Gå til innhold

Ørebetennelse from hell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag med blodskutte øyne og bittelitt puss,lett hoven på både øvre og nedre øyelokk.

Jeg regnet med det var allergisk reaksjon på julestjernen til svigermor i går og tok antihistaminer og dråper.

Har bare blitt verre utover dagen,men ikke puss da. Svir rundt øynene som er knallrøde,føler for å ha kalde omslag på hele tiden.

Er dette noe å bry legevakta med,eller skal jeg se an å skylle godt noen dager til ?

Anonymous poster hash: d961a...a36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok opp kamillete og avkjøl. Vask øynene med dette. Kamilleteen er antibakteriell og jeg har avverget mang en antibiotikakur på barna med dette kjerringrådet.

Anonymous poster hash: 2814b...557

Skrevet

Våknet i dag med blodskutte øyne og bittelitt puss,lett hoven på både øvre og nedre øyelokk.

Jeg regnet med det var allergisk reaksjon på julestjernen til svigermor i går og tok antihistaminer og dråper.

Har bare blitt verre utover dagen,men ikke puss da. Svir rundt øynene som er knallrøde,føler for å ha kalde omslag på hele tiden.

Er dette noe å bry legevakta med,eller skal jeg se an å skylle godt noen dager til ?Anonymous poster hash: d961a...a36

Øyebetennelse selvfølgelig

Skrevet

Kok opp kamillete og avkjøl. Vask øynene med dette. Kamilleteen er antibakteriell og jeg har avverget mang en antibiotikakur på barna med dette kjerringrådet.Anonymous poster hash: 2814b...557

Takk. Da må jeg jakte på kamillete i morgen. Tusen takk for råd :)

Skrevet

Du har ikke fått noen lindring av antihistaminer? Klør det?

Hvis det blir mye puss, veldig rødt og smertefullt kan det høres ut som en bakteriell infeksjon som krever behandling.

Har du vært forkjølet den siste tiden, eller har du barn som har vært det?

Anonymous poster hash: 442cf...c18

Skrevet

Hvis det blir mye puss, veldig rødt og smertefullt kan det høres ut som en bakteriell infeksjon som krever behandling.

Har du vært forkjølet den siste tiden, eller har du barn som har vært det?Anonymous poster hash: 442cf...c18

Ingen lindring,men ingen kløe. Er ikke forkjølet eller noen andre som er det heller.
Skrevet

Kok opp kamillete og avkjøl. Vask øynene med dette. Kamilleteen er antibakteriell og jeg har avverget mang en antibiotikakur på barna med dette kjerringrådet.Anonymous poster hash: 2814b...557

Takk. Da må jeg jakte på kamillete i morgen. Tusen takk for råd :)

Husk at butikkene ikke er åpne før mandag.....

Anonymous poster hash: 66374...d28

Skrevet

Har du vært forkjølet den siste tiden, eller har du barn som har vært det?Anonymous poster hash: 442cf...c18

Ingen lindring,men ingen kløe. Er ikke forkjølet eller noen andre som er det heller.

Nei, for i 9 av 10 tilfeller er jo øyeinfeksjoner virale, og da er det jo ungene annen kur enn saltvann og tid, men hvis det er en bakteriell infeksjon kan jo antibiotikadråper vurderes.

Ofte får man virusinfeksjon i forbindelse med forkjølelse, eller via smitte fra barn. (Er du gravid?)

Anonymous poster hash: 442cf...c18

Skrevet

Nei, for i 9 av 10 tilfeller er jo øyeinfeksjoner virale, og da er det jo ungene annen kur enn saltvann og tid, men hvis det er en bakteriell infeksjon kan jo antibiotikadråper vurderes.

Ofte får man virusinfeksjon i forbindelse med forkjølelse, eller via smitte fra barn. (Er du gravid?)Anonymous poster hash: 442cf...c18

Nei ikke gravid. Er bare veldig allergisk så antok det var en reaksjon. Har hatt øyekatar tidligere,men ikke vært så ille som nå. Eneste som mangler er puss.
Skrevet

Ved minste tegn til at du ikke har normalt syn lenger så må du komme deg til legevakten!

Jeg fikk lignende en gang, og etter et halvt døgn så jeg plutselig dårligere på øyet. Hadde vært hos optiker samme dag, og han sa, som en over sa, at de fleste øyeinfeksjoner er virale og går over av seg selv. Men fikk beskjed om å dra til legevakten umidddelbart hvis synet endret seg. De tok meg også inn ganske raskt når jeg kom dit, selv om det var mye folk der.

Jeg hadde betennelse på hornhinnen (tror jeg det var) og fikk både øyedråper og øyesalve med antibiotika.

Ellers kan du koke opp vann og røre ut litt salt i det - avkjøl til kroppstemperatur eller kaldt og skyll øyet med saltvannet.

Litt usikker på målene, men ca en teskje salt til 3-4 dl vann.

Anonymous poster hash: af0d6...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...