Gå til innhold

Dere som er vegeterianere .Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags mat spiser dere?

Anonymous poster hash: b73d0...4db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vegetar tika masla! :D

Anonymous poster hash: 257ed...b18

Skrevet

Jeg er ikke det, men min venninne som er det spiser nøttestek på julaften.

Anonymous poster hash: f6caa...fb2

Skrevet

Har du en god oppskrift på tika masala vegetar? :)

Anonymous poster hash: b73d0...4db
Skrevet

Vanlig tilbehør med div. Eks vegisterkaker, quinoastek og andre retter fa diverse vegetarsider. mye godt.

Ikke veggisene forsynte seg grovt av "min" rett i år også ;)

Anonymous poster hash: 87039...3d1

Skrevet

I år spiste jeg tilbehøret. Noen ganger lager nøttestek, tofuburger eller har sojabiff/Pølser.

I år var det ei i familien som hadde laget en dødsgod vegetarisk saus! Den skal på bordet til neste år også. Nydelig!

Anonymous poster hash: a1dfb...460

Skrevet

I år spiste jeg tilbehøret. Noen ganger lager nøttestek, tofuburger eller har sojabiff/Pølser.

I år var det ei i familien som hadde laget en dødsgod vegetarisk saus! Den skal på bordet til neste år også. Nydelig!

Var det du som fikk lammesausen kanskje?

Anonymous poster hash: b0c3c...855

Skrevet

Lagde Vegisterkaker til datteren min. De er veldig gode.

Anonymous poster hash: 32853...612

Skrevet

Nøttestek ftw! :D

Anonymous poster hash: 4c45b...26d

Skrevet

Vanlig tilbehør med div. Eks vegisterkaker, quinoastek og andre retter fa diverse vegetarsider. mye godt.

Hva slags rett var det da?

Anonymous poster hash: e9899...6f4

Skrevet

Kun poteter, håper jeg.

Hvorfor?

Skrevet

Hva slags rett var det da?

Quinoastek.

Vi hadde vanlig kjøttmat også til de som måtte ønske det, men jeg spiser ikke.

Skrevet

Kun poteter, håper jeg.

Hvorfor?

Vel, leke-maten til veggisene til jul er jo til lå le av: leke-ribbe, leke-medister og leke-sauser er så langt fra julemat at de burde droppe hele feiringa.

Skrevet

Var det du som fikk lammesausen kanskje?

Anonymous poster hash: b0c3c...855

😂😂😂

Anonymous poster hash: c4fba...ecb

Skrevet

Kun poteter, håper jeg.

Hvorfor?

Vel, leke-maten til veggisene til jul er jo til lå le av: leke-ribbe, leke-medister og leke-sauser er så langt fra julemat at de burde droppe hele feiringa.

I alle dager.. spiser du bare kjøtt du da, siden alt tilbehøret er "lekemat".

Her er det ingen "lekeribbe" men helt vanlig saus og Tilbehør, med egen vegetarisk hovedrett. Ser ikke helt hvorfor fravær av kjøtt skal bety at man dropper julefeiringen. Merkelig konklusjon..

Skrevet

Det serveres en hel haug med ulike retter, blant annet nøttestek og diverse paier. De fleste jeg feirer jul med spiser vegetarisk, med noen få unntak, så det er få retter som inneholder kjøtt.

Skrevet

Nøttestek. Er litt styrete å lage synes jeg, så det blir jul og nyttår, og derfor forbinder jeg nøttesteksmaken med julen. Utrolig nydelig, og vel så populært hos de jeg feirer med, så i år ble hver eneste smule spist opp. Tilbehøret var som til andre pinnekjøtt - poteter, kålrabistappe, rødkål og surkål. 

Anonymous poster hash: b6372...ab0
Skrevet

Kun poteter, håper jeg.

Hvorfor?

Noen ganger burde du virkelig tenke deg om før du svarer. Du prøver så hardt, så hardt altfor ofte, men du er ikke kul eller tøff med sånne svar. Du virker bare dum.

Skrevet

Vårruller, tempura, salater etc hadde vi i fjor.

Skrevet

Nøttestek med butterdeig rundt. Skal lage tofurky til nyttårsaften :) Skal også lage vegisterkaker.

Anonymous poster hash: 2f842...6e7
Skrevet

Det serveres en hel haug med ulike retter, blant annet nøttestek og diverse paier. De fleste jeg feirer jul med spiser vegetarisk, med noen få unntak, så det er få retter som inneholder kjøtt.

Så er nicknavnet ditt ironisk? :)

Anonymous poster hash: 82fc4...f92

Skrevet

Kun poteter, håper jeg.

Hvorfor?

Noen ganger burde du virkelig tenke deg om før du svarer. Du prøver så hardt, så hardt altfor ofte, men du er ikke kul eller tøff med sånne svar. Du virker bare dum.

Må si meg enig i at det er litt komisk med navnene på liksom-kjøtt. Vegisterkaker, vegesnitzel, tofupølser, tofurky m.fler

For man skal jo i grunnen ta avstand fra kjøtt. Men liksomnavnene kommer a at de som har tatt det flotte moralske valget med å spise en plantebasert diet ofte savner forskjellige retter i hverdagen. Navnene er for at andre lett skal kjenne igjen hva det skal etterligne og hva det passer til.

Jeg synes kjøtt er utrolig ekkelt, men desverre så er det mange som savner det men som velger å sette noen andre enn sine egne behov først. 

Anonymous poster hash: 2f842...6e7

Skrevet

Så er nicknavnet ditt ironisk? :)

Anonymous poster hash: 82fc4...f92

Nei, men det hadde sikkert vært det hvis det var i betydningen av at jeg er en biffelsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...