Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Jeg har hatt sv.skapsdepresjon og fødselsdepresjon. Blir ikke nedstemt,men sint. Går dette over etter hvert? Kan jeg snu tankegangen min selv slik at jeg ikke går rundt og er sur og mughen døgnet rundt? Eller ender man ofte opp med sinnemestring? Er medisiner vanlig? Vil helst ikke vente til amming og småbarnsperioden er over før sinnet letter (gikk 11 mnd sist, ca da ammingen var over). Synes babytida er grusom og slitsom, amminga gjør at jeg må ta baby mest pg jeg blir så utrolig ofte (unødvendig) sint. Vil ikke ha det sånn. Mannen holder ut heldigvis, nen hadde det vært meg hadde jeg flytta ut for lenge siden, depresjon eller ei. Man behandler ikke sine nærmesre slik!! Anonymous poster hash: 396ee...443
Snartmamma2015 Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/gynekologi/fodselsdepresjon God bedring
Snartmamma2015 Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Gikk litt fort - god bedring, og ja, du kan bli bedre, men du trenger oppfølging og hjelp ! Hvor gammel er babyen ? Kan det være aktuelle å slutte å amme ?
megmegmeg Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Skaff hjelp med psykolog om du ikke ønsker medisiner. Sender en klem❤️
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Jeg er ikke alternativ, men foreslår allikevel meditasjon! En liten tenkepause for deg selv, hvor du roer skikkelig ned, og for tenkt godt over dagen/livet ditt. Plukk ut alt du har å være takknemlig for og prøv å fokuser på det. Dette, blandet med mye frisk luft, gode gåturer, eller litt trening om du orker, tror jeg vil hjelpe deg mye. Sier ikke at du blir helt bra, men en god start vil jeg tro det er Anonymous poster hash: 7a0ec...fae
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Takk for svar babyen er 2 mnd, så har ikke lyst til å slutte å amme (selv om det var ved ammeslutt ting gav seg sist). Men lenge å gå sånn til barnet blir et år om jeg ammer så lenge som sist. Har det noe med hormoner å gjøre, eller er det stor sannsynlighet for at faskevasking/koking og alt styret vil gjøre det samme med humøret? Er så vanskelig. Skal konalte hs i første omgang, de har samtaleterapeuter der. Takk for råd Anonymous poster hash: e576c...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå