Gå til innhold

Forholdet mellom biologisk mor og stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er deres forhold til biologisk mor eller stemor? 

Sitter i en småkjip situasjon hvor stemor ikke takler at mannen (min eksmann) har barn fra før, og kanskje spesielt sammen med meg. Første gangen jeg møtte henne var hun veldig blid og pratsom, og jeg oppfattet henne som både trivelig og fult oppegående.

Derfra gikk bare alt nedover. På møte nummer tre sa hun verken hei, eller så mye som kastet et blikk på meg. Tenkte hun hadde en dårlig dag og lot det stå til. Nå har det derimot vært sånn i et år, og nå behandler hun meg virkelig som luft. 

Regnet virkelig ikke med å bli perlevenner med henne, men syns det er litt barnslig av voksne mennesker i slutten av 30 årene å ikke en gang kunne si hei? Barnefar fortalte meg at hun slet med at hun syns vi hadde et for tett forhold, og en for bra kommunikasjon enn vi "burde" hatt i følge henne. Barna hentes ikke lenger hos meg, men vi må da møtes i byen for å levere ungene, eller så leveres/hentes de i barnehagen. 

Barnefar tar ikke telefonen på dagtid og om han ringer opp er han alltid ute når han ringer, på vei til butikken etc og alene. SMS svares på langt ut på natt, og nå er det bare jeg som antar at han svarer når hun sover, men hvem vet. Det er forresten barna denne kontakten omhandler. 

Nå har jeg fått julegave som egentlig er fra barnefar, men som på lappen er fra hans mor, fordi det ble enklest sånn visstnok. Er det bare jeg som tenker hva faen?

De ble sammen et halvår etter at vi flyttet fra hverandre og dette er noen år siden. Vi bor i to ulike byer og bruddet var noe vi begge to ønsket.

Anonymous poster hash: d8b00...f6f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun er sjalu. Kjenner et annet par hvor barnefar har blitt tvunget til å distansere seg totalt fra bio-mor pga sjalu stemor. Han får ikke en gang sitte ved siden av henne på foreldremøter. De får ikke snakke sammen med mindre det omhandler barnet.

Tenker det bunner i at hun er usikker på seg selv, ikke liker at han har hatt et forhold til en så flott dame tidligere, og hun kanskje ikke helt skjønner at følelsene som en gang var, nå er borte. Føler seg kanskje truet...

Det er synd at det skal bli sånn. Tror dessverre det ikke er så mye å gjøre med det. Her hjalp det heller ikke at bio-mor fikk seg samboer.

Anonymous poster hash: 2e7d3...587

Skrevet

Så utrolig trist at det er sånn.

Nå har jeg en kjæreste, som har et utrolig godt forhold med mor til sitt barn, de har vel omtrent daglig kontakt. Han skal til de og feire jul i dag og. Synes dette er fantastisk. Jeