Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #1 Skrevet 25. desember 2015 Jeg har fått en nydelig diamantring som forlovelsesring, men hverken jeg eller samboer vet hvilken hånd jeg "skal" ha den på. Vi skal ha andre ringer i tillegg når vi gifter oss, og gifteringen skal vel på høyre hånd? Anonymous poster hash: 5fc13...67f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #2 Skrevet 25. desember 2015 Jeg hadde forlovelseseing på høyre og flyttet den over til venstre når vi fikk på gifteringene. Anonymous poster hash: ec3f9...1fb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #3 Skrevet 25. desember 2015 I norsk tradisjon brukes forlovelses- og giftering på høyre ringfinger. Men i Norge har man ikke tradisjon for to ringer, så her må man tilpasse. Jeg ville brukt forlovelsesring på høyre fram til bryllupet og siden vurdert om den passet sammen med gifteringen på høyre, eller ev båret den på venstre. Anonymous poster hash: f0291...2cb
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 Vi har den på venstre fordi vi forlovet oss i Singapore og der var det vanligst å ha den på venstre, pluss at vi tenkte at siden vi begge er høyrehendt så kanskje det blir noe mindre slitasje på ringene over årenes løp 😁 og siden hjertet ligger bittelitt mot venstre så er ringen nærmere hjertet liksom ❤ Anonymous poster hash: 22664...2e4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Jeg hadde forlovelseseing på høyre og flyttet den over til venstre når vi fikk på gifteringene. Anonymous poster hash: ec3f9...1fb Jeg gjorde også det! Det er tradisjon i Norge å bære ringen på høyre hånd, men det har blitt mer og mer vanlig å bære den på venstre hånd siden det er de man gjør i de fleste andre land. Så du kan bestemme selv! Gratulerer med forlovelsen forresten! Anonymous poster hash: 87acb...3c0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Gjør det dere ønsker. Som andre sier så er det tradisjon at ringen bæres på høyre hånd i Norge. Jeg har alltid følt at hvis jeg får en forlovelses- eller giftering så vil jeg ha den på venstre. Og dukker rette mannen opp så blir det slik for meg. Så gjør det slik du selv føler for. Gratulerer med forlovelsen Anonymous poster hash: a716d...3a0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #7 Skrevet 25. desember 2015 Er bare i Norge den er på høyre. De bruker venstre i andre land,for det er nærmere hjertet. Anonymous poster hash: a04f8...42d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #8 Skrevet 25. desember 2015 Er bare i Norge den er på høyre. De bruker venstre i andre land,for det er nærmere hjertet. Anonymous poster hash: a04f8...42d Det er faktisk en del land som har den på høyre, men venstre er mest vanlig utenfor Norge. Så det er ikke bare i Norge vi bruker høyre. Anonymous poster hash: 87acb...3c0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #9 Skrevet 25. desember 2015 Hm, her ble jeg jo ikke noe klokere... Men takk for svar uansett. Konklusjonen får bli at vi kan velge helt selv. Tror jeg tar den på høyre da, det virket mest naturlig. HI Anonymous poster hash: 5fc13...67f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #10 Skrevet 25. desember 2015 Har den på venstre. Anonymous poster hash: 6c92b...12e
HvittHus Skrevet 25. desember 2015 #11 Skrevet 25. desember 2015 Da vi ble forlovet og gift for mange mange år siden, var normalen her vi bor at man hadde forlovelsesringen på venstre hånd, og så fikk man en gullring på høyre ved bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå