Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #1 Skrevet 26. desember 2015 Etter fødsel har jeg hatt mange anfall, hver gang med aura og lammelser. Anfallene har vart over 3-6 timer (sånn ca.), og har vært av den intense typen. Jeg har begynt på forebyggende medisiner igjen, men det vil jo ta litt tid før jeg eventuelt får effekt av disse. Jeg har stort sett dårlig effekt av anfallsmedisiner. Jeg begynner å bli gal av å ha så mange anfall, og synes heller ikke noe om at jeg mister så mye tid fra babyen. Er det noen som har opplevd lignende etter fødsel? Tidligere har jeg ikke vært plaget så ekstremt. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg unngår selvfølgelig kjente triggere. Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #2 Skrevet 26. desember 2015 Eneste som funker for meg er sumatriptan :/ God bedring! Anonymous poster hash: 882e5...e2a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #3 Skrevet 26. desember 2015 Jeg har generelt dårlig effekt av anfallsmedisin, dessverre. Jeg har vel prøvd omtrent alt som er tilgjengelig på markedet. Takk! Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #4 Skrevet 26. desember 2015 kanskje betablokkere hadde vært bedre for deg? ta det opp med legen. selv har jeg god effekt av naproxen. men får selv med aura, og blir jo helt satt ut, syns selv jeg kan klare å regulerer det godt med kost og trening, trening som forebygger nakkestivhet. om det er slik at du ammer og nettopp har født kan jo dette være årsaken, at du er stiv i nakken, så du ikke har optimal blodtilførsel. samt kan jo hormene spille inn.. gulrot og tunfisk skal være bra mot migrene har jeg hørt. Anonymous poster hash: ca27a...4a3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #5 Skrevet 26. desember 2015 kanskje betablokkere hadde vært bedre for deg? ta det opp med legen. selv har jeg god effekt av naproxen. men får selv med aura, og blir jo helt satt ut, syns selv jeg kan klare å regulerer det godt med kost og trening, trening som forebygger nakkestivhet. om det er slik at du ammer og nettopp har født kan jo dette være årsaken, at du er stiv i nakken, så du ikke har optimal blodtilførsel. samt kan jo hormene spille inn.. gulrot og tunfisk skal være bra mot migrene har jeg hørt. Anonymous poster hash: ca27a...4a3 Jeg har veldig god effekt av de forebyggende medisinene jeg bruker, men jeg fødte for bare litt over en uke siden, og effekten vil jo dessverre ikke være umiddelbar. Betablokkere var det første jeg prøvde som forebyggende medisin, men det ga ikke ønsket effekt. Gulrot og tunfisk har jeg ikke hørt, men jeg er desperat nok til å prøve. Takk for tips! Jeg ammer forresten ikke, men det kan nok hende at det er noen hormoner som klusser ting til. Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #6 Skrevet 26. desember 2015 Søvn er jo viktig for å unngå migrene. Men å få sove lenge nok av gangen kan jo være vanskelig med en ny sjef (baby) i huset. Anonymous poster hash: d00fe...9cd
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #7 Skrevet 26. desember 2015 kanskje betablokkere hadde vært bedre for deg? ta det opp med legen. selv har jeg god effekt av naproxen. men får selv med aura, og blir jo helt satt ut, syns selv jeg kan klare å regulerer det godt med kost og trening, trening som forebygger nakkestivhet. om det er slik at du ammer og nettopp har født kan jo dette være årsaken, at du er stiv i nakken, så du ikke har optimal blodtilførsel. samt kan jo hormene spille inn.. gulrot og tunfisk skal være bra mot migrene har jeg hørt. Anonymous poster hash: ca27a...4a3 Jeg har veldig god effekt av de forebyggende medisinene jeg bruker, men jeg fødte for bare litt over en uke siden, og effekten vil jo dessverre ikke være umiddelbar. Betablokkere var det første jeg prøvde som forebyggende medisin, men det ga ikke ønsket effekt. Gulrot og tunfisk har jeg ikke hørt, men jeg er desperat nok til å prøve. Takk for tips! Jeg ammer forresten ikke, men det kan nok hende at det er noen hormoner som klusser ting til. Anonymous poster hash: 298f0...abf ser du ikke ammer, men du bærer jo rundt på en unge, og mater deg sikkert også, og dette er jo en ny stilling, så ville oppsøkt lege å fått rekvisisjon til fysio i tillegg Anonymous poster hash: ca27a...4a3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #8 Skrevet 26. desember 2015 kanskje betablokkere hadde vært bedre for deg? ta det opp med legen. selv har jeg god effekt av naproxen. men får selv med aura, og blir jo helt satt ut, syns selv jeg kan klare å regulerer det godt med kost og trening, trening som forebygger nakkestivhet. om det er slik at du ammer og nettopp