Gå til innhold

Den gutten som døde av underernæring og dehydrering.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det mulig? Har

moren helt konsekvent latt være å gi han mat og drikke?

Anonymous poster hash: b8e30...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg (skum)leste saken i Dagbladet(??? Eller var d vg??) Det sto mye om mange som klandret seg selv, inkludert ei som måtte se i skolekatalogen for å finne igjen gutten etter at han var dø som absolutt ikke hjalp til med å kaste lys over saken. Ellers så sto det om irriterte naboer, overbelastet barnevern og overarbeidete lærere gladelig frem for å løfte skylden videre.

Hvordan barnet hadde det, hvorfor det ikke fikk mat og hvordan de nære relasjonene var står det absolutt ingenting om ergo føler jeg at artikkelen ikke har fått tatt et dypdykk i saken, det er ingen svar bare et samlet møl som stemmer ut i "hvis jeg bare hadde visst!"

Dette dødsfallet like som dødsfallet på Christoffer føyer seg inn i rekken av kollektivt ansvarsfraskrivelse, hvor mye lidelse skal vi tåle før vi slutter å vente på at naboen skal gjøre noe? Hvem blir det neste barnet som kunne ha vært reddet hvis vi selv hadde gjort en forskjell som eks en telefonsamtale, en samtale og et standpunkt om at vi tar vare på våre medmennesker uansett farge, religion og frykten for represalier. Ordene

It takes a village har aldri ringer mer sant, men samtidig er vi mer individualister enn noen sinne!!

Anonymous poster hash: 80c80...bc7

Skrevet

Det sto at han var fysisk og psykisk mishandlet.

130cm og 15kg.... 4.5 åringen min er 19kg og 112cm....

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er mulig å ikke se at noe er feil når en 10årimg veier 15kg? Hvordan lærere ikke så at han ikke har med matpakke? Denne mishandlingen startet før skoleferien. Også,jeg håper på en forklaring fra psykolog hvordan en 10åring ikke søker selv mat?altså når han er ute i gata? Veies barna på hs?

Anonymous poster hash: aee37...e75

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er mulig å ikke se at noe er feil når en 10årimg veier 15kg? Hvordan lærere ikke så at han ikke har med matpakke? Denne mishandlingen startet før skoleferien. Også,jeg håper på en forklaring fra psykolog hvordan en 10åring ikke søker selv mat?altså når han er ute i gata? Veies barna på hs?

Anonymous poster hash: aee37...e75

10 åringer går vel ikke på hs?

Skrevet

Ja... Hvorfor tok han seg ikke mat selv... Sto at det ikke var barnevennlig mat i kjøleskapet.

Denne saken er fryktelig.

Skrevet

Tror ikke gutten var på skolen/utendørs på en god stund før han døde.

Moren holdt han hjemme og sa han var syk.

Grusom sak:( Får mareritt av å tenke på det:(

Anonymous poster hash: 2bede...847

Skrevet

Leste historien om livet hans jeg også. Forferdelig tragisk..

Hadde det ikke vært sommerferie, ville han kanskje blitt reddet.

Forferdelig at barnevernet henla bekymringsmelding fra legevakt, bare fordi legevakt ikke hadde skredet den detaljert nok.

Desverre er systemet i norge sånn( skriver det så generellt, da det er mye som ikke fungererer. Fra lavt til høyere nivå).

Fapirflyttere redder ikke liv.

Det fungerer bare halveis, og ikke når det virkelig trengst.

Anonymous poster hash: a9702...51b

Skrevet

Det er jo ingen som helt vet hva som har foregått den sommeren. Mor har vært psykotisk, antar man, og dette sammenfalt uheldigvis med at det var skoleferie og at besteforeldrene var på lang utenlandsreise. Dermed har mor kunnet isolere seg og gutten, og antagelig hatt en vrangforestilling knyttet opp mot næringsinntaket hans.

Det er ganske åpenbart ut fra artikkelen at de i utgangspunktet tilhørte en risikogruppe, med ustabilt og lite nettverk.

Tragisk sak, absolutt.

Anonymous poster hash: a4bee...e02
Skrevet

Det er vel ikke til å stikke under en stol at etnisitet antakelig har betydd litt her. Er liksom ikke så farlig med "dem" 😡

Anonymous poster hash: db81f...d5f

Skrevet

Tror ikke gutten var på skolen/utendørs på en god stund før han døde.

Moren holdt han hjemme og sa han var syk.

Grusom sak:( Får mareritt av å tenke på det:(

Anonymous poster hash: 2bede...847

Det var det som stod i avisene når saken ble kjent i alle fall.

Til dere som spekulerer i hvorfor han ikke kunne ta mat selv som tiåring og alle andre merkelige synspunkter på hvordan dette kunne skje: dere aner ikke hva foreldre kan få seg til å gjøre. De slår dem i hjel, voldtar dem og selger filmene videre, nekter dem å gå ut av rommer sitt, får dem til å gni chili i sine egne øyne, holder dem ut av balkongen og truer med å slippe dem. Du har ikke fantasi til å forestille deg. Og folk tror at bv tar barna fordi de er for lenge oppe om kvelden. Sukk. Men ja, stakkars unge. Og unger.

Anonymous poster hash: e4546...b19

Skrevet

Det er vel ikke til å stikke under en stol at etnisitet antakelig har betydd litt her. Er liksom ikke så farlig med "dem"

Hæ?

Det finnes ingen opplysninger som tilsier at det spilte noen rolle her.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er vel ikke til å stikke under en stol at etnisitet antakelig har betydd litt her. Er liksom ikke så farlig med "dem"

Hæ?

Det finnes ingen opplysninger som tilsier at det spilte noen rolle her.

I den grad det spilte noen rolle, så er det snakk om kvinnens isolasjon, at de manglet nettverk og storfamilie. Hvis hun hadde hatt flere mennesker hun hadde tilknytning til, ville situasjonen kanskje blitt oppdaget i tide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...