Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #1 Skrevet 24. desember 2015 Er hos sin far for første gang. Så utrolig trist. Har vært lei meg i hele dag. Julen blir aldri mere den samme, magien er forsvunnet. Anonymous poster hash: 6f263...9ee
Nullstress;) Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 Første julen vi hadde uten sønnen, feirer jeg om min samboer julen på kirkens bymisjon. Vi var det fra 10 om morgenen til kl 17. Da stengte de dørene, så vi dro til familien til samboeren. Det var faktisk helt fantastisk å hjelpe til på by misjonen, kjente at "sorgen" over at sønnen ikke var hjemme forsvant litt av å hjelpe de som trengte det litt mer. Mitt "problem" ble plutselig ett luksus-problem.... Er virkelig å anbefale 😄
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 Jeg sitter i sofaen og nyer ett glass vin og spiser resten av julekalenderen. Har glemt den i noen dager, så har litt. Ungene er hos sin far, min manns barn er hos sin mor og min mann er på jobb. Jeg har vært på jobb tidligere idag, så jeg sa god jul og hade til de mens de fortsatt var i drømmeland. For meg er det helt greit, og ganske deilig. Jeg bestmte meg etter første jul uten ungene at julen ungene er hos faren skal julaften være min kosedag. Jeg skal kose meg i sofaen med vin, snop og tusle rundt i pysjen. Sovne på sofaen om jeg vil. Julekosen skal jeg ha med ungene en annen dag i julen og vi skulle lage oss nye tradisjoner som vi sammen ville ha. Tradisjonene har endret seg litt med åra, nå som jeg har ny mann og han også har barn fra før av har vi gjort andre juledag til vår dag når vi ikke har julaften hjemme. Det er pysjen hele dagen, det var ungenes ønske. Vi spiser den maten vi alle har lyst på, få i huset som er glad i julemat så vi tar heller det vi har lyst på den dagen det året. Vi ser film i sofaen, ofte med dyner i sofaen. Vi åpner julegaver, men når på dagen vi gjør det er opptil hva vi har lyst til. Noen ganger tidlig, noen ganger etter middag. Det viktigste med denne dagen er at det er VÅR kosedag, vi har laget våre egene tradisjoner og ungene er så glade i denne dagen. De sier alle at de liker nesten denne dagen bedre enn selve julaften, så julaften det året de er her har blitt mer og mer lik denne dagen. Jeg har feiret jul med min familie utnen barna ett år, men for meg ble det bare helt feil. Julaften uten ungene er ikke julaften for meg, da vil jeg heller nyte kvelden hjemme alene. Gjøre akkurat det jeg vil og slippe å se de rundt meg har en fantastisk dag når jeg egentlig barne savner å se barna mine gjøre de samme tingene. Når jeg er hjemme alene så får jeg ikke dette savnet, for jeg vet at vi om to dager får en fantastisk koselig dag sammen. At det er vansklig den først julen uten barn vet jeg, men begynn å tenk på hva DU vil gjøre denne dagen nestegang. Vær litt egoistisk og gjør noe du vil og ikke det familien din ellers mener du bør. Begynn å lag nye tradisjoner med barnet det året det ikke er hjemme. Gjør dette til deres dag, slik dere vil ha den sammen. Å lage julaften på nytt ser jeg ikke så stor mening i, for julaften er bare en dag men gjøre noe spessielt den dagen som gir dere noe å se frem til slik som vår kosedag. At ungene like denne dagen så mye syns vi igunn er litt rart siden vi rusler rundt i pysj hele dagen og tar livet som det kommer. Men det er nok dette de liker, veldig kontrast til alt ellers i julen som er veldig tradisjonell, alt skal være på stell, alt skal skje som det alltid har blitt gjort osv. Anonymous poster hash: ef52a...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå