Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har vært på legevakt i natt fordi han fikk kraftig astmaanfall. Jeg ordnet med drosje, avtalte at han fikk komme inn til legen med en gang, han kom hjem i 3-tia i natt, vekket meg og sa at han ble bra igjen og skulle se på TV litt siden han ikke fikk sove. Imorges våknet jeg og da var både han og den ene bilen borte. Ingen lapp, sms med hvor han er, og han tar ikke tlf når jeg ringer. Regner med at han har dratt på fest hos enn av alkiskompisene sine. Ser ut fra Facebook-meldingene hans at en av disse kompisene lurte på om han drakk og ville komme dit. Hvordan reagere på dette? Har egentlig lyst til å ta inn på hotell med barna og ikke si en dritt om hvor vi er, og ikke ta telefonen. Enkelte menn må føle det på seg selv hvordan de behandler andre, før de forstår. Eller overreagerer jeg nå?

Må bare tilføye at dette er ikke første gangen, det har skjedd to ganger før at han forsvant i natta for å drikke hos kompiser uten å si fra, og uten at noen visste hvor han var. Den ene gangen fortsatte han å drikke hos kompis etter at kompis og dama dro ut, så han satt hjemme hos kompis alene og drakk. Og kom hjem dagen etter, så han var borte ca et døgn uten at noen visste hvor han var. Men disse to gangene før hadde vi en krise i forholdet, så da forstår jeg at man gjør sånne dumme ting. Nå har vi hatt det veldig bra lenge, aldri hatt det så bra som nå egentlig, så jeg forstår ikke hvorfor han gjør det igjen.

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymous poster hash: 02b23...5a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han dro ut i 3-tiden i natt for å drikke??

Anonymous poster hash: ae47c...411
Skrevet

Han dro ut i 3-tiden i natt for å drikke??

Anonymous poster hash: ae47c...411

Og det etter han hadde vært på legevakten for et kraftig astmaanfall..........

Anonymous poster hash: 667bd...3d2

Skrevet

Er mannen din alkoholiker? Kanskje han trenger hjelp?

Anonymous poster hash: 5906a...7ba

Skrevet (endret)

Ville hatt en samtale om at det IKKE er ok for deg at han bare "forsvinner" midt på natten uten å gi beskjed ; og spesielt ikke etter ett legevakt/sykehus-opphold. Si at du blir redd når han gjør sånt... :/ Om du vil bli hørt må det tas opp på en voksen og rolig måte.

Å dra fra han til ett hotell MED barna er bare barnslig av deg. Og IKKE bland barna inn i deres VOKSNE problemer!

Endret av megmegmeg
Skrevet

Jeg tror jammen jeg ville dratt bort uten å gi beskjed, som du nevner. Det er en barnslig "hevn", men kanskje han da klarer å kjenne på hvor umodent det er å faktisk gjøre sånne ting. Det er tenåringer som driver på sånt, ikke voksne mennesker - særlig ikke med forpliktelser som en familie. 

Anonymous poster hash: 852ae...7e3
Skrevet

Dra bort uten å si fra så får han føle det selv. Noen må ha det inn med teskje!

Anonymous poster hash: 122d9...47a

Skrevet

Omg, så usexy. Minner om han jeg var sammen med fra jeg var 14-19. Forsvant på fest i dagesvis uten beskjed eller svar.

Hendte jeg dro uten beskjed, for å "demonstrere", men endte bare med at han allikevel ikke hadde kommet hjem når jeg kom tilbake, eller ikke hadde merket at jeg var borte i det hele tatt.

Hadde tatt i mot ham med trompet og stortromme på bånn gass, og spurt om han følte seg som en voksen ansvarlig mann. Høres mer ut som en tenåring, spør du meg..

Anonymous poster hash: 1ead9...268

Skrevet

Jeg syns du bør spørre han om hvorfor han holder på sånn.

Anonymous poster hash: 80156...eff

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg tror jeg ville ha dratt bort på litt mer permanent basis.

Skrevet

Enig med Pashla, jeg ville også dratt bort på permanent basis. Eller sparket mannen ut.

Dere har hatt flere store kriser i forholdet, mannen fortsetter i samme mønster når han skal løse problemer. Han stikker av og overlater alt til deg, driter i at du bekymrer deg, driter i om noe kanskje kan hende deg/barna.

Han blir sittende alene og drikke store mengder alkohol - om han ikke er alkoholiker, så har han tydeligvis et problem med alkohol, kanskje også psyken?

Han tar ikke vare på egen helse når han stikker av og drikker etter å ha vært på legevakten! Er du sikker på at det var astmaanfall han hadde i natt og ikke angstanfall - som han så valgte å drikke bort etterpå?

Jeg ville ikke dratt bort, jeg ville holdt meg hjemme og latt barna ha det mest mulig normalt. Når han kom hjem ville jeg gitt ham beskjed om at første åpningsdag i romjulen ringer du familievernkontoret og han har å bli med, det er ikke valgfritt. Han har imidlertid ett valg i den anledning - enten så blir det parterapi, eller så blir det mekling.

I tillegg ville jeg gitt beskjed om at hvis han valgte parterapi så måtte han gå med på å ikke drikke alkohol på minst et halvt år og at han ALDRI mer skal drikke seg beruset, drikke alene, eller sammen med "alkis-venner". Og han kan ALDRI stikke av uten en beskjed og utebli slik han har gjort nå. Og han må til legen for å skaffe seg hjelp for hva det enn er som egentlig plager ham (mistenker psyken).

Går han ikke med på de betingelene så ville jeg bare fortalt ham at da blir timene på fvk mekling. Ingen mer diskusjon.

Anonymous poster hash: 08468...c2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...