Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Jeg ammer, og har forbrent 402 kalorier med trening i dag. Betyr det at dersom jeg har spist 1500 kalorier så har jeg egentlig bare "spist" 598 kalorier i dag? Anonymous poster hash: b23cc...dd9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 Du får i deg altfor lite mtp. at du ammer! Spis mer, du må minimum ha i deg 300 kcal mer daglig! Anonymous poster hash: 9162c...9ed
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Enn så flott det er å være babyen din da! Som har en mor som slanker seg, og ikke tenker på at alle miljøgifter som er lagra i kroppsfettet overføres til baby... Anonymous poster hash: 68317...d37
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Så ufine dere er! Jeg har ikke mye peiling på amming selv,men mulig du får deg litt for lite i forhold til at du ammer. Fullammer eller delammer du? Sørg for å få i deg nok væske uansett, er det som er litt av drivkraften for ammingen, i tillegg til kaloriene. Anonymous poster hash: 6d2f9...99c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Så ufine dere er! Jeg har ikke mye peiling på amming selv,men mulig du får deg litt for lite i forhold til at du ammer. Fullammer eller delammer du? Sørg for å få i deg nok væske uansett, er det som er litt av drivkraften for ammingen, i tillegg til kaloriene. Anonymous poster hash: 6d2f9...99c Det er ikke ufint å påpeke at Hi får i seg for lite kalorier og må spise mer når hun ammer - tvert om så er det gjort med omtanke for både henne og ikke minst babyen hennes. Det at hun synes å ha så stort fokus på kalorier og trening og hva hun forbrenner på treningen er et faresignal mtp. spiseforstyrrelser. Det skrev jeg ikke noe om i første innlegg, der bare påpekte jeg bare at hun måtte få i seg mer mat når hun ammer. Skal babyen få i seg god nok ernæring så er den avhengig av at mor spiser nok og næringsrikt. Morsmelkens kvalitet påvirkes av mors kosthold. Når mor spiser for lite så vil morsmelken inneholde færre næringsstoffer, mindre næring - og dessverre flere miljøgifter når mor slanker seg for mye. Det er bare faktum. Og derfor oppfordret jeg mor å spise mer. Du fikk meg til å utdype... fordi du kaller andre ufine når du selv sier at du ikke har peiling på det du snakker om.... Anonymous poster hash: 9162c...9ed
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Jeg ammer, og har forbrent 402 kalorier med trening i dag. Betyr det at dersom jeg har spist 1500 kalorier så har jeg egentlig bare "spist" 598 kalorier i dag? Anonymous poster hash: b23cc...dd9 Hvordan regner du det? Du forbrenner sikkert mellom ca 1800-2400 kcal uten trim. Med trim er du jo oppe i 2200-2800... Spiser du 1500 kcal har du jo underskudd på mellom 700-1300 kcal... Anonymous poster hash: ef394...22c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 Hva feiler det dere? Jeg skriver dersom, for å ha et eksempel. Jeg har spist ribbe, brownies, riskrem osv i dag, så har sikkert spist 5000 kalorier. Ro dere ned. Jeg slanker meg ikke, men ble obs på kaloriforbrenning siden jeg har fått pulsmåler som viser kalorier i tillegg. Så har jeg hørt at amming krever 500 kalorier bare det... Herregud for en gjeng idioter. Bare glem hele tråden. Anonymous poster hash: b23cc...dd9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #8 Skrevet 27. desember 2015 Hva feiler det dere? Jeg skriver dersom, for å ha et eksempel. Jeg har spist ribbe, brownies, riskrem osv i dag, så har sikkert spist 5000 kalorier. Ro dere ned. Jeg slanker meg ikke, men ble obs på kaloriforbrenning siden jeg har fått pulsmåler som viser kalorier i tillegg. Så har jeg hørt at amming krever 500 kalorier bare det... Herregud for en gjeng idioter. Bare glem hele tråden. Anonymous poster hash: b23cc...dd9 Anonymous poster hash: e9d64...e6c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #9 Skrevet 27. desember 2015 Hva feiler det dere? Jeg skriver dersom, for å ha et eksempel. Jeg har spist ribbe, brownies, riskrem osv i dag, så har sikkert spist 5000 kalorier. Ro dere ned. Jeg slanker meg ikke, men ble obs på kaloriforbrenning siden jeg har fått pulsmåler som viser kalorier i tillegg. Så har jeg hørt at amming krever 500 kalorier bare det... Herregud for en gjeng idioter. Bare glem hele tråden. Anonymous poster hash: b23cc...dd9 Postet litt fort der. Du mener altså at du først sier du har spist 1500 kcal og trent så og så mye - og vil vite om dette er fint. Så får du beskjed om at det ikke er det - og da har du plutselig stappet i deg i et slags kake- og fettbonanza der du plutselig har spist så mye som 5000 kalorier. Også er det VI som er idioter? Haha - må være siste mote her å endre premissene dersom svarene ikke er like nesegrus beundrende som man hadde sett for seg da man laget tråden? Ventet du deg noe av typen "Herreguuuud, så flink du er som slanker deg i jula OG mens du ammer! Så fantastisk at du klarer å leve på sååååå få kcalorier. Jeg dåååner" ?? Anonymous poster hash: e9d64...e6c
TPK Skrevet 27. desember 2015 #10 Skrevet 27. desember 2015 Prøver du å gå ned i vekt? Fullammer du? Hvis du bare ammer litt har det ikke så mye å si, men fullamming sier de krever 500 kcal i døgnet. Dvs du bør spise minst 2000 kcal selv om du prøver å gå ned. Mer hvis du skal holde vekta. Og mer hvis du trener. Så ja, hvis du fullammer og har trent bort 400 kcal i dag, bør du spise minst 500 kcal til i kveld.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #11 Skrevet 27. desember 2015 https://ammehjelpen.no/artikkel/32/slanking Anonymous poster hash: b1f39...e90
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #12 Skrevet 27. desember 2015 Hva feiler det dere? Jeg skriver dersom, for å ha et eksempel. Jeg har spist ribbe, brownies, riskrem osv i dag, så har sikkert spist 5000 kalorier. Ro dere ned. Jeg slanker meg ikke, men ble obs på kaloriforbrenning siden jeg har fått pulsmåler som viser kalorier i tillegg. Så har jeg hørt at amming krever 500 kalorier bare det... Herregud for en gjeng idioter. Bare glem hele tråden. Anonymous poster hash: b23cc...dd9 Postet litt fort der. Du mener altså at du først sier du har spist 1500 kcal og trent så og så mye - og vil vite om dette er fint. Så får du beskjed om at det ikke er det - og da har du plutselig stappet i deg i et slags kake- og fettbonanza der du plutselig har spist så mye som 5000 kalorier. Også er det VI som er idioter? Haha - må være siste mote her å endre premissene dersom svarene ikke er like nesegrus beundrende som man hadde sett for seg da man laget tråden? Ventet du deg noe av typen "Herreguuuud, så flink du er som slanker deg i jula OG mens du ammer! Så fantastisk at du klarer å leve på sååååå få kcalorier. Jeg dåååner" ?? Anonymous poster hash: e9d64...e6c Du er visst kronidioten her inne... Hvor skriver jeg at jeg har spist 1500 kalorier? Dersom, dersom! Kunne like gjerne skrevet 3000.... En ribbemiddag inneholder visstnok 2000 kalorier. Med brownies, frokost,lunsj, riskrem og smågodte,så ja, kanskje 4000 kalorier?? Ikke uvanlig med julas fråtsingmmm Anonymous poster hash: b23cc...dd9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #13 Skrevet 27. desember 2015 Prøver du å gå ned i vekt? Fullammer du? Hvis du bare ammer litt har det ikke så mye å si, men fullamming sier de krever 500 kcal i døgnet. Dvs du bør spise minst 2000 kcal selv om du prøver å gå ned. Mer hvis du skal holde vekta. Og mer hvis du trener. Så ja, hvis du fullammer og har trent bort 400 kcal i dag, bør du spise minst 500 kcal til i kveld. Takk for ordentlig svar. 1500 kalorier var et eksempel. Fullammer, og slanker meg ikke. Prøver ikke å gå ned i vekt. Dersom jeg spiser 2000 kalorier og fullammer (500 kalorier), og forbrenner 500 kalorier på en lang trilletur,betyr det da at jeg har spist bare 1000 og bør få i meg mer? Man forbrenner vel ca 2000 bare ved å sitte i ro en hel dag? Skjønner ikke helt, og litt redd for å miste melka. Men kan jo ikke slutte å trille turer, da må jeg heller få inn et ekstra måltid eller to (når julefråtsinga er over vel og merke). Hvis jeg må spise 500 kalorier til med mitt første eksempel, så er jeg oppe i litt over 1000 kalorier. Eller misforstår jeg? For det er det jeg ikke skjønner. 1000 kalorier er jo veldig lite. Anonymous poster hash: b23cc...dd9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #14 Skrevet 27. desember 2015 Problemet her er at måten du skrev innlegget på ga et inntrykk for alle som leste det som tydeligvis ikke var slik du mente det. Når alle misforstår akkurat det så kan det tenkes at du burde ha ordlagt deg på en litt tydeligere måte. Spesielt når du da gir et eksempel som kan tyde på et svært forstyrret forhold til mat og vekt. Ikke skyt andre og kall andre for idioter når du har ordlagt deg på en måte som så lett kan misforstås at alle som leste og svarte faktisk hadde misforstått. Det er opp til budbringeren å sørge for at budskapet kommer tydelig nok frem til mottaker Sjekk ut den linken en annen la ut over her, der får du svar på noe av det du lurer på. Anonymous poster hash: 9162c...9ed
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #15 Skrevet 27. desember 2015 Jeg ammer, og har forbrent 402 kalorier med trening i dag. Betyr det at dersom jeg har spist 1500 kalorier så har jeg egentlig bare "spist" 598 kalorier i dag? Anonymous poster hash: b23cc...dd9 Jeg tenker at du kjenner på kroppen om du spiser nok. Jeg var KJEMPE sulten hele tiden når jeg ammet. Hadde behov for å spise mer enn vanlig Lurt å spise litt ekstra om du trener i tillegg Anonymous poster hash: 7aac0...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå