Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #1 Skrevet 25. desember 2015 Like før jul skrev jeg et innlegg her om min situasjon, og jeg fikk en respons jeg ikke hadde ventet. Jeg fikk råd, tips, gode ord som varmet og hjelp til jul. Det utgjorde en stor forskjell for meg som har en tung jul - det hjalp meg når tårene rant og tankene var mørke. Tusen, tusen takk til de av dere som hjalp meg, jeg er så utrolig takknemlig. Tusen takk også til dere som forsøkte å tilby hjelp, men som jeg ikke klarte å takke ja til. Jeg har fremdeles vanskelig for å forstå helt hvorfor fremmede mennesker ønsket å rekke ut en hånd til meg, jeg er ikke den eneste som sliter og jeg har det sikkert ikke verst i i verden - men du verden så mye det betydde for meg. Så, mitt største ønske for det neste året er at jeg kan klare å gi det samme tilbake eller hjelpe noen andre på samme måte om de skulle trenge det. Jeg vil med dette innlegget oppfordre alle til å følge tankegangen bak "Pay-it-forward" - når noen gjør noe godt for deg: send det gode videre <3 Eller, start kjedereaksjonen Anonymous poster hash: b7d65...72a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #2 Skrevet 25. desember 2015 Flott oppfordring! Jeg er med! Vi trenger litt mer hjelpsomhet i verden Anonymous poster hash: 8e98a...b3a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #3 Skrevet 25. desember 2015 Så godt å høre at du fikk hjelp! Håper det er begynnelsen på en postitiv og god spiral for deg! Jeg oppfordret noen til å gjøre det samme i høst, jeg ble kontaktet av en svensk familie via jobb, de hadde en datter med CP som behøvde noe vi selger i Norge, som de ikke får tak i i Sverige. Jobben min sender ikke utenlands, så jeg kjøpte varen selv, og sendte dem som privatperson til Sverige. De var jo naturlig nok overvettes glade, og ville betale meg, men jeg ba dem om å "pay-it-forward". Anonymous poster hash: aeac0...014
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 For en herlig tanke😊 den skal jeg ta med videre! Creds til deg, som sitter i en tung/vanskelig situasjon og greier å ønske det videre for andre. Vitner om at du er et godt menneske😊 Anonymous poster hash: 27f39...2e4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Så bra at du fikk hjelp og at det har gitt deg et ønske om å hjelpe andre videre!! Min filosofi er å gjøre en god ting hver eneste dag og håpe at den som opplever godhet tar med seg det videre å gjør noe bra for andre😃🎅 Anonymous poster hash: ec669...cae
Gjest Sommerfuggel Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Så godt å lese at du fikk det litt lettere Og så fint at det finnes så flotte damer her inne Og "pay it forward"-utfordringen, jeg er med Det skal så lite til! Bare småting i hverdagen kan lyse opp andres hverdag Vi kan alle bli flinkere til å se oss rundt, åpne øyne og ører for hva som skjer rundt oss, og vi kan alle bli flinkere til å spørre oss selv; hva kan JEG gjøre for å hjelpe til? Det er kanskje ikke alltid man fysisk kan hjelpe, men bare det å føle at man blir sett, blir tatt på alvor, kan være til stor hjelp For to uker siden var jeg på sykehuset med datteren min. Da vi kom tilbake til parkeringsplassen så jeg ei dame som så kjempestressa ut, hun sto ved parkeringsautomaten og hadde fått avvist bankkortet sitt i automaten. Ungen satt på armen, slapp og fjern og hun var helt på gråten. Jeg hørte hun snakket til seg selv, derfor oppfattet jeg at kortet var avvist. Dette var en automat der du betaler for en viss tid, men kan trekke kortet på nytt om du er tidligere ferdig. Jeg hadde fortsatt halvannen time igjen på min parkering, så jeg gikk bort til henne og ga henne lappen min. Hun brast i gråt, heiv seg rundt halsen min og fortalte om barnet som var blitt akutt sykt, sendt på sykehuset for hastekontroll, at legene sto klare for å ta imot barnet, men at hun ikke hadde kontanter til automaten osv.. Hun trodde hun måtte parkere langt unna på gratisparkeringen litt utenfor sentrum og måtte ha båret en (stor) 5 åring hele veien da barnet ikke var i stand til å gå selv. Bare den lille tingen der var nok til å lyse opp hennes dag. Det kostet meg så lite (både i energi og penger), men utgjorde en stor forskjell for henne Og det gjorde så utrolig godt å se henne smile idet hun gikk mot inngangen
megmegmeg Skrevet 25. desember 2015 #7 Skrevet 25. desember 2015 Du/dere burde sjekke ut RandomActs , det handler om å gjøre det man KAN for andre om det så er å smile til en fremmed som ser lei seg ut eller snakke med noen som er ensomme, donere penger til en veledig org osv.... 😊
Pengetreet Skrevet 25. desember 2015 #8 Skrevet 25. desember 2015 Så flott å høre at du fikk hjelp og at du ønsker å gi hjelpen videre! Jeg ble introdusert for ideen for 15 år siden av ei venninne som hjalp meg med flytting. Jeg ble først litt satt ut da jeg er oppdratt til å alltid gi tilbake til den som jeg har fått hjelp fra, men etter hvert syntes jeg bedre og bedre om dette konseptet Det er jo noen som forventer en form for tilbakebetaling dersom de har gitt noen hjelp. På sett og vis er det jo "god gammel folkeskikk", men jeg opplever at mange synes det er hyggelig å bli bedt om å sende hjelpen videre.
Gjest Antarctica Skrevet 25. desember 2015 #9 Skrevet 25. desember 2015 (endret) Man kan aldri gi tilbake til alle som har vært snille, har jeg funnet ut. Noen av de menneskene som hjalp meg og var viktige for meg tidligere, er døde nå, og jeg kan ikke gi dem noe. Men jeg kan takke dem ved å vise hva de lærte meg - og gjøre andre en tjeneste her og der i stedet. Hauge sier det slik: Han kom or fjellet, skulde heim, fekk føring ifrå Osa ut til Øydvindstò. Og han var raust og baud betal. Men Osamannen var ikkje fal. Eg vil betala; eg kan ikkje nå deg med ei beine att. So gjer ein annan mann ei beine då, sa Osamannen, og skauv ifrå. Endret 25. desember 2015 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #10 Skrevet 27. desember 2015 Jeg tar utfordringen!! Anonymous poster hash: c4f3e...ff0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2015 #11 Skrevet 27. desember 2015 Vil vurdere å ta utfordringen etter at: * "venninne" som stjal strikkaklær hos meg for over 5000 kroner betaler meg tilbake, eventuelt returnerer klærne, og ikke bare bitcher på Facebook om at hun ikke vil gi tilbake eller betale * bekjent som har lånt dyr ting hos meg leverer tilbake denne * folk slutter å baksnakke meg bak min rygg, spre rykter * mennesker i nær omgangskrets som hater meg intenst selv om jeg ikke har gjort dem noe, begynner å svare når jeg sier "hei" og oppføre seg som folk Har drevet med "pay it forward" hele livet og bare fått dritt tilbake og blitt utnyttet. Så nei, i 2016 har jeg bestemt meg for å bli tøffere og slutte å være dumsnill og la meg utnytte. Anonymous poster hash: e250b...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå