Gå til innhold

noen økonomiske i matveien her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som sikkert flere andre stramt budsjett de neste 3 mnbd (pga jul, årsavgifter og andre typiske regninger på nyåret).

Billige men sunne middager, tips settes stor pris på :)

Anonymous poster hash: 42d08...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvor mange dere er, men det du kjøper i løsvekt er billigere enn ferdige poser her jeg bor iallefall.

Kjøpe first Prince/ x-tra eller andre billig-produkter. De er som regel like gode (har funnet ut at det er noen av billigmerkene her jeg bor som har litt mye beinsplinter i eks koteletter, så prøv deg frem).

Handle inn for en uke (mnd) av gangen om du kan, så du slipper flere turer på butikken. Prøv å kutte ut alt av ketchup/dressinger/ rømme om du ikke MÅ ha dem, evnt handle inn til flere middager du bruker rømme til og bruke den opp. Samme med ost (lasagne/pizza/gratinerte poteter o.l. I samme uke)

Planlegging er nøkkelen.

Anonymous poster hash: 8737c...b27

Skrevet

Seifilet med poteter og grønnsaker

Wok

Taco (med få ingredienser)

Kylling (kjøp store poser med kylling, da varer de lenger).

Omelett - god og billig lunch

Sjekk tilbudsaviser før du drar ut, kan være de har tilbud på noe godt.

Skrevet

Tusen takk :) vi er to voksne og en toåring. Kunne dropper middag siden barnet spiser lite,men synes det er viktig med variasjon og å smake annet enn brødskive for toåringens skyld :)

Skrevet

Last ned appen Mattilbud. Hver søndag legges neste ukes tilbudsavis fra samtlige matbutikker ut der.

Jeg leser den og lager middagsmeny for uken som kommer etter hva som er på tilbud.

Anonymous poster hash: 6d98b...814

Skrevet

Tusen takk :) vi er to voksne og en toåring. Kunne dropper middag siden barnet spiser lite,men synes det er viktig med variasjon og å smake annet enn brødskive for toåringens skyld :)

Har toåring selv. Ho må bli tilbudt middag hver dag, for ho er ekstremt kresen, så viktig med variasjon 😊

1 voksen og 2 barn her.

Prøver å bruke opp restene fra middagen enten som kveldsmat eller frokost dagen etter.

Ser du også har fått råd om å laste ned mattilbud appen og den vil jeg også anbefale 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...