Gå til innhold

Vrangsnudd baby...og resten av familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita som tuller sånn med kvelden/natten. Er 7 mnd og har alltid hatt tre dupper på dagtid. Plutselig begynte hun å sove lenge på formiddagen (2-3 timer) og det ble ikke plass til den siste duppen i løpet av dagen.

Men det endte med at hun trodde det var en dupp da hun la seg på kvelden og hun våknet etter en time.

Har ikke sovnet før ett-tre på natten i det siste. Og dermed sover hun gjerne til 10. Mora er utslitt, og med to andre sovebarn er det jo ingen som vekker. Far har jobbet hele førjulstiden og i jula.

Nå er jo selvsagt ikke de større barna trøtte på kvelden heller, og jeg vil jo ha dem i seng til normal tid.

Jeg har forsøkt å legge inn en kort dupp i barnetv tid, med det resultatet at babyen ikke er trøtt når kvelden kommer.

Føler liksom jeg har fire armer for lite. Alt dreier seg liksom om å få ungene i seng...

Noen med gode tips, som ikke innebærer mye gråting, for det klarer jeg ikke.

Anonymous poster hash: 7834e...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre daghviler på en så stor baby er mye, kanskje dere skal kutte ned til 2? I starten blir det tøft, men det går seg til

Anonymous poster hash: 9e5f2...8a0

Skrevet

Tre daghviler på en så stor baby er mye, kanskje dere skal kutte ned til 2? I starten blir det tøft, men det går seg til

Anonymous poster hash: 9e5f2...8a0

Vel...det er jo det som er problemet. Jeg skjønner jo hun ikke trenger mer enn to, kanskje snart bare en.

Men hun skjønner det ikke.

Har holdt på slik i over en mnd nå.

Skrevet

Mulig at jeg er litt drastisk nå, men hva med å drøye den første duppen så lenge som mulig og la det være den eneste og passe på at siste måltid er stort?

Huff vanskelig. Kanskje plages h*n med tenner?

Evt så kanskje det må til vekking om morgenen?

Anonymous poster hash: 4352e...c13

Skrevet

Har ei lita som tuller sånn med kvelden/natten. Er 7 mnd og har alltid hatt tre dupper på dagtid. Plutselig begynte hun å sove lenge på formiddagen (2-3 timer) og det ble ikke plass til den siste duppen i løpet av dagen.

Men det endte med at hun trodde det var en dupp da hun la seg på kvelden og hun våknet etter en time.

Har ikke sovnet før ett-tre på natten i det siste. Og dermed sover hun gjerne til 10. Mora er utslitt, og med to andre sovebarn er det jo ingen som vekker. Far har jobbet hele førjulstiden og i jula.

Nå er jo selvsagt ikke de større barna trøtte på kvelden heller, og jeg vil jo ha dem i seng til normal tid.

Jeg har forsøkt å legge inn en kort dupp i barnetv tid, med det resultatet at babyen ikke er trøtt når kvelden kommer.

Føler liksom jeg har fire armer for lite. Alt dreier seg liksom om å få ungene i seng...

Prøve å legge henne senere? Prøv å forskyve dagduppen slik at hun legger seg senere på kvelden evnt? Korte ned dagduppen (mine sov hhv 30 min tre ganger og 1,5 time på den tida, men det er jo veldig individuelt hvor mye de sover på dagen). Sover hun i ett fra 1-10? I så fall er jo det bra, mine våkna 100 ganger ila natta. Du må nok uansett vekke henne før 10, for nå har hun jo forskjøvet døgnet som du sier.

Skjønte ikke helt hva du mente med de større barna, men å legge tre barn alene hørtes uansett styrete og slitsomt ut...

Anonymous poster hash: 08a98...39d

Skrevet

Husker at 7-8-9 måneder var når begge mine snudde opp-ned på eksisterende rutiner, og det var komplett anarki. Gikk seg til etterhvert, men var slitsomt. Ordner seg nok på et vis når hverdagen kommer.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 5b8c2...2d6

Skrevet

Prøve å legge henne senere? Prøv å forskyve dagduppen slik at hun legger seg senere på kvelden evnt? Korte ned dagduppen (mine sov hhv 30 min tre ganger og 1,5 time på den tida, men det er jo veldig individuelt hvor mye de sover på dagen). Sover hun i ett fra 1-10? I så fall er jo det bra, mine våkna 100 ganger ila natta. Du må nok uansett vekke henne før 10, for nå har hun jo forskjøvet døgnet som du sier.

Skjønte ikke helt hva du mente med de større barna, men å legge tre barn alene hørtes uansett styrete og slitsomt ut...

Sover stort sett den tida på natta, men henger for det meste fast i puppen :-p

Forskyvning av dupper, altså legge henne senere til dagduppen har vi gjort. Med det resultatet vi har nå. Hun tror nattatid er den siste duppen og våkner etter en time og er lys våken i 2-3 timer til. Og da tar hun kveld kl 22... Vil jo helst ha ro her fra kl 20.

Har slitt med tenner, ja, og tror de har kommet gjennom i dag. Men som dette har ingen av de andre vært når de har fått tenner. Litt mer sutrete kanskje, men ikke problemer på natten.

Skrevet

Har en på 7 mnd. H*n tar seg kunn en dupp, det varierer men i alle fall fra kl. 12.30- ca 15.30 noen ganger til 16.00. Er våken til h*n skal legge seg i 1900-2000 tiden.

Anonymous poster hash: 90565...0b3

Skrevet

Sover stort sett den tida på natta, men henger for det meste fast i puppen :-p

Forskyvning av dupper, altså legge henne senere til dagduppen har vi gjort. Med det resultatet vi har nå. Hun tror nattatid er den siste duppen og våkner etter en time og er lys våken i 2-3 timer til. Og da tar hun kveld kl 22... Vil jo helst ha ro her fra kl 20.

Har slitt med tenner, ja, og tror de har kommet gjennom i dag. Men som dette har ingen av de andre vært når de har fått tenner. Litt mer sutrete kanskje, men ikke problemer på natten.

Hva gjør dere når hun våkner etter en time på natta da? Mine har styra som idioter på nettene uansett, så det var vanlig her at de våknet etter en time. Sovnet igjen, men kunne våkne mye etter det. Eldste sov litt lengre av gangen, men yngste våknet hver time. De kom aldri ut av soverommet med mindre de var syke.

Kan jo være hun er overtrøtt, mange barn våkner visst da etter kort tid og sovner ikke igjen. Gjenninnføre to dupper, men vekke henne tidlig, korte ned første og ha bare 30/45 min på siste?

Skrevet

Første tre ukene gikk jeg og la meg når hun våknet, og da lå hun og herjet og tullet i senga med meg. (Uten respons fra meg).

Siste uka har jeg tatt henne opp igjen. Har jo ikke lyst til å legge meg samtidig med ungene hver eneste kveld i jula.

Vil jo faktisk ha en time eller to for meg selv, UTEN at det består i å rydde hus eller ha en baby på armen.

Det går selvsagt over, men er så gørr slitsomt akkurat nå...

Skrevet

Har du prøvd med avocado i kveldsgrøten?

Anonymous poster hash: 0f9d3...d53

Skrevet

Har du prøvd med avocado i kveldsgrøten?

Anonymous poster hash: 0f9d3...d53

Nei... Er det for å mette mer?

Ingen av de andre har spist avokado... De har spyttet det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...