har født kan jo dette være årsaken, at du er stiv i nakken, så du ikke har optimal blodtilførsel. samt kan jo hormene spille inn.. gulrot og tunfisk skal være bra mot migrene har jeg hørt. Anonymous poster hash: ca27a...4a3 Jeg har veldig god effekt av de forebyggende medisinene jeg bruker, men jeg fødte for bare litt over en uke siden, og effekten vil jo dessverre ikke være umiddelbar. Betablokkere var det første jeg prøvde som forebyggende medisin, men det ga ikke ønsket effekt. Gulrot og tunfisk har jeg ikke hørt, men jeg er desperat nok til å prøve. Takk for tips! Jeg ammer forresten ikke, men det kan nok hende at det er noen hormoner som klusser ting til. Anonymous poster hash: 298f0...abf ser du ikke ammer, men du bærer jo rundt på en unge, og mater deg sikkert også, og dette er jo en ny stilling, så ville oppsøkt lege å fått rekvisisjon til fysio i tillegg Anonymous poster hash: ca27a...4a3 Det er nok mulig at nakken ikke er så bra som jeg tror, ja. Jeg går fast til fysio, så jeg kan høre om han kan ta en titt til uken. Takk! Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #9 Skrevet 26. desember 2015 Søvn er jo viktig for å unngå migrene. Men å få sove lenge nok av gangen kan jo være vanskelig med en ny sjef (baby) i huset. Anonymous poster hash: d00fe...9cd Jeg er absolutt i underskudd på søvn, men jeg prøver å få søvn det jeg kan. Det er ikke så enkelt å styre det. :/ Anonymous poster hash: 298f0...abf
glalaksen Skrevet 26. desember 2015 #10 Skrevet 26. desember 2015 Jeg var mye plaget med migrene før. Satt inn hormonspiral, hadde et par anfall noen måneder etterpå og nå har jeg ikke hatt det på et år💕 anbefales!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #11 Skrevet 26. desember 2015 Søvn, nok mat og Sumatriptan. Har du prøvd alt av anfallsmedisiner? Den nevnte her e talt som har funket på meg, den er magisk. Jeg har den høyeste dosen og har tidligere prøvd "alt" annet. Eneste anfallsmedisinen som fungerer på meg. Bruker også forebyggende betablokker. Anonymous poster hash: 96aab...2f1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #12 Skrevet 26. desember 2015 Jeg var mye plaget med migrene før. Satt inn hormonspiral, hadde et par anfall noen måneder etterpå og nå har jeg ikke hatt det på et år💕 anbefales! Jeg har fortsatt anfall med hormonspiral Jeg har bare anfall en gang I måneden. Hadde 3 mnd pause etter innsetting, så var det påan igjen. Så det et dessverre ikke nødvendigvis noen god "mediain" Anonymous poster hash: d58e1...a22
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #13 Skrevet 26. desember 2015 Søvn, nok mat og Sumatriptan. Har du prøvd alt av anfallsmedisiner? Den nevnte her e talt som har funket på meg, den er magisk. Jeg har den høyeste dosen og har tidligere prøvd "alt" annet. Eneste anfallsmedisinen som fungerer på meg. Bruker også forebyggende betablokker. Anonymous poster hash: 96aab...2f1 Ja, jeg har og bruker sumatriptan, men effekten er som regel ikke god. Den medisinen jeg har hatt best virkning av er nå tatt av markedet, og det er kjipt. Men det er jo for en grunn at den ble tatt vekk, da. Jeg tror ting vil stabilisere seg når de forebyggende medisinene begynner å fungere og ting er tilbake til normalen, men det blir tøft hvis det fortsetter på denne måten. Hodepinen er konstant, med regelmessige anfall. Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #14 Skrevet 26. desember 2015 Jeg var mye plaget med migrene før. Satt inn hormonspiral, hadde et par anfall noen måneder etterpå og nå har jeg ikke hatt det på et år💕 anbefales!Jeg har fortsatt anfall med hormonspiral Jeg har bare anfall en gang I måneden. Hadde 3 mnd pause etter innsetting, så var det påan igjen. Så det et dessverre ikke nødvendigvis noen god "mediain" Anonymous poster hash: d58e1...a22 Hormonspiral og færre anfall? Jeg trodde hormoprevensjon generelt var fy-fy. Det er uansett ikke aktuelt, men interessant at det har den effekten. Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #15 Skrevet 26. desember 2015 Tror det først og fremst er østrogenbasert hormonprevensjon som er fy med migrene (spesielt med aura). Derfor jeg prøver hormonspiral. Det funker til sitt formål, men bedrer dessverre ikke migrene for min del. Forøvrig ingen forverring heller, men andre bivirkninger som gjør dden også dårlig. Jeg har hørt folk som har prøvd vegansk kosthold og særlig mye raw food har hatt god effekt på migrene. Litt heftig kanskje, men verdt det om migrenen er for ille? Nok væske, søvn og mosjon er også viktig. Anonymous poster hash: d58e1...a22
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #16 Skrevet 26. desember 2015 Tror det først og fremst er østrogenbasert hormonprevensjon som er fy med migrene (spesielt med aura). Derfor jeg prøver hormonspiral. Det funker til sitt formål, men bedrer dessverre ikke migrene for min del. Forøvrig ingen forverring heller, men andre bivirkninger som gjør dden også dårlig. Jeg har hørt folk som har prøvd vegansk kosthold og særlig mye raw food har hatt god effekt på migrene. Litt heftig kanskje, men verdt det om migrenen er for ille? Nok væske, søvn og mosjon er også viktig. Anonymous poster hash: d58e1...a22 Aha! Jeg blir uansett gravid på hormonprevensjon, så det er uaktuelt å prøve. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt virkning av det, så jeg ble bare litt overrasket. Jeg spiser kun vegetarisk mat, og har ellers et kosthold som er svært tilpasset migrenen, så jeg føler jeg tar ganske mange forholdsregler. Til tross for det er alt helt ute av kontroll om dagen. Takk for tips, jeg er desperat nok til å prøve det meste. Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #17 Skrevet 26. desember 2015 Tror det først og fremst er østrogenbasert hormonprevensjon som er fy med migrene (spesielt med aura). Derfor jeg prøver hormonspiral. Det funker til sitt formål, men bedrer dessverre ikke migrene for min del. Forøvrig ingen forverring heller, men andre bivirkninger som gjør dden også dårlig. Jeg har hørt folk som har prøvd vegansk kosthold og særlig mye raw food har hatt god effekt på migrene. Litt heftig kanskje, men verdt det om migrenen er for ille? Nok væske, søvn og mosjon er også viktig. Anonymous poster hash: d58e1...a22 Aha! Jeg blir uansett gravid på hormonprevensjon, så det er uaktuelt å prøve. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt virkning av det, så jeg ble bare litt overrasket. Jeg spiser kun vegetarisk mat, og har ellers et kosthold som er svært tilpasset migrenen, så jeg føler jeg tar ganske mange forholdsregler. Til tross for det er alt helt ute av kontroll om dagen. Takk for tips, jeg er desperat nok til å prøve det meste. Anonymous poster hash: 298f0...abf Tror kanskje det er mer effektivt å kutte ut melk enn kjøtt, pga der høye østrogeninnholdet. Har tenkt å prøve det selv over jul. Håper du finner ut av det. Jeg synes det er kjipt nok med ett anfall i måneden. Anonymous poster hash: d58e1...a22
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #18 Skrevet 26. desember 2015 Ble bare nysgjerrig, hvordan er kostholdet tilpasser migrenen sånn forøvrig utenom vegetar? Tenker du på vin og sjokolade? Folk har forskjellige migrenetriggere. Min er utvilsomt hormoner da jeg får det den samme uken hver måned. Anonymous poster hash: d58e1...a22
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #19 Skrevet 26. desember 2015 Ble bare nysgjerrig, hvordan er kostholdet tilpasser migrenen sånn forøvrig utenom vegetar? Tenker du på vin og sjokolade? Folk har forskjellige migrenetriggere. Min er utvilsomt hormoner da jeg får det den samme uken hver måned. Anonymous poster hash: d58e1...a22 Jeg drikker ikke kumelk. Det hender at jeg spiser noe ost, men det er ganske lite av det. Mine triggere er hvete og sukker. Normalt sett er det ikke-eksisterende i kostholdet mitt, men det ble litt for tøft som gravid med dårlig matlyst. Jeg har langt bedre kontroll over migrenen min når jeg begrenser inntaket slavisk. Jeg spiser for øvrig ikke mye sukker og hvete nå heller, så jeg tror ikke det er den store synderen i dette tilfellet. Ellers er jeg nøye med å holde blodsukkeret mitt mest mulig stabilt. Det, i kombinasjon med forebyggende medisiner, har hjulpet meg mye. Jeg kan fint drikke vin uten at det nødvendigvis gir meg anfall, så lenge jeg er nøye på hvilken vin jeg drikker. Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2015 #20 Skrevet 26. desember 2015 Bestill time hos en refleksolog! Jeg har ei familien som er det, og hun har hjulpet mange med migrene. Blant annet tantebarnet mitt er helt kvitt det og ei venninne er veldig mye bedre etter å ha slitt med det hele livet. Verdt å prøve i hvert fall Anonymous poster hash: 9e83d...a1b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #21 Skrevet 27. desember 2015 Bestill time hos en refleksolog! Jeg har ei familien som er det, og hun har hjulpet mange med migrene. Blant annet tantebarnet mitt er helt kvitt det og ei venninne er veldig mye bedre etter å ha slitt med det hele livet. Verdt å prøve i hvert fall Anonymous poster hash: 9e83d...a1b Takk for tips! Det har jeg faktisk ikke prøvd. Jeg har prøvd akupunktur mye, uten den store effekten, men det skader jo ikke å prøve. Anonymous poster hash: 298f0...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå