Gå til innhold

Hva slags arbeidsfordeling har dere i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker, støvsuger og rydder, handler all mat, lager middag 6 dager i uken, vasker alle klær, bretter alle klær, legger stort sett alle klær inn i skapet.

Han tar seg av bilene og ting ute. Har ikke blitt mye av det, ikke snurten av snø, derav ingen måking.

Han tar alle regninger, med unntak av mat. Jobber mest og tjener desidert mest.

Anonymous poster hash: e9c6e...6a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han lager mddag alle hverdager, i helgene deler vi på. Vi deler på å vaske klær etter behov. Vi har ei som vasker huset hver 14 dag, utenom det så tar vi det etter behov. Vi deler på å måke snø etter hva som passer best. Jeg tar det som har med bilen å gjøre.

Det enkleste er vel å si at vi fordeler ting som det passer, og etter hvem som har tid.

Anonymous poster hash: 5fa1e...345

Skrevet

Jeg tar meg av all klesvask, matlaging, og mye av rydding og holde orden på hjemmet. 

Han tar seg av alt utenfor dørene, bilen, tar oppvasken etter middagen hver dag, går med søpla, småhandling i løpet av uken etc. 

Husvasken tar vi en gang i uken, av og til sammen eller så tar den som har tid/er hjemme den alene. 
Storhandling en gang i uken tar vi også sammen. 

Anonymous poster hash: b6dba...ee8
Skrevet

Jeg tar alt som har med klesvask å gjøre. Jeg lager middag 90% av gangene, hvis han skal gjøre det må jeg planlegge noe enkelt og handle inn. Helst instruere nøyaktig hvordan det skal lages. Han vasker gulv, bad o.l når jeg ber om det, men det er jeg som må organisere. Han tar alt med bilene og vedlikehold av hus og hage da. Bygger terrasser, lekeområde til barna o.l.

Anonymous poster hash: deb0b...117

Skrevet

Jeg tar alt som har med klesvask å gjøre. Jeg lager middag 90% av gangene, hvis han skal gjøre det må jeg planlegge noe enkelt og handle inn. Helst instruere nøyaktig hvordan det skal lages. Han vasker gulv, bad o.l når jeg ber om det, men det er jeg som må organisere. Han tar alt med bilene og vedlikehold av hus og hage da. Bygger terrasser, lekeområde til barna o.l.

Anonymous poster hash: deb0b...117

Skrevet

Jeg bruker nok flest timer på arbeid i hjemmet.

Han lager middag og handler (etter liste) flere dager i uken.

Sjeldent han gjør så mye uten å bli spurt. Hender han tømmer oppvaskmaskinen på eget initiativ.

Jeg ber ham ofte om å gå ut med søppel og rydde, sjeldnere støvsuging, henge opp klær, og nesten aldri vasking.

Han brøyter snø, har ansvar for alt med bilene, klipper plenen (2 ggr sist sommer), reparerer ting... Men mange ting må jeg minne ham på, og mase om i lengre tid for ar han skal komme i gang med!

Anonymous poster hash: 32121...aad

Skrevet

Deler på omtrent alt. Tjener også like mye.

Har vaskedame.

Jeg ordner om morgenen og leverer, han henter og lager middag.

Klær deler vi på. Han handler.

Anonymous poster hash: 815e3...cb4

Skrevet

Normalt har mannen min hovedansvar for alt som har med bilen å gjøre, matlaging, handling av mat og ellers alt på kjøkkenet. Også har jeg klesvask, rydding og vasking. Men vi har naturligvis ingen helt faste oppgaver, hjelper til der det trengs. Nå har jeg vært syk og sengeliggende en periode, så da har den fantastiske mannen min gjort stort sett alt her hjemme før jul i tillegg til at han jobber fulltid. Elsker den mannen og prøver hver dag å være flink til å fortelle han hvor mye jeg setter pris på alt han gjør. <3

Anonymous poster hash: 06bfe...205

Skrevet

Han lager all mat, jeg gjør alt av klesvask. Resten deler vi på

Anonymous poster hash: b576b...ffb
Skrevet

Den som har tid og er tilgjengelig gjør det som måtte være nødvendig 😃 Jeg syntes vel kanskje behovet melder seg litt oftere enn hva han syntes, men han er ikke tung å be om noe må gjøres. Jeg lager middag oftere enn hva han gjør, da jeg liker å pusle med det, han rydder heller av bordet etterpå. Jeg vasker nesten uten unntak gulvet, og støvsuger mest, mens han nok holder på litt mer ute med grovarbeid enn meg. Men vi skifter dekk på hver vår bil, måker snø etter behov begge to, vasker klær, kjører unger i barnehage og skole og gjør det som trengs alt ettersom hva som passer den dagen 😃 Altså, vi deler!

Skrevet

Jeg gjør alt, har ikke mann ;-)

Anonymous poster hash: abeb0...b23

Skrevet

Ifølge han gjør han: Alt forefallende utendørs og prosjekter innendørs

Ifølge meg gjør han: Not a damn shit

Jeg jobber også mest.

Til alle guttemødre der ute: lær gutta deres at det ikke er en kvinnes biologiske ansvar å stelle i hus og heim..

Anonymous poster hash: 43234...334

Skrevet

Ifølge han gjør han: Alt forefallende utendørs og prosjekter innendørs

Ifølge meg gjør han: Not a damn shit

Jeg jobber også mest.

Til alle guttemødre der ute: lær gutta deres at det ikke er en kvinnes biologiske ansvar å stelle i hus og heim..

Heldigvis vet jeg at dagens foreldre har dette fokuset 😄

Det var nok litt mindre vanlig i forrige generasjon..

Skrevet

Veldig tradisjonell fordeling. Han jobber mest, tjener mest og gjør minst husarbeid.

Jeg jobber deltid og tar det meste på hjemmebane.

Men han tar alt utendørs da, jeg har på våre 18 år sammen aldri klippet gresset, vasket bil, ryddet garasjen, stablet ved eller måkt snø.

I ferier hvor begge har fri, som nå i julen, gjør han mest. Jeg rydder og vasker klær, han støvsuger, vasker, handler, lager mat osv.

Anonymous poster hash: 6d114...6fe

Skrevet

Jeg

- ordner alt papirarbeid og styrer økonomien

- vasker, henger opp, bretter, rydder på plass, merker og handler alle klær

- handler all mat

- planlegger og lager alle måltider

- rydder av bordet og vasker opp 90 % av tiden

- holder oversikt over og lager avtaler

- måker snø 50 % av tiden

- vasker bad og støvsuger

- leverer og henter i barnehagen, sitter i SU

- står opp med barna 99 % av tiden, legger dem alene 60 % av tiden

- rydder og organiserer

- jobber deltid

Han

- rydder og vasker opp 10 % av tiden

- måker snø 50 %

- står opp med barna 1 % av tiden

- klipper gress

- vasker bilene

- tørker støv og vasker gulv

- bærer julepynten opp på loftet

- jobber MYE

Guttene våre læres opp (av meg) til å ta del i alt.

De ser dessverre skjevheten.

(For ordens skyld: jeg er ikke økonomisk avhengig av mannen min, tjener ca. 400000 på å jobbe deltid, har ikke lån, men 3 mill EK.)

Anonymous poster hash: 798b1...a68

Skrevet

Vi deler på alt etter hvem som er hjemme først fra jobb. Renhold og matlaging.

Eneste er at jeg gjør alt med klær og han fikser alt med biler og ting ute.

Anonymous poster hash: 10888...0f2

Skrevet

Fordeling? 😖

Anonymous poster hash: 33e70...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...