Gå til innhold

Kalkunfilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte kalkunfilet for å ha på nyttårsaften, men oppdaget at siste forbruksdag var 22.desember..😔 La den i fryseren 21., men er usikker på om det lar seg gjøre å tine den natt til nyttårsaften og spise den, eller om den vil bli dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du det, du fryste den jo før best før-dato.

Anonymous poster hash: d5c18...344

Skrevet

Jeg kjøpte kalkunfilet for å ha på nyttårsaften, men oppdaget at siste forbruksdag var 22.desember.. La den i fryseren 21., men er usikker på om det lar seg gjøre å tine den natt til nyttårsaften og spise den, eller om den vil bli dårlig?

Har du aldri fryst mat før????

Anonymous poster hash: 2d2fe...5ed

Skrevet

Jeg kjøpte kalkunfilet for å ha på nyttårsaften, men oppdaget at siste forbruksdag var 22.desember.. La den i fryseren 21., men er usikker på om det lar seg gjøre å tine den natt til nyttårsaften og spise den, eller om den vil bli dårlig?

Synes ikke det er et dumt spørsmål. Maten må tines et døgn og det er ikke sikkert at kalkunen er god lenger. Fugl skal man være ekstra forsiktig med etter utløpsdato. Jeg ville nok hatt noe mat i backup faktisk. Kjipt uten middag nyttårsaften. Du kjenner det å lukten om den er dårlig.

Anonymous poster hash: d4f94...bea

Skrevet

Har du aldri fryst mat før????

Anonymous poster hash: 2d2fe...5ed

Nei, aldri...!

Skrevet

Synes ikke det er et dumt spørsmål. Maten må tines et døgn og det er ikke sikkert at kalkunen er god lenger. Fugl skal man være ekstra forsiktig med etter utløpsdato. Jeg ville nok hatt noe mat i backup faktisk. Kjipt uten middag nyttårsaften. Du kjenner det å lukten om den er dårlig.

Anonymous poster hash: d4f94...bea

Takk for svar, det er akkurat det jeg også tenker på. Da får jeg ta en tur i romjula for å finne en nødløsning/backup. Fortsatt god jul! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...