Gå til innhold

mindre rot med større barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har baby og toåring. Akkurat kommet hjem fra trilletur og stua er defor fylt med vognbag,voksipose, ytterklær,bilstol og ikke minst alle lekene tiø toåringen. Pluss vugge, lekegrind.. Ja...

Naivt av meg å tro at det blir mindre rot når babytiden er over?

Anonymous poster hash: 4807c...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mindre rot, bare annet rot;) Men det blir såklart enklere å få barna til p hjelpe å rydde. Men mine to på 8 og 12 er fæle til å rote. Klær og ting overalt.

Anonymous poster hash: 2f6a9...6b7

Skrevet

Det blir mindre utstyr selvsagt, men lekene blir du nok aldri kvitt. ;)

Her har vi hatt overnatting av 8 åring, 9 åring og to 5 åringer... guriland som (!) de kan rote utover leker!!

Skrevet

de store tingene som barnevogn, lekegrind og babystoler forsvinner. Men annet rot som leker og utstyr hoper seg opp og tar plass. 

Skrevet

Kommer nok veldig an på barna og. Jeg har en tenåring med ADD, og jeg blir sprø av alt rotet denne ungen klarer å lage. Og det var mye lettere å rydde etter henne da hun var 2 år, gå rundt og rydde etter en 14 åring daglig skaper en del irritasjon. Her har jeg resignert litt. Skal jeg få henne til å rydde etter seg, så fører det til grusomme krangler, og det tar henne fort 1 døgn før hun rydder. Nå hiver jeg det inn på rommet hennes, og hun er flinkere til å rydde rommet sitt, da hun ofte har venner på besøk.

Anonymous poster hash: 92db8...a52
Skrevet

Nope, lekene til både minstemann og størstemann flyter rundt.. Men det et sånt man må regne med. Størstemann klarer å rydde opp selv, og han må rydde opp alt før han skal legge seg om kvelden.

Anonymous poster hash: d54a7...33b

Skrevet

Ta barna med på opprydning fra de er knøttsmå. Lag det til en vane at dere rydder sammen før leggetid. Klart det må vedlikeholdes, men du sparer deg for uendelig mye rydding alene!

Skrevet

Lær barna å ha orden fra de er små,og vær streng på det.

Mine barn på 9,12 og 15 har det ryddig og rent på sine rom,og har faste plasser til ting.

Stebarna på 11 og 14 har bomba rom til enhver tid,et evig mas om hvor ting er osv.

Anonymous poster hash: 0f1c7...103

Skrevet

Enig med dem som sier at du må lære dem ryddig og orden i tidlig alder og være streng. Min 12 og 14 åring roter mest av alt med klær. Helsikes mye klær. Blir gal. Men de er på egne rom de blir mest rot. Ikke som når man hadde leker og drit i stuen. Hold ut. Det blir bedre (og best om man er nazi på å lære dem å rydde)

Anonymous poster hash: 2c10e...41d

Skrevet

Her har barna et lekeloft, en hems med tegnebenk (hvor tegnesaker osv) står , alt av leker er der. I resten av huset er det derfor ikke leker :-) nå skal josnart lekegrinda frem igjen, typiske baby tingene. Men det er jo ikke rot i den forstand :-)

Skrevet

Må nok skuffe deg. Her er det ikke mindre rot. Bare annet rot.

Anonymous poster hash: 98ae2...95e

Skrevet

Min 9 åring har nesten ikke leker lenger. Ikke roter han med klær heller. Han er egentlig ganske ryddig av seg.

15 åringen roter masse med klær. Men helst på sitt eget rom.

2 åringen har masse leker overalt overalt OVERALT.

Anonymous poster hash: a6486...da0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...