Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Da må jeg være alene hele dagen med babyen og toåringen. Ikke alltid babyen sover om natta. Vi kan ikke finne på noe som helst - helt seriøst. Kan ikke gå turer med vogn og toåring for halvveis i turen uansett hvor kort den er vil toåringen bæres. Utsetter meg ikke frivillig for det. Babyen er 8 uker og hele dagen går stort sett med til å stå på pinne og bysse og forsøke å gjøre alt man kan for at babyen ikke skriker. Sliter tidvis med magevondt. Er redd toåringen kommer til å kjede seg ihjeeeel stakkars. Ikke kan vi reise noe sted heller fordi jeg ikke har bil. Og nærmeste butikk er 12 km unna. Er redd for at det blir tvtitting fra morgen til kl 13-14 hver dag. Er heldigvis endel nye leker etter julaften som barnet kan leke med, men hvis babyen har en dårlig dag mandag, tirsdag eller onsdag så kan jeg ikke annet enn å fokusere på det. Pappaen jobber selvsagt hvis ikke kunne vi gjort endel mer (tar 1 barn hver). Er det noe vi kan gjøre inne som ikke koster penger? Anonymous poster hash: 49bd6...b14
soleia Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 Ville no uansett prøvd å kome litt utandørs om veret ikkje er alt for gale. Må vere mogleg å finne ein stad der toåringen kan gå litt laus medan baby ligg i vogna. Ein leikeplass, hagen, ein skogsveg, eitt eller anna. Du treng ikkje legge opp til å gå langt, toåringar finn spenande ting i grøftekanten. Ellers er søskenvogn eller søskensete greit om du skal vere åleine med dei oftare. Eller bæresele til toåringen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Det går sikkert helt greit! Anonymous poster hash: 9a0bd...656
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Samme situasjon her. Alene man-ons med baby 8 uker og jente 2 år og 3 mnd. Vi er mye ute, enten i barnehagen i området fordi det er inngjerdet, jeg leker med toåringen mens baby sover i vogna. Ellers maser min også om å bæres, men jeg sier før vi går at mamma kan ikke bære deg. Maser hun etterpå sier jeg nei og forklarer på nytt. Toåringen bestemmer ikke Tror du gjør det litt verre enn der egentlig er. Hvis ikke, ingen dør av tv/nettbrett noen timer. Her kan vi gå i pysjen lenge i jula. Pappaen får ta barnet ut å leke etter jobb ?? Anonymous poster hash: 1f981...d47
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Ut i hagen, om dere har og spill ball Gå på plasketur i fullt regntøy om det regner spill spill og tegne bygge hytte inne, da kan baby komme på besøk. Spis lunsj der inne Bading i badekar om dere har Rydde i leker til 2 åringen som baby kan få når den blir større Oppdagelsesferd i nabolaget eller skogen. Finner dere noe som kan brukes til å lage noe fint til pappaen Bak boller eller rundsrykker til lunsj Se en film sammen Besøk venner eller naboer om det går, eller inviter til dere Litt av det jeg finner på med ungene Anonymous poster hash: e8b7e...b65
Portishe Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Har du bæresele eller meis så kan kanskje toåringen sitte i den hvis dere skal på tur? 😊
Krumelur Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 (endret) Men hvorfor har du ikke søskenvogn, en toåring er vel for liten til å slutte med vogn? Når det er sagt så har jeg medfølelse for situasjonen, har heldigvis litt større aldersforskjell mellom mine, men da minstemann her var åtte uker syntes jeg det var knallhardt å ha begge alene..Han sleit også medmagevondt. I verste fall er det vel ikke verdens undergang om det blir litt mye tv-titting én dag! Lykke til 😊 Endret 27. desember 2015 av Krumelur
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #8 Skrevet 27. desember 2015 Synes du er ekstremt giddalaus og problemorientert...... Anonymous poster hash: 8253c...f0d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #9 Skrevet 27. desember 2015 Blir egentlig litt provosert av innlegget ditt. Må spørre om du er hun samme som skrev et lignende innlegg for en tid tilbake. Der du bare siterte din bortskjemte svigerinne. Hvis ikke, HI du er en sytekopp. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: c6df5...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #10 Skrevet 27. desember 2015 Ville no uansett prøvd å kome litt utandørs om veret ikkje er alt for gale. Må vere mogleg å finne ein stad der toåringen kan gå litt laus medan baby ligg i vogna. Ein leikeplass, hagen, ein skogsveg, eitt eller anna. Du treng ikkje legge opp til å gå langt, toåringar finn spenande ting i grøftekanten. Ellers er søskenvogn eller søskensete greit om du skal vere åleine med dei oftare. Eller bæresele til toåringen. Det er meldt snø, men om det holder seg mildt og babyen lar meg sove om natten (ikke slik som i natt hvor jeg ikke har sovet noe!) så kan vi være ute en times tid. Har ikke råd til ny vogn.. Har en vogn til hver, men klarer ikke å trille begge samtidig bæresele har jeg og, men barnet veier 17 kilo. Og bekkenet mitt sier neitakk fortsatt. Men en times tid i mildvær kan gå an, men får ingen avlastning når pappaen kommer hjem så må liksom velge aktiviteter med omhu så jeg ikke sliter meg ut. Men sover jeg og baby om natten går det fint. Det går sikkert helt greit!Anonymous poster hash: 9a0bd...656 Samme situasjon her. Alene man-ons med baby 8 uker og jente 2 år og 3 mnd. Vi er mye ute, enten i barnehagen i området fordi det er inngjerdet, jeg leker med toåringen mens baby sover i vogna. Ellers maser min også om å bæres, men jeg sier før vi går at mamma kan ikke bære deg. Maser hun etterpå sier jeg nei og forklarer på nytt. Toåringen bestemmer ikke Tror du gjør det litt verre enn der egentlig er. Hvis ikke, ingen dør av tv/nettbrett noen timer. Her kan vi gå i pysjen lenge i jula. Pappaen får ta barnet ut å leke etter jobb ?? Anonymous poster hash: 1f981...d47 Ja, det må vel til det første du nevner. Neida, toåringen bestemmer ikke, men ønsker ikke 1 times trassanfall hehe. Vil være føre var, og hadde det vært lenge siden fødsel og pappaen hadde vært med kunne jeg godt båret barnet et stykke. Pappaen tar ikke barnet, eller barna, etter jobb. Han sier at han "må" ditten og datten istedet. At han er sliten. Ut i hagen, om dere har og spill ball Gå på plasketur i fullt regntøy om det regner spill spill og tegne bygge hytte inne, da kan baby komme på besøk. Spis lunsj der inne Bading i badekar om dere har Rydde i leker til 2 åringen som baby kan få når den blir større Oppdagelsesferd i nabolaget eller skogen. Finner dere noe som kan brukes til å lage noe fint til pappaen Bak boller eller rundsrykker til lunsj Se en film sammen Besøk venner eller naboer om det går, eller inviter til dere Litt av det jeg finner på med ungeneAnonymous poster hash: e8b7e...b65 Mange gode forslag :)Toåringen er livredd badekar/baljer hehe, men ellers er det mye vi kan finne på av det du nevner, som har lavt aktivitetsnivå. Har du bæresele eller meis så kan kanskje toåringen sitte i den hvis dere skal på tur? Jepp. Men barnet er så tungt for bekkenet mitt, har egentlig tenkt til å kjøpe søskenbrett, men har ikke så god råd etter jula. Er ikke alene med begge to annet enn i ferier når pappaen må jobbe Men hvorfor har du ikke søskenvogn, en toåring er vel for liten til å slutte med vogn? Når det er sagt så har jeg medfølelse for situasjonen, har heldigvis litt større aldersforskjell mellom mine, men da minstemann her var åtte uker syntes jeg det var knallhardt å ha begge alene..Han sleit også medmagevondt. I verste fall er det vel ikke verdens undergang om det blir litt mye tv-titting én dag! Lykke til Takk trøster meg med at jeg blir fort ferdig med babytida etc jeg har ikke søskenvogn fordi jeg ikke har råd til å kjøpe en ny vogn, koster ikke de 5000-8000kr? Har tre vogner, og to av dem kan brukes til toåringen, men da må vo ta en vogn hver Det er jo bare sånn det er i ÅR, tre dager av toåringens liv, jeg tenker nok svart på det fordi jeg ligger i sofaen og kjenner på hvor hardt et er å være våken hele natten og skulle underholde et barn på dagtid. Idag er pappaen hjemme og avlaster, dvs jeg går og legger meg snart, men kan jo ikke det til uka Synes du er ekstremt giddalaus og problemorientert...... Anonymous poster hash: 8253c...f0d Giddalaus? Si meg, har du noensinne opplevd å ikke sove om natten og skulle løpe maraton på dagtid, omtrent? Tar meg ikke særlig nær av det du skriver, for du vet ingenting om situasjonen Anonymous poster hash: 49bd6...b14
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #11 Skrevet 27. desember 2015 Blir egentlig litt provosert av innlegget ditt. Må spørre om du er hun samme som skrev et lignende innlegg for en tid tilbake. Der du bare siterte din bortskjemte svigerinne. Hvis ikke, HI du er en sytekopp. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: c6df5...a7f svigerinne!? Jeg har faktisk ingen svigerinne, svogeren min er ungkar aner ikke hva du prater om. Men velger å ignorere innlegget ditt videre siden du ikke kommer med verken forslag eller noenting. Du er sikkert en hyggelig mor. Anonymous poster hash: 49bd6...b14
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #12 Skrevet 27. desember 2015 Du er en av de ja.... Anonymous poster hash: 41ab3...eb8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #13 Skrevet 27. desember 2015 Blir egentlig litt provosert av innlegget ditt. Må spørre om du er hun samme som skrev et lignende innlegg for en tid tilbake. Der du bare siterte din bortskjemte svigerinne. Hvis ikke, HI du er en sytekopp. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: c6df5...a7f svigerinne!? Jeg har faktisk ingen svigerinne, svogeren min er ungkar aner ikke hva du prater om. Men velger å ignorere innlegget ditt videre siden du ikke kommer med verken forslag eller noenting. Du er sikkert en hyggelig mor. Anonymous poster hash: 49bd6...b14 Jeg er en flink mor ja. Klarer å ta vare på alle alene uten å grue seg. Mitt råd er at du tar deg sammen. Anonymous poster hash: c6df5...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #14 Skrevet 27. desember 2015 Hjelpes! Grue seg til å være sammen med barna sine i 1 hel dag. Uff, stakkars deg! Anonymous poster hash: 60ddf...f38
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #15 Skrevet 27. desember 2015 Det blir å gå helt fint:) Og det er lov å grue seg. Jeg husket jeg gruet meg til mannen skulle begynne å jobbe igjen 2 uker etter vi hadde fått 3.mann. Det var så godt å ha han hjemme:) Men det gikk jo kjempebra som det som regel alltid gjør:) Hva liker 2-åringen å gjøre? Noen bordaktiviteter? Anonymous poster hash: 00f61...0d2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #16 Skrevet 27. desember 2015 Blir egentlig litt provosert av innlegget ditt. Må spørre om du er hun samme som skrev et lignende innlegg for en tid tilbake. Der du bare siterte din bortskjemte svigerinne. Hvis ikke, HI du er en sytekopp. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: c6df5...a7f svigerinne!? Jeg har faktisk ingen svigerinne, svogeren min er ungkar aner ikke hva du prater om. Men velger å ignorere innlegget ditt videre siden du ikke kommer med verken forslag eller noenting. Du er sikkert en hyggelig mor. Anonymous poster hash: 49bd6...b14 Jeg er en flink mor ja. Klarer å ta vare på alle alene uten å grue seg. Mitt råd er at du tar deg sammen. Anonymous poster hash: c6df5...a7f Hun sa ikke at du ikke var flink, hun satte spørsmålstegn ved hvor hyggelig du er, og det gjør jeg også. Anonymous poster hash: 0e4c0...e24
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #17 Skrevet 27. desember 2015 Kjære meg, hvor negativ går det an å bli? Man må da klare å Være hjemme med sine egne barn I tre dager uten at det blir sett på som ille. Synes litt synd på barnet, som egentlig bare blir sett på som slit. Tenkt positive tanker, så blir det litt enklere. Jeg vet selv alt om å ikke få nok søvn, men ting går mye bedre med litt positivitet. Hvem var du tenkte skulle passe barna dine da du valgte å gå to barn? Anonymous poster hash: 4da38...904
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #18 Skrevet 27. desember 2015 Stakkars barn som har en mamma som gruer seg til å tilbringe en dag med dem, og en pappa som ikke gidder være med dem etter jobb. Dere høres late og tiltaksløse ut begge to. Erdet snø kan du dra barnet på akebrett. Dersom du ikke har sovet på natten, har du godt av frisk luft. Man trenger ikke gå mange meter med en 2 åring. Hva med å gå på besøk til noen? Møte noen andre med barn på lekeplassen. Har du sjekket om du kan kjøpe en billig tvillingvogn på finn.no? Anonymous poster hash: 30358...573
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #19 Skrevet 27. desember 2015 Ville no uansett prøvd å kome litt utandørs om veret ikkje er alt for gale. Må vere mogleg å finne ein stad der toåringen kan gå litt laus medan baby ligg i vogna. Ein leikeplass, hagen, ein skogsveg, eitt eller anna. Du treng ikkje legge opp til å gå langt, toåringar finn spenande ting i grøftekanten. Ellers er søskenvogn eller søskensete greit om du skal vere åleine med dei oftare. Eller bæresele til toåringen. Det er meldt snø, men om det holder seg mildt og babyen lar meg sove om natten (ikke slik som i natt hvor jeg ikke har sovet noe!) så kan vi være ute en times tid. Har ikke råd til ny vogn.. Har en vogn til hver, men klarer ikke å trille begge samtidig bæresele har jeg og, men barnet veier 17 kilo. Og bekkenet mitt sier neitakk fortsatt. Men en times tid i mildvær kan gå an, men får ingen avlastning når pappaen kommer hjem så må liksom velge aktiviteter med omhu så jeg ikke sliter meg ut. Men sover jeg og baby om natten går det fint. Det går sikkert helt greit!Anonymous poster hash: 9a0bd...656 Samme situasjon her. Alene man-ons med baby 8 uker og jente 2 år og 3 mnd. Vi er mye ute, enten i barnehagen i området fordi det er inngjerdet, jeg leker med toåringen mens baby sover i vogna. Ellers maser min også om å bæres, men jeg sier før vi går at mamma kan ikke bære deg. Maser hun etterpå sier jeg nei og forklarer på nytt. Toåringen bestemmer ikke Tror du gjør det litt verre enn der egentlig er. Hvis ikke, ingen dør av tv/nettbrett noen timer. Her kan vi gå i pysjen lenge i jula. Pappaen får ta barnet ut å leke etter jobb ?? Anonymous poster hash: 1f981...d47 Ja, det må vel til det første du nevner. Neida, toåringen bestemmer ikke, men ønsker ikke 1 times trassanfall hehe. Vil være føre var, og hadde det vært lenge siden fødsel og pappaen hadde vært med kunne jeg godt båret barnet et stykke. Pappaen tar ikke barnet, eller barna, etter jobb. Han sier at han "må" ditten og datten istedet. At han er sliten. Ut i hagen, om dere har og spill ball Gå på plasketur i fullt regntøy om det regner spill spill og tegne bygge hytte inne, da kan baby komme på besøk. Spis lunsj der inne Bading i badekar om dere har Rydde i leker til 2 åringen som baby kan få når den blir større Oppdagelsesferd i nabolaget eller skogen. Finner dere noe som kan brukes til å lage noe fint til pappaen Bak boller eller rundsrykker til lunsj Se en film sammen Besøk venner eller naboer om det går, eller inviter til dere Litt av det jeg finner på med ungeneAnonymous poster hash: e8b7e...b65 Mange gode forslag :)Toåringen er livredd badekar/baljer hehe, men ellers er det mye vi kan finne på av det du nevner, som har lavt aktivitetsnivå. Har du bæresele eller meis så kan kanskje toåringen sitte i den hvis dere skal på tur? Jepp. Men barnet er så tungt for bekkenet mitt, har egentlig tenkt til å kjøpe søskenbrett, men har ikke så god råd etter jula. Er ikke alene med begge to annet enn i ferier når pappaen må jobbe Men hvorfor har du ikke søskenvogn, en toåring er vel for liten til å slutte med vogn? Når det er sagt så har jeg medfølelse for situasjonen, har heldigvis litt større aldersforskjell mellom mine, men da minstemann her var åtte uker syntes jeg det var knallhardt å ha begge alene..Han sleit også medmagevondt. I verste fall er det vel ikke verdens undergang om det blir litt mye tv-titting én dag! Lykke til Takk trøster meg med at jeg blir fort ferdig med babytida etc jeg har ikke søskenvogn fordi jeg ikke har råd til å kjøpe en ny vogn, koster ikke de 5000-8000kr? Har tre vogner, og to av dem kan brukes til toåringen, men da må vo ta en vogn hver Det er jo bare sånn det er i ÅR, tre dager av toåringens liv, jeg tenker nok svart på det fordi jeg ligger i sofaen og kjenner på hvor hardt et er å være våken hele natten og skulle underholde et barn på dagtid. Idag er pappaen hjemme og avlaster, dvs jeg går og legger meg snart, men kan jo ikke det til uka Synes du er ekstremt giddalaus og problemorientert...... Anonymous poster hash: 8253c...f0d Giddalaus? Si meg, har du noensinne opplevd å ikke sove om natten og skulle løpe maraton på dagtid, omtrent? Tar meg ikke særlig nær av det du skriver, for du vet ingenting om situasjonen Anonymous poster hash: 49bd6...b14 Nei, med tvillinger og en som er to år eldre enn tvillingene opplevde jeg aldri det nei...... (håper du hører ironien?) Anonymous poster hash: 8253c...f0d
*Miss Marple* Skrevet 27. desember 2015 #20 Skrevet 27. desember 2015 Ville no uansett prøvd å kome litt utandørs om veret ikkje er alt for gale. Må vere mogleg å finne ein stad der toåringen kan gå litt laus medan baby ligg i vogna. Ein leikeplass, hagen, ein skogsveg, eitt eller anna. Du treng ikkje legge opp til å gå langt, toåringar finn spenande ting i grøftekanten. Ellers er søskenvogn eller søskensete greit om du skal vere åleine med dei oftare. Eller bæresele til toåringen. Det er meldt snø, men om det holder seg mildt og babyen lar meg sove om natten (ikke slik som i natt hvor jeg ikke har sovet noe!) så kan vi være ute en times tid. Har ikke råd til ny vogn.. Har en vogn til hver, men klarer ikke å trille begge samtidig bæresele har jeg og, men barnet veier 17 kilo. Og bekkenet mitt sier neitakk fortsatt. Men en times tid i mildvær kan gå an, men får ingen avlastning når pappaen kommer hjem så må liksom velge aktiviteter med omhu så jeg ikke sliter meg ut. Men sover jeg og baby om natten går det fint. Det går sikkert helt greit!Anonymous poster hash: 9a0bd...656 Samme situasjon her. Alene man-ons med baby 8 uker og jente 2 år og 3 mnd. Vi er mye ute, enten i barnehagen i området fordi det er inngjerdet, jeg leker med toåringen mens baby sover i vogna. Ellers maser min også om å bæres, men jeg sier før vi går at mamma kan ikke bære deg. Maser hun etterpå sier jeg nei og forklarer på nytt. Toåringen bestemmer ikke Tror du gjør det litt verre enn der egentlig er. Hvis ikke, ingen dør av tv/nettbrett noen timer. Her kan vi gå i pysjen lenge i jula. Pappaen får ta barnet ut å leke etter jobb ?? Anonymous poster hash: 1f981...d47 Ja, det må vel til det første du nevner. Neida, toåringen bestemmer ikke, men ønsker ikke 1 times trassanfall hehe. Vil være føre var, og hadde det vært lenge siden fødsel og pappaen hadde vært med kunne jeg godt båret barnet et stykke. Pappaen tar ikke barnet, eller barna, etter jobb. Han sier at han "må" ditten og datten istedet. At han er sliten. Ut i hagen, om dere har og spill ball Gå på plasketur i fullt regntøy om det regner spill spill og tegne bygge hytte inne, da kan baby komme på besøk. Spis lunsj der inne Bading i badekar om dere har Rydde i leker til 2 åringen som baby kan få når den blir større Oppdagelsesferd i nabolaget eller skogen. Finner dere noe som kan brukes til å lage noe fint til pappaen Bak boller eller rundsrykker til lunsj Se en film sammen Besøk venner eller naboer om det går, eller inviter til dere Litt av det jeg finner på med ungeneAnonymous poster hash: e8b7e...b65 Mange gode forslag :)Toåringen er livredd badekar/baljer hehe, men ellers er det mye vi kan finne på av det du nevner, som har lavt aktivitetsnivå. Har du bæresele eller meis så kan kanskje toåringen sitte i den hvis dere skal på tur? Jepp. Men barnet er så tungt for bekkenet mitt, har egentlig tenkt til å kjøpe søskenbrett, men har ikke så god råd etter jula. Er ikke alene med begge to annet enn i ferier når pappaen må jobbe Men hvorfor har du ikke søskenvogn, en toåring er vel for liten til å slutte med vogn? Når det er sagt så har jeg medfølelse for situasjonen, har heldigvis litt større aldersforskjell mellom mine, men da minstemann her var åtte uker syntes jeg det var knallhardt å ha begge alene..Han sleit også medmagevondt. I verste fall er det vel ikke verdens undergang om det blir litt mye tv-titting én dag! Lykke til Takk trøster meg med at jeg blir fort ferdig med babytida etc jeg har ikke søskenvogn fordi jeg ikke har råd til å kjøpe en ny vogn, koster ikke de 5000-8000kr? Har tre vogner, og to av dem kan brukes til toåringen, men da må vo ta en vogn hver Det er jo bare sånn det er i ÅR, tre dager av toåringens liv, jeg tenker nok svart på det fordi jeg ligger i sofaen og kjenner på hvor hardt et er å være våken hele natten og skulle underholde et barn på dagtid. Idag er pappaen hjemme og avlaster, dvs jeg går og legger meg snart, men kan jo ikke det til uka Synes du er ekstremt giddalaus og problemorientert...... Anonymous poster hash: 8253c...f0d Giddalaus? Si meg, har du noensinne opplevd å ikke sove om natten og skulle løpe maraton på dagtid, omtrent? Tar meg ikke særlig nær av det du skriver, for du vet ingenting om situasjonen Anonymous poster hash: 49bd6...b14 Nei, med tvillinger og en som er to år eldre enn tvillingene opplevde jeg aldri det nei...... (håper du hører ironien?) Anonymous poster hash: 8253c...f0d Men så FLINK du er! Tenk om alle hadde vært så flinke som deg da? Da hadde det jammen ikke vært store problemer her i verden, altså. (Håper du hører ironien....?) Hva er det med voksne (?) folk som ikke evner å se at man er forskjellige, at man har forskjellige utfordringer og forutsetninger, og ikke minst at unger er forskjellige? Jeg klarer ikke bestemme meg om det må være godt eller kjedelig å leve i en så tett boble?
sug lut Skrevet 27. desember 2015 #21 Skrevet 27. desember 2015 men unger med to års mellomrom skal du ha.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #22 Skrevet 27. desember 2015 Jeg lurer på hva du hadde gjort om du plutselig ble alene? Den problemstillingen du har er ukjent for meg, 100% alene her. Du klarer dette. Må bare se litt mer positivt på ting. Skjønner det er tøft med lite søvn, og har du vært oppe hele natten så sett på film når minste sover og sleng deg på sofaen og dupp litt selv mens eldste ser på filmen, eller sover 2 åringen dupp enda? Snik til deg hvile og søvn der det går. prøv å kos deg de dagene du har de alene, tenk da er det du som får all kosen <3 Og gratulerer med den lille. Anonymous poster hash: 6ae0d...c57
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #23 Skrevet 27. desember 2015 Gi dere folkens, vær så snill å gi dere! Ingen kjenner hi, og ingen kan dømme hi. Hun har ikke lette dager, og får det ikke bedre av å bli rakket ned på her inne. Jeg får vondt av at voksne mennesker sitter å er så kjipe som dere. Anonymous poster hash: 0e4c0...e24
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #24 Skrevet 27. desember 2015 Da må jeg være alene hele dagen med babyen og toåringen. Ikke alltid babyen sover om natta. Vi kan ikke finne på noe som helst - helt seriøst. Kan ikke gå turer med vogn og toåring for halvveis i turen uansett hvor kort den er vil toåringen bæres. Utsetter meg ikke frivillig for det. Babyen er 8 uker og hele dagen går stort sett med til å stå på pinne og bysse og forsøke å gjøre alt man kan for at babyen ikke skriker. Sliter tidvis med magevondt. Er redd toåringen kommer til å kjede seg ihjeeeel stakkars. Ikke kan vi reise noe sted heller fordi jeg ikke har bil. Og nærmeste butikk er 12 km unna. Er redd for at det blir tvtitting fra morgen til kl 13-14 hver dag. Er heldigvis endel nye leker etter julaften som barnet kan leke med, men hvis babyen har en dårlig dag mandag, tirsdag eller onsdag så kan jeg ikke annet enn å fokusere på det. Pappaen jobber selvsagt hvis ikke kunne vi gjort endel mer (tar 1 barn hver). Er det noe vi kan gjøre inne som ikke koster penger? Anonymous poster hash: 49bd6...b14 Hm..Jeg tror du må prøve å være litt kreativ.. Ut å lek i hagen Tegne Male Leke på gulvet Altså.. Du må jo finne på noe. Det kan jo hende at du nå er sliten, så du klarer ikke å se noen løsninger?! Også ordner det seg ila morgendagen. Forbered deg på uke, og prøv å vær positiv. Jeg er hjemme alene med 3 stykker, 3,5åring, 2åring, og 2 mnd. Vi klarer å ha koselige dager sammen 😊 Anonymous poster hash: 8e86e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #25 Skrevet 27. desember 2015 Ta den største med ut mens babyen sover i vogn! Tegn, perling, eller baking er aktiviteter man kan gjøre inne :-) man kan bli GAL av lite søvn.. Min minste er snart 2 år og sover endelig bra om natta. Kunne lagt meg inn på psykiatrisk avdeling når hun var baby, og innrømmer det var tøft. Jeg har to barn. Men det blir bedre. Lover! Anonymous poster hash: d1c5e...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå