du virker sur og bitter som elsker å rakke ned på andre..

Jeg fikk medlidenhet med HI, og kan skjønne at hun blir irritert. Er man selvsentrert da altså?

Jeg har sikkert 100 ting som irriterer meg konstant.

God jul da!

Anonymous poster hash: 0776e...ae0

Skrevet

Det irriterer meg mest at du ikke hadde ti ting.

Anonymous poster hash: 39ac4...d1f

Skrevet

1. Hvor lite folk faktisk bryr seg om mennesker som har satt til side store deler av eget liv for å oppfostre dem.

2. At alle må sammenligne sine tragedier med mine. Jeg er 35 år, alle besteforeldre og begge foreldrene er døde å hvis jeg snakker om det drasser alle frem at de har mistet sine besteforeldre eller de som er 30-50 år eldre enn meg forstår akkurat hvordan jeg har det for de mistet også sine foreldre nylig.

3. At folk ødelegger ting på min eiendom for å skryte av det på Facebook uten å tenke på at de faktisk er erstatningspliktige eller at de kanskje burde informere grunneier.

5. At folk ikke bryr seg om de er syke, de ramler inn døra med magesjau, oppkastsjau,forkjølelse og hoster opp levra si! De sitter gjerne i over en time før de gir detaljerte beskrivelser om avføring, oppkast, feber og hva de har hostet opp. Hadde jeg visst at folk var syke hadde jeg sagt takk, men nei takk for jeg har faktisk ikke helse til å bli syk.

6. At folk skal tro og mene så mye om meg og mitt, men ingen tørr å spørre om det de tror de vet.

Jeg er egentlig ikke typen til å irritere meg over sånne ting, men nå har det toppet det toppet seg for meg...

Hva irriterer deg??

1. Det er ikke alle som har/har hatt foreldre som fortjener å æres.

2. Jeg tror at mange vil prøve å vise deg at de forstår litt av sorgen din, om enn ikke hele.

3. Svar på fb at du forventer at de erstatter det som er ødelag før nyttår (ta screenprint først slik at du har bevis på at de har innrømmet skyld) slik at dere ikke drar med dere en slik kjedelig sak med dere inn i det nye året. Er det større skade og de ikke erstatter så anmelder du eller går til forliksrådet.

4. Kommuniser med mannen, gå i parterapi om nødvendig, lag lister over hva hver av dere skal gjøre, inkl. detaljer om hva han må gjøre for å rydde opp etter seg. Og dere er to som bor sammen, dere er tydeligvis uenige om hva ryddig nok betyr, så inngå kompromiss på noe.

5. Si tydelig fra til folk direkte at det er dårlig gjort å utsette dere for smitte når de er syk med så smittsomme sykdommer.

Skriv gjerne en hyggelig oppmuntring på fb også, om at det ligger hensyn i det å ikke utsette andre for unødvendig for smitte.

6. Hev deg over rykter. Stå opp for deg selv der det er behov for det. Og gi litt f... i hva andre mener. Spør gjerne også "hvorfor er det så mange som lager slike rykter, men ingen spør meg om hva sanneheten er?"

Hva er punkt 7-8-9 og 10? ;)

Jeg irriterer meg over Nav, leger som uttaler seg om ting de virkelig ikke kan noe om, og venner som utnytter andre!

Men har tenkt å gå inn i det nye året med å irritere meg mindre over slikt, for den eneste som blir skadelidende av den irritasjonen er meg selv. Så jeg skal bli flinkere til å gi slipp og fokusere på mer positive ting :)

Anonymous poster hash: 93b16...686

Skrevet

1. Jeg irriterer meg over at jeg ikke kan ta ansvar og slutte med å spise for mye

2. Jeg bør være mindre irritert rundt mine barn og heller opparbeide mer tålmodighet.

3.Jeg bør oftere gå tur med hunden

4. Jeg bør ringe mine venner oftere.

5. Jeg bør legge mer rutine i husarbeidet og aktiviteter så det gjennomføres lettere.

6. Jeg bør være mer forberedt til møter på jobb.

7. Jeg bør være mere kreativ rundt det å leke med barna

8. Jeg må ta større grep om min/vår økonomi

9. Jeg må legge bedre planer for oss fremover, samtidig bør jeg nyte dagen her og nå

10. Jeg må slutte å bry meg om hva andre mener.

... Dette er hva jeg irriterer meg over at jeg ikke er flinkere til akkurat nå. Planen er å gjøre mer av de gode ting til det nye året, så jeg slipper å irritere meg over dette.

Anonymous poster hash: a8fac...ed4

Skrevet

Hva irriterer deg??

2. Jeg tror at mange vil prøve å vise deg at de forstår litt av sorgen din, om enn ikke hele.

3. Svar på fb at du forventer at de erstatter det som er ødelag før nyttår (ta screenprint først slik at du har bevis på at de har innrømmet skyld) slik at dere ikke drar med dere en slik kjedelig sak med dere inn i det nye året. Er det større skade og de ikke erstatter så anmelder du eller går til forliksrådet.

4. Kommuniser med mannen, gå i parterapi om nødvendig, lag lister over hva hver av dere skal gjøre, inkl. detaljer om hva han må gjøre for å rydde opp etter seg. Og dere er to som bor sammen, dere er tydeligvis uenige om hva ryddig nok betyr, så inngå kompromiss på noe.

5. Si tydelig fra til folk direkte at det er dårlig gjort å utsette dere for smitte når de er syk med så smittsomme sykdommer.

Skriv gjerne en hyggelig oppmuntring på fb også, om at det ligger hensyn i det å ikke utsette andre for unødvendig for smitte.

6. Hev deg over rykter. Stå opp for deg selv der det er behov for det. Og gi litt f... i hva andre mener. Spør gjerne også "hvorfor er det så mange som lager slike rykter, men ingen spør meg om hva sanneheten er?"

Jeg irriterer meg over Nav, leger som uttaler seg om ting de virkelig ikke kan noe om, og venner som utnytter andre!

Men har tenkt å gå inn i det nye året med å irritere meg mindre over slikt, for den eneste som blir skadelidende av den irritasjonen er meg selv. Så jeg skal bli flinkere til å gi slipp og fokusere på mer positive ting :)

1.Jeg er jo så teit at jeg mener når en person ligger for døren (så sant det ikke er ondskapen selv) så tar man farvel med vedkommende da istedenfor å gå for Oscar i begravelsen, da er man en hykler. Første julen uten sine nære er alltid vond, vanskelig og medfører et spesielt humør.

2. Jeg forstår jo at de prøver å vise medynk, men er huff det må være leit hadde vært så mye bedre i stede for å dra paralleller, men det er jo noe vi alle gjør.

3. Skal reise å se over skaden i morgen, skjermdump er tatt og bare politianmelde saken når ting roer seg litt.

4. Mannen er egentlig helt ok og gjør sitt beste. Vi bare ser ikke ting likt.

5. Smitten er jo allerede i hus da de informerer og strengt tatt kunne vi ha blitt syke uansett, men resten av jula er avlyst for vår del.

6. Rykter kan jeg ikke kontrollere uansett, men noen ganger biter det litt allikevel.

Punkt nr 7-8-9 gikk bort i å vaske spy, bytte på senga og få medisinert det andre barnet som har feber og en forferdelig hoste fordi jeg har vært så snill å passet barn som har vært syke med både magesjau og forkjølelse uten at foreldrene har sagt noe til meg slik at de kunne reise på fest.

Alt kan fikses og alt ordner seg, men noen ganger blir jeg irritert og pøser det usammenhengende ut på DIB...

Skrevet

Hva irriterer deg??

1.Jeg er jo så teit at jeg mener når en person ligger for døren (så sant det ikke er ondskapen selv) så tar man farvel med vedkommende da istedenfor å gå for Oscar i begravelsen, da er man en hykler. Første julen uten sine nære er alltid vond, vanskelig og medfører et spesielt humør.

2. Jeg forstår jo at de prøver å vise medynk, men er huff det må være leit hadde vært så mye bedre i stede for å dra paralleller, men det er jo noe vi alle gjør.

3. Skal reise å se over skaden i morgen, skjermdump er tatt og bare politianmelde saken når ting roer seg litt.

4. Mannen er egentlig helt ok og gjør sitt beste. Vi bare ser ikke ting likt.

5. Smitten er jo allerede i hus da de informerer og strengt tatt kunne vi ha blitt syke uansett, men resten av jula er avlyst for vår del.

6. Rykter kan jeg ikke kontrollere uansett, men noen ganger biter det litt allikevel.

Punkt nr 7-8-9 gikk bort i å vaske spy, bytte på senga og få medisinert det andre barnet som har feber og en forferdelig hoste fordi jeg har vært så snill å passet barn som har vært syke med både magesjau og forkjølelse uten at foreldrene har sagt noe til meg slik at de kunne reise på fest.

Alt kan fikses og alt ordner seg, men noen ganger blir jeg irritert og pøser det usammenhengende ut på DIB...

Ikke rart du hadde behov for å få ut litt - og bedre å gjøre det slik du gjør det enn de som hakker på andre her inne for å føle seg bedre selv.

Jeg er helt enig i at det er tankeløst og veldig egoistisk å dra på besøk når man har magesjau. Si klart fra at du aldri vil ha besøk av dem igjen hvis de er syk, at hvis de er syke så må de si fra på forhånd slik at de gir deg/dere et valg om å bli utsatt for smitte eller ikke.

Bra du tar tak i det med skadene, slikt skal du ikke finne deg i. Men når det er så galt, så er det jo enda dumt at den/de er så dumme at de skryter av det på fb og gir deg bevis på det, da ;)

Ang. det første punktet ditt. Forhold kan oppleves svært forskjellig, selv om man har hatt noenlunde like roller i en familierelasjon. Uansett så blir det aldri likedan som for andre. Likt, men ikke det samme. Alle har ulike måter å vise sorg på også. Jeg forstår godt at du reagerer slik du gjør, at det kan oppleves falskt når noen ikke er der på slutten og likevel viser åpenbar sorg i begravelsen. Den dagen en av mine nærmeste dør så vil jeg trolig være en slik som ikke er tilstede på slutten, og det er grunner for det. Jeg kommer imidlertid likevel å gå i begravelsen, og det som da vil synes av min sorg vil være ekte, ekte fordi jeg sørger over alt som ikke var, kontakten som ikke var der, at selv om det ikke har vært kontakt så er det et stort tap. Men jeg vet også at få eller ingen vil se det på den måten.

Vil til slutt bare sende deg en stor klem for alle tapene du tydeligvis har hatt. Det er forferdelig vondt og det man trenger er egentlig bare noen som ser sorgen og tapet, og som bare er tilstede. Så stor klem til deg :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...