Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Kan jeg tegne et forslag og ta det med til feks ice-hus el.l og få tips og råd og pris på MIN løsning? De fledte har jo kataloger og man kan endre på planløsningen. Men kan jeg tegne uten å ta utgangspunkt i et av husene deres? Altså bare tegne min rominndeling? Anonymous poster hash: 12d48...29d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 Det kan du, men da er det nok mye billigere å bruke egen arkitekt. Anonymous poster hash: 1f7ac...d80
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Takk for tips Skjer byggingen likevel via ice hus, mesterhus ol? Anonymous poster hash: 12d48...29d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Da bruker du en arkitekt. Når regninger er klare, henter man inn anbud fra entreprenører og så velger du en til å bygge huset. Anonymous poster hash: 59927...b6c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Ok, takk Anonymous poster hash: 12d48...29d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Har du peiling på å teikne hus, då? Det er jo mange ting å ta omsyn til, og mykje meir enn rominndeling som må pøanleggast. Bror min teikna huset til foreldra våre, men han er byggmester. Eg og svigerinna mi hadde moro av å teikne forslag til rominndeling, men gjorde ei rekkje tabbar som bror min påpeika. feks bør rom med vatn og avløp ligge ved sida av- og over/under kvarandre. Trappene vi teikna gjekk rett opp i taket, osv. Du kan jo få ein arkitekt til å teikne etter dine ynskje, og deretter få pristilbod frå beggmeister. Anonymous poster hash: 581c6...8c4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 Du tegner et forslag som blir sendt til arkitekten og så ser han hva som kan gjøres ut fra det. Det gjorde vi med Mesterhus. Kostet ikke noe ekstra heller. Anonymous poster hash: 0b802...b21
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #8 Skrevet 27. desember 2015 Du tegner et forslag som blir sendt til arkitekten og så ser han hva som kan gjøres ut fra det. Det gjorde vi med Mesterhus. Kostet ikke noe ekstra heller. Anonymous poster hash: 0b802...b21 Selvfølgelig betaler dere for det 😂 Det tar de godt inn igjen i prisen for huset. Anonymous poster hash: 1f7ac...d80
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #9 Skrevet 27. desember 2015 Du tegner et forslag som blir sendt til arkitekten og så ser han hva som kan gjøres ut fra det. Det gjorde vi med Mesterhus. Kostet ikke noe ekstra heller. Anonymous poster hash: 0b802...b21 Selvfølgelig betaler dere for det 😂 Det tar de godt inn igjen i prisen for huset. Anonymous poster hash: 1f7ac...d80 Ja nettopp, det er bakt inn i prisen. Vi får jo ikke trukket det fra hvis vi IKKE benytter oss av det, ergo koster det ikke noe ekstra enn prisen vi får oppgitt🙄 Anonymous poster hash: 0b802...b21
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #10 Skrevet 27. desember 2015 Har du peiling på å teikne hus, då? Det er jo mange ting å ta omsyn til, og mykje meir enn rominndeling som må pøanleggast. Bror min teikna huset til foreldra våre, men han er byggmester. Eg og svigerinna mi hadde moro av å teikne forslag til rominndeling, men gjorde ei rekkje tabbar som bror min påpeika. feks bør rom med vatn og avløp ligge ved sida av- og over/under kvarandre. Trappene vi teikna gjekk rett opp i taket, osv. Du kan jo få ein arkitekt til å teikne etter dine ynskje, og deretter få pristilbod frå beggmeister. Anonymous poster hash: 581c6...8c4 Har gjort mye research og vet hva som anbefales ift vann osv. Men jeg skal uansett bare tegne mitt ønske, så vet jeg at det blir finpuss og endringer etterpå Anonymous poster hash: 12d48...29d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #11 Skrevet 27. desember 2015 Det er dyrere å tegne sitt eget hus med hjelp av arkitekt. Det er også mye arbeid i å skulle hente inn anbud. Det ville ikke jeg ha gjort uten at du hadde erfaring på området. Du kan fint endre planløsningen til husleverandørene. De aller fleste gjør endringer. Anonymous poster hash: 0526d...7ec
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #12 Skrevet 27. desember 2015 Vi er midt i den prosessen nå. Tegnet først vårt eget hus som vi tok med til en arkitekt. Huset lot seg ikke gjenomføre slik vi hadde tegnet det, men på den måten viste arkitekten hva vi var ute etter. Trengte få utkast for å få huset på papiret, så sparte en del på arkitekt-regningen ved å tegne utkastet selv. Holder nå på å hente inn anbud på hudbyggere. Anonymous poster hash: 299d3...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå