Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #1 Skrevet 25. desember 2015 Julaften ble feiret med svigers i år. Etter at ungene hadde lagt seg ble det en del akevitt på han, og han blir ganske ubehagelig. Særlig med sin kone. Dette er en mann som til vanlig er en real kar. Han har hatt dårlig helse de siste årene, noe som også forklarer plutselig endret alkoholkonsum. Men jeg lurer sånn på hvorfor noen mennesker endrer personlighet når de drikker?! Jeg er ikke fremmed for alkohol selv, men jeg har aldri, uansett promille, mistet alle hemninger og fortalt folk jeg ikke liker hva jeg eeeegentlig synes om dem. Har aldri trodd at folk glemmer hva en sier i påvirket tilstand. Endrer alkohol personlighet, eller senker det terskel for å vise de dårlige sidene ved en? Anonymous poster hash: fe854...9ff
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #2 Skrevet 25. desember 2015 Når man er full mister man jo hemninger og man har ikke den sperren som normalt stopper en fra å si/gjøre ting. Da kan mye rart komme ut. Jeg tror også at de som blir mest ubehagelige i fylla, er de som sliter mer med seg selv. Så mange innestengte tanker og følelser som kommer ut, ubevisst sinne som har ligget lenge osv. Noen blir sinte, noen blir lei seg og noen blir brutalt ærlige. Bortgjemte innestengte følelser og ubevissthet kommer frem så fort alkoholen kommer inn. Anonymous poster hash: d60fc...0b6
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #3 Skrevet 25. desember 2015 Det sies jo at sannheten får man høre fra barn og fulle folk. Anonymous poster hash: 43ab9...5b1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 Alkohol er et rusmiddel, med mange negative konsekvenser, du kan ikke bruke deg selv som referanse. Anonymous poster hash: f4816...c89
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Virker som akevitt, cognac, whiskey o.l. øker aggresjonen. Har observert at om min mann får litt for mye av dette blir han også ufyselig og frekk. Han blir ikke sånn om han drikker seg full på noe annet. Så jeg tror ikke det er noen innestengte følelser eller noe sånt... Jeg har forklart ham hvordan han blir av det der, for han har ikke skjønt det selv. Han glemmer ofte av hva han har sagt og gjort. Så nå begrenser han det til 1-2 glass, da går det fint. Er vel bare dessverre sånn at "brunt" brennevin har en sånn effekt på enkelte. Vet om utrolig mange som reagerer likt, og som har lært at de må styre unna eller begrense inntaket av det. Anonymous poster hash: 03adb...24b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Virker som akevitt, cognac, whiskey o.l. øker aggresjonen. Har observert at om min mann får litt for mye av dette blir han også ufyselig og frekk. Han blir ikke sånn om han drikker seg full på noe annet. Så jeg tror ikke det er noen innestengte følelser eller noe sånt... Jeg har forklart ham hvordan han blir av det der, for han har ikke skjønt det selv. Han glemmer ofte av hva han har sagt og gjort. Så nå begrenser han det til 1-2 glass, da går det fint. Er vel bare dessverre sånn at "brunt" brennevin har en sånn effekt på enkelte. Vet om utrolig mange som reagerer likt, og som har lært at de må styre unna eller begrense inntaket av det. Anonymous poster hash: 03adb...24b Alkohol er alkohol, brunt brennevin eller ikke. Anonymous poster hash: f41e2...0c8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #7 Skrevet 25. desember 2015 Virker som akevitt, cognac, whiskey o.l. øker aggresjonen. Har observert at om min mann får litt for mye av dette blir han også ufyselig og frekk. Han blir ikke sånn om han drikker seg full på noe annet. Så jeg tror ikke det er noen innestengte følelser eller noe sånt... Jeg har forklart ham hvordan han blir av det der, for han har ikke skjønt det selv. Han glemmer ofte av hva han har sagt og gjort. Så nå begrenser han det til 1-2 glass, da går det fint. Er vel bare dessverre sånn at "brunt" brennevin har en sånn effekt på enkelte. Vet om utrolig mange som reagerer likt, og som har lært at de må styre unna eller begrense inntaket av det. Anonymous poster hash: 03adb...24b Alkohol er alkohol, brunt brennevin eller ikke. Anonymous poster hash: f41e2...0c8 Ja, men man kan vel reagere ulikt på ulike typer alkoholholdige drikker. Har vel noe med hvordan det tas opp i kroppen muligens. Vet ikke hvordan det virker, men har observert det jeg har observert... Anonymous poster hash: 03adb...24b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #8 Skrevet 25. desember 2015 Virker som akevitt, cognac, whiskey o.l. øker aggresjonen. Har observert at om min mann får litt for mye av dette blir han også ufyselig og frekk. Han blir ikke sånn om han drikker seg full på noe annet. Så jeg tror ikke det er noen innestengte følelser eller noe sånt... Jeg har forklart ham hvordan han blir av det der, for han har ikke skjønt det selv. Han glemmer ofte av hva han har sagt og gjort. Så nå begrenser han det til 1-2 glass, da går det fint. Er vel bare dessverre sånn at "brunt" brennevin har en sånn effekt på enkelte. Vet om utrolig mange som reagerer likt, og som har lært at de må styre unna eller begrense inntaket av det. Anonymous poster hash: 03adb...24b Alkohol er alkohol, brunt brennevin eller ikke. Anonymous poster hash: f41e2...0c8 Ja, men man kan vel reagere ulikt på ulike typer alkoholholdige drikker. Har vel noe med hvordan det tas opp i kroppen muligens. Vet ikke hvordan det virker, men har observert det jeg har observert... Anonymous poster hash: 03adb...24b I mitt yrke har jeg observert at veldig mange ikke tåler å drikke sprit. De blir aggressive tulleinger. Men er ikke noe problem hvis de bare holder seg til f.eks øl. Anonymous poster hash: 37194...52a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #9 Skrevet 25. desember 2015 Leste i en nettavis like før jul at noen forskere nå har funnet at de som blir krakilske i fylla faktisk har et gen som trigger dette. Enten vg eller dagbladet. Anonymous poster hash: c6e1a...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå