Gå til innhold

Trenger tips til å legge på meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det motsatte problemet av mange andre,jeg bør legge mer på meg.

Jeg er ca 156 høy å veier bare 40 kg!

Har har ikke noe spiseforstyrrelse eller noe,jeg spiser akkurat hva jeg vil uten å legge på meg noe særlig.

Helsesøster er beskymret for meg pga jeg er så tynn,dette har hun tatt opp når jeg har vært på kontroll med småen.

Så noen som har tips til hvordan jeg kan legge på meg? :)

Anonymous poster hash: 34a3c...d26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må begynne å se på kaloriene du får i deg gjennom en dag.

Det er egentlig et enkelt mattestykke. Du må spise mer enn du forbrenner gjennom dagen.

Anonymous poster hash: b463c...9ac

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt pr. i dag, da?

Hva spiser du og hvor mye?

Og hvor aktiv er du?

Anonymous poster hash: e979c...9c3
Skrevet

Småspis hele tiden?! Gå og gnag på nøtter til enhver tid. Drikk en flaske næringsdrikk etter hvert måltid.

Jeg elsker kaloritett mat, så jeg skulle nok acet denne oppgaven.

Anonymous poster hash: 3492a...63e

Skrevet

Er ikke aktiv :P

Trener ikke å tar buss til jobb.

Blir en del småspising ja.

Skrevet (endret)

Tenk næring! Det er viktig at det du spiser er næringsrikt og sunt. Spis semulegrøt til frokost eller kvelds. Masse kalorier og veldig godt. Du kan spise den med friske bær eller rød saus :)

Bruk meierismør på brødskiven og i matlaging, velg fete oster, drikk H-melk og bruk fløte i sauser etc.

Lag hjemmelaget majones med sunne oljer. Kos deg med avocado, nøtter/mandler, frø og oliven.

Velg fet fisk som laks, ørret og makrell.

Velg grove kornprodukter, bak gjerne brød selv med olivenolje og nøtter i. Sørg for at du får i deg nok proteiner. Lag smoothies.

Alternativt kan du flytte inn hos meg noen dager. Jeg hadde fått deg opp i vekt på null komma niks ;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Tenk næring! Det er viktig at det du spiser er næringsrikt og sunt. Spis semulegrøt til frokost eller kvelds. Masse kalorier og veldig godt. Du kan spise den med friske bær eller rød saus :)

Bruk meierismør på brødskiven og i matlaging, velg fete oster, drikk H-melk og bruk fløte i sauser etc.

Lag hjemmelaget majones med sunne oljer. Kos deg med avocado, nøtter/mandler, frø og oliven.

Velg fet fisk som laks, ørret og makrell.

Velg grove kornprodukter, bak gjerne brød selv med olivenolje og nøtter i. Sørg for at du får i deg nok proteiner. Lag smoothies.

Alternativt kan du flytte inn hos meg noen dager. Jeg hadde fått deg opp i vekt på null komma niks ;)

Okey meg og småen flytter inn i 3 dager vi :P

Skrevet

Begynn å tren. Høres sikkert dumt ut, men styrketrening vil få opp muskelmassen, pluss at du blir mer sulten.

Få sjekket at du ikke har noen mangler. For lite av enkelte vitaminer og mineraler kan forstyrre metabolismen slik at kroppen din ikke lagrer overflødige kalorier som fett, men lar det passere rett gjennom tarmen.

D-vitamin og omega 3 kan du ta uansett :)

Anonymous poster hash: 35cac...b77

Skrevet

Jeg har nylig fått påvist Vitamin D mangel,ellers manglet jeg ikke noe.

Skrevet

Jeg har nylig fått påvist Vitamin D mangel,ellers manglet jeg ikke noe.

D-vitamin har faktisk stor betydning for prosessene i kroppen, så ikke utenkelig at dette kan være medvirkende til at du ikke legger på deg. Kanskje greit å ta litt ekstra tilskudd av kalsium også. Har du lite D-vitamin har nok opptaket av kalsium vært litt dårligere også en stund.

Anonymous poster hash: 35cac...b77

Skrevet (endret)

Forslag til dagsmeny:

Frokost: Semulegrøt med bær, kaffe latte på H-melk/sojamelk og juice av frukt/bær.

Mellommåltid: 1/2 avocado med eggesalat (hjemmelaget majones blandes med finhakket hardkokt egg og vårløk), grønnsaksjuice.

Lunch: Fullkornspastasalat med avocado, kylling, agurk, tomat, paprika, litt bacon, babyspinat, ost, bønnespirer, pinjekjerner, nøtter og en hjemmelaget majonesbasert dressing. Grønnsaksjuice.

Mellommåltid: Kaffe latte på H-melk/sojamelk og croisant eller grovbrød med peanøttsmør, rørte bær og banan.

Middag: Ovnabakt laks med dill og sitron, poteter, gulrøtter og broccoli, hollandaise- saus.

Dessert: Gresk/tyrkisk youghurt toppet med bær, nøtter, mandler, frø og honning.

Kvelds: Smoothie med næringsrike ingredienser av typen Kokosmelk, mango, banan, peanøttsmør, havregryn, ananas, bær, mandler, egg ...

Snacks: usaltede nøtter/mandler, tørket frukt, oliven, ostebiter, tørket kjøtt, mørk sjokolade ...

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg var der selv,nå som jeg er over 40 er det slanking som gjelder.

Anonymous poster hash: 3b07a...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...