Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #1 Skrevet 24. desember 2015 Kan man bruke den?gikk ut av dato i 2014, men ikke vært åpnet....... Anonymous poster hash: 25b17...cb9
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 Best før-dato gjelder uåpnet vare, så jeg ville ikke gjort det. Generelt skal man ha stor respekt for medisiner og utløpsdato...
MarianeA Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 Best før-dato gjelder uåpnet vare, så jeg ville ikke gjort det. Generelt skal man ha stor respekt for medisiner og utløpsdato... De fleste medisiner mister vel bare litt av effekten etter utløpdatoen og kan dermed være mindre effektive. Jeg tror man greit kan bruke dem likevel.
MarianeA Skrevet 24. desember 2015 #5 Skrevet 24. desember 2015 Hør på apoteket! Et godt råd,men rent logisk ville aldri et apotek råde noen til å bruke medisin utgått på dato. Så svaret derfra gir seg selv,uten at man trenger spørre.
Mamma_til_2 Skrevet 24. desember 2015 #6 Skrevet 24. desember 2015 Hør på apoteket! Et godt råd,men rent logisk ville aldri et apotek råde noen til å bruke medisin utgått på dato. Så svaret derfra gir seg selv,uten at man trenger spørre. Helt sant men ett de kan svare på om den aktuelle medisinen er farlig og bruke etter utgått dato eller om den bare har mistet litt av effekten.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. desember 2015 #7 Skrevet 24. desember 2015 Best før-dato gjelder uåpnet vare, så jeg ville ikke gjort det. Generelt skal man ha stor respekt for medisiner og utløpsdato... De fleste medisiner mister vel bare litt av effekten etter utløpdatoen og kan dermed være mindre effektive. Jeg tror man greit kan bruke dem likevel. Det er en generalisering som i noen tilfeller kan gå helt greit, og i andre tilfeller kan få store konsekvenser. Jeg ville voktet meg fra å uttale meg om slikt, med mindre jeg visste hele historien, hvem pasienten er, hvor syk hn er osv... Her er det snakk om en astmamedisin utgått for over et år siden. Og hva skal man med medisiner uten effekt egentlig? Skulle man da gjette seg frem til hvor mye effekt den har og så gamble på å doble eller triple dosen for å få i seg nok? Det er jo helt hull i hodet! Ikke bedriv synsing når det kommer til medisiner, spesielt ikke de som skal inntas av andre.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #8 Skrevet 24. desember 2015 Astma er alvorlig og ingenting å gamble med. Er det eneste medisin er det bedre enn ingenting, men kontakt lege. Har du et alternativ kaster du den gamle. Anonymous poster hash: 9addf...1a4
februarprins2013 Skrevet 24. desember 2015 #9 Skrevet 24. desember 2015 min har astma og fått beskjed om og aldri bruke noe som er ugått, for det har ikke samme virking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå