Gå til innhold

Om du vant 400 millioner, hva hadde du gjort med de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 851af...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sørget for at all familie var gjeldsfri, jeg hadde sikret alle barnas økonomiske fremtid, pusset opp huset, tatt en lang familieferie, satt av noen millioner til pensjon og gitt resten vekk til utvalgte formål.

Anonymous poster hash: e6a22...b2f

Skrevet

Sørget for at hele familien og alle venner hadde en trygg fremtid, og så hadde jeg begynt å studere. Funnet ut av hva jeg kunne investert i slik at jeg kunne hjelpe flest mulig trengende i verden.

Hadde ALDRI "tatt" i en kunde igjen i hele mitt liv!

Anonymous poster hash: 3a7ca...c8a

Gjest Antarctica
Skrevet

Støttet helsestasjoner for barnevaksinering og prevensjonsveiledning i feks Afrika og Latin-Amerika med 100 millioner

Åpnet jenteskoler i Sentral-Asia og Latin-Amerika for 150 millioner

Investert de øvrige 150 mill i utvikling av bærekraftig landbruk og mikrolån til småbønder.

Skrevet

Jeg ville først sørget for å oppsøke fagkompetanse i utlandet slik at jeg selv kunne bli frisk.

Deretter ville jeg sørget for å sikre min egen fremtid og pensjon, ville skaffet meg et fornuftig hus og bil.

Så ville jeg sørget for at noen av mine nærmeste fikk sikret sin fremtid, har bl.a. en venninne som hadde fortjent å få en ny start uten økonomiske bekymringer - problemet ville vært å få henne til å ta imot, men jeg skulle funnet en måte å gjøre det på.

Så ville jeg sørget for å støtte forskning på et eller annet vis, støttet noen hjelpeprosjekter i utlandet. Jeg ville støttet noen lokale hjelpeorganisasjoner.

Og jeg ville ha startet min drømmejobb som ville hjulpet mange som trenger det og pr. i dag ikke får god nok hjelp i helsenorge slik det er i dag. Jeg ville knyttet til meg dyktige medarbeidere fra inn- og utland og vist via resultater hva som kan gjøres for å hjelpe disse gruppene med riktig og målrettet behandling.

Anonymous poster hash: 34120...847
Skrevet

Støttet helsestasjoner for barnevaksinering og prevensjonsveiledning i feks Afrika og Latin-Amerika med 100 millioner

Investert de øvrige 150 mill i utvikling av bærekraftig landbruk og mikrolån til småbønder.

OMG!

Anonymous poster hash: d8d36...d20

Skrevet

Trygget meg og familien (inbefattet foreldre/søsken/tantebarn). Dernest forsøkt å gjøre en forskjell for noen, men jeg brenner for så mye så hva eller hvordan vet jeg ikke helt. Tror endel måtte gått til ME pasienter ihvertfall

Anonymous poster hash: 6eac2...e1b

Gjest Antarctica
Skrevet

OMG!

Anonymous poster hash: d8d36...d20

Tror du på Gud...?

Det gjør ikke jeg, men jeg tror mennesker kan få til ganske mye.

Skrevet

Kjøpt leilighet til min søster.

Kjøpt nytt kjøkken til mine foreldre og ny bil til far, og bestilt en fin ferie til de.

Svigers er rike og trenger ingenting, men ville spandert på de en lang ferie.

Min manns søsken ville fått et par millioner hver.

Kjøpt oss ny bil.

Bygget naust på nausttomta vi har.

Kjøpt feriehus i Italia eller Spania.

Pusset opp grendehuset i bygda og laget lekeplass.

Ryddet i fjærekanten her vi bor og bestilt noen store lass med sand og laget strand.

Kjøpt meg hest!

Betalt ned huslånet.

Støttet diverse formål.

Satt av penger til barna.

Anonymous poster hash: 98c63...a7d
Skrevet

Gitt bort i alle fall 250 av dem til gode formål, bl.a. kreftforskning. Så hadde jeg nok spredt 50 mill på mine nære venner, og minst 5 mill til en av mine søsken. Videre hadde det blitt et hus på den tomten jeg vil ha, og resten hadde blitt plassert for å trygge min egen og familiens framtid.

Anonymous poster hash: 2a565...8fd

Skrevet

Ville neppe fortalt det til noen særlig, men heller gitt vekk en del i stille.

Anonymous poster hash: 5884e...6f3

Skrevet

Jeg ville bygget et allergivennlig hus.

Kjøpt leilighet i sydligere strøk.

Kjøpt bil.

Sikret familie og venner økonomisk.

Startet en humanitær organisasjon.

Anonymous poster hash: 5c2b6...3da
Skrevet

Hadde ikke sagt det til andre enn de som får av de pengene.

-ville gitt en god sum til foreldrene våre,søsknene og barna deres.

-funnet et fint sted for husbygging. Ville bygd et hus som er overkommelig å bo i om vi skulle miste alt.

-ville gitt en god del til f.eks hjelp oss å hjelpe.

-samarbeidet med f.eks hoåh igjen om å hjelpe familier med å reparere bilen, fikse vannlekkasjer, nytt tak, nytt gulv, sende de på en liten ferie etc. "Små" ting som ville hjulpet dem enormt mye. Pengene hadde hjulpet mange her i landet.

-så ville jeg ha satt resten i banken så de kan ligge der og vente litt på de som trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 9a505...591

Skrevet

Jeg er nok ganske egoistisk så hadde satt 200 mill til side for å sikre barna og oss og barnebarn og hele røkla.

Hadde brukt 100 mill på øvrig familie, som er 10 forskjellige personer som hadde fått 10 hver.

De resterende 100 hadde jeg donert til gode lokale formål. Ca 40 mill til sykehuset. 10 mill til barneidrett, 10 mill til en veldedig organisasjon, gjerne frelsesarmeen. 20 mill til dyrebeskyttelsen, og 20 til biblioteket.

Anonymous poster hash: a31be...141

Skrevet

Det er så mye penger at jeg ikke har den minste forståelse av hva man kan gjøre.

Men jeg hadde nok kjøpt ny bil.. Ellers hadde jeg donert penger til sjukeheimen i kommunen øremerket til aktivitetsformål,

lagt tartandekke på idrettsplassen, startet en kafé, og brukt en del tid på å finne passende formål...

Anonymous poster hash: 6ad2f...913

Skrevet

Ville donert 100 mill til ulike prosjekter innenfor dyrevelferden. 100 mill fordelt til ulike humanitære formål, resten til å sikre meg og min familie og de jeg er glad i. 

Anonymous poster hash: 4a5d4...1b1
Skrevet

Betalt all gjeld, kjøpt hus og en til bil, gitt til familie og veldedige formål.

Anonymous poster hash: 4f68b...e07

Skrevet

Jeg hadde gitt 200 mill til Stine Sofie stiftelsen, fordelt 100mill til familie og brukt 100 mill selv på investering, hus, båt, bil osv :)

Anonymous poster hash: a8ee8...3c5

Skrevet

Donert vekk 300 millioner. Bygge skoler, brønner, bevare skog og natur, vaksiner, mat osv.

Anonymous poster hash: 1480f...e5f

Skrevet

Hadde sluttet i jobben umiddelbart og satset på min egen bedrift.

Bygget hus og flyttet fra leiligheten.

Gitt 10 millioner til min søster, mamma og pappa, svigermor og svigerinne. Hadde satt av ihvertfall 20 millioner til hvert barn, og 5 millioner til nevøene våre. Da er vi oppe i 130 millioner.

Hadde nok hatt mye stående på konto, men ville investert i feriebolig et annet sted i verden. Ville ha bygget leilighetskompleks med øvre aldersgrense for kjøp, beregnet på unge familier som ikke har mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet på andre måter. Ville ha donert en del til organisasjoner som jobber for de fattigste i Norge.

Anonymous poster hash: 65dce...db5

Skrevet

Jeg hadde kjøpt/bygget hus.

Kjøpt en bil til og betalt ned den jeg har.

Gitt 20 mill til mine foreldre.

50 mill til hver av mine søsken

Mine foreldre eier hus osv de trenger ikke like mye som mine søsken som

Er i etableringsfasen.

Pusset opp hytten som er felles hytte i familien, sørget for at den blir i familien.

Kjøpt en diger båt

Gitt 150 mill til veldige formål

Sørget for at min datter og barn i fremtiden vil kunne få alt i fremtiden

Anonymous poster hash: f704a...4f3

Skrevet

Det er så mye penger at jeg ikke klarer å skjønne hva jeg kunne gjort.

Anonymous poster hash: 2a1f3...a35

Skrevet

Det er så mye penger at jeg ikke klarer å skjønne hva jeg kunne gjort.

Anonymous poster hash: 2a1f3...a35

Tenkte det samme:-) hadde nok betalt ned gjeld for mine foreldre og satt av penger til barn og søsken, men ellers vet jeg rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: d7fb3...7dc

Skrevet

Jeg ser for meg langvarige diskusjoner med mannen om hvordan pengene skulle brukes. (Vi er enige om at hvis en av oss vinner penger så er det VI som vinner, men utenom det har vi veldig forskjellige prioriteringer.)

Så jeg hadde foreslått at vi tok halvparten hver og kunne gjøre akkurat som vi ville med vår egen del uten at den andre skulle blande seg. Så hadde jeg gitt bort minst halvparten av min del, noe som hadde irritert mannen grenseløst, men da måtte han jo bare holdt seg til avtalen. :P

Så hadde jeg selvfølgelig kjøpt hus og bil og endelig tatt lappen... og ellers gjort akkurat det jeg hadde lyst til å gjøre. :P

Anonymous poster hash: 8c369...28c
Skrevet

Betalt ned gjeld (en dråpe i havet), sikret ungene, betalt ned våre søskens gjeld og hjulpet søster til mannen min sånn at hun hadde fått kjøpt seg eget hus, gitt henne en ny start. Bygd nytt hus (tror jeg) eller oppgradert det vi har drastisk. Kanskje helst det. Kjøpt oss hytte og nye biler. Husket på foreldrene våre.

Ny utdanning og ny jobb, kanskje både for meg og mannen, ut fra hva han selv ønsker.

Gitt masse til veldedighet.

Anonymous poster hash: 2a084...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...