Gå til innhold

Skarlagensfeber! Må det behandles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen fikk høy feber for ca en uke siden. Kun to uker etter forrige runde. Men hun hadde veldig vondt i halsen også, uten at jeg så noe bak i der. Og så fikk hun vondt i ørene på kvelden, men det gikk fort over. Hadde 40 i feber på kvelden i 2 dager, fikk ned til 38 på dagtid. Så kom utslettet, og jeg tenkte da at dette var en barnesykdom. Hun var trøtt, hadde liten matlyst men allmenntilstanden var grei. Ringte derfor ikke lege for tenkte å se det an.

Nå ca 6 dager etter flasser hun av på hendene, inni håndflata.

Var knallrød i kinnene mens feberen pågikk, så tenkte ikke noe annet enn at det kom av at hun var varm pga feberen.

Men dette burde kanskje vært behandlet?

Dårlig samvittighet nå ja... Trodde det bare var ei ny feberrunde. (Hun har ofte feber)

Hun virker helt frisk nå, bortsett fra at hendene flasser.

Anonymous poster hash: 8de39...33a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min hadde det i fjor. Var hos legen, men fikk ikke noe for det. Hun var hjemme litt over 1 uke fra barnehagen.

Anonymous poster hash: b99f3...dc0
Skrevet

Jeg tror skarlagensfeber skal behandles med antibiotika for å hemme ettervirkninger? Ville ringt lege og spurt.

Anonymous poster hash: 43d39...c69

Skrevet (endret)

Sønnen min har hatt det. Han fikk etter litt frem og tilbake fra legens side antibiotika, fordi det i sjeldne tilfeller kan komme komplikasjoner etter skarlagensfeber (nyrebekkenbetennelse eller noe, husker ikke). Legen min pleier å være restriktiv med ab så i mitt hode har det blitt at det bør behandles, men det må det jo egentlig ikke. Sønnen min var i alle fall veldig dårlig med høy feber over flere dager, så god bedring til gutten din :).

Så nå at hun var fridk igjen OG at det er en jente :P. Du kan ta med urinprøve til legen i morgen, det var det vi fikk beskjed om å gjøre når han var frisk.

Endret av Ikkesåallerværst
Skrevet

Akkurat de samme symptomene var 5. barnesykdom på mini her i hus i desember. Ingen behandling. Flasser litt ennå, 3 uker etterpå.

Anonymous poster hash: f3153...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...