Gå til innhold

noen friluftsmennesker her med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby på 7 uker og en gutt på 3 år. Babyen ammes. Far og sønn har gått mye på ski i jula. Jeg har værrt hjemme med baby. Jeg har vært med på tur i skogen da,med baby i bæresjal. Men i kulde og vind ønsker jeg å ha baby hjemme. Ikke kan jeg gå på ski med baby uansett. Synes pulk er for tidlig å bruke.

Mamma vil gjerne passe mens vi er borte et par timer

Men baby er veldig urolig, og puppeavhengig. Ikke glad i mme.

Hva hadde du gjort? Latt henne passe siden hun maser eller innfinne meg med at skitur fpr bli til neste år? Evt annet?

Anonymous poster hash: 73878...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er for tidlig å la andre passe hvis babyen ikke tar flaske og roer seg hos din mor. Men personlig har jeg ikke noe imot å stå over en skitur heller ;-)

Skrevet

Hva hvis babyen blir sulten? Skal han sa gråte flere timer til du er hjemme? Nei, vinteren er lang og du får sikkert en mulighet om noen måneder. Hvis ikke så er det ingen krise å ikke få gå på ski i år.

Anonymous poster hash: f8e58...fa4

Skrevet

Følg magefølelsen din. Det som føles greit og riktig for deg er greit å gjøre ;)

Det er ikke noe galt i å la bestemor ta baby et par timer. Det er heller ikke feil å vente en stund til med det ;)

Anonymous poster hash: 745a9...ede

Skrevet

Pulk tidligst fra 6 mnd. Det er viktig!

Om hun ikke tar flaske, og du risikerer melkespreng, er det uansett ikke greit å være på tur.

Min yngste er født i jnuar, og da lot vi nymatet baby bli igjen på hytta med besteforeldrene mens vi tok eldste med ut. Men ikke lenger unnaenn at jeg kunne vært tilbake hos baby ila 20 min.

Følg magefølelsen din.

Skrevet

Takk for svar :) Babyen tar flaske, men er ikke glad i mme og spiser derfor lite av det.

Babyen får pupp hver 3. time på dagen, men er mye urolig (tar ikke pupp for kosen, men puppeavhengig ift mat). Vi hadde vært 15 min unna med bil.

Nei huff, jeg venter... Selv om magefølelsen sier at det ville gått fint og at jeg bare er velig hønemor. Gutten min var nesten 1,5 år før han sov borte. 7 mnd før barnepass.

Anonymous poster hash: 73878...3fd

Skrevet

Sett ski på vogna, og bli med mann og barn i bakken. Så kan du og mannen bytte på av og til slik at du får stått litt sammen med eldstemann :)

Skrevet

Hva hvis babyen blir sulten? Skal han sa gråte flere timer til du er hjemme? Nei, vinteren er lang og du får sikkert en mulighet om noen måneder. Hvis ikke så er det ingen krise å ikke få gå på ski i år.

Anonymous poster hash: f8e58...fa4

Lær deg å les, hun sier et par timer og det er ikke flere timer. Selvfølgelig kan hi gå ut på ski et par timer rett etter at hun har ammet!

Anonymous poster hash: aa573...604

Skrevet

Jeg tar med baby ut i kulde og vind, men da ligger hun trygt og godt inne i bæresjalet, med jakka mi halvveis over ansiktet. Så hun er skjermet for den verste vinden, men jeg går til fots da, siden det uansett ikke er noe skiføre her nå. Verre på skitur, siden jeg heller ikke er så glad i å bruke barnevakt såpass tidlig...

Anonymous poster hash: 002cb...df2

Skrevet

Jeg ville tatt en kort skitur og latt bestemor passe en drøy time.

Kle deg for tur, smør ski og gjør alt klart. Amme baby og dra med en gang etterpå. Da får du en ok tur selv om du er ute i bare knapt 2 timer. Det tåler nok barnet fint selv om puppen ikke er tilgjengelig.

Anonymous poster hash: d64c4...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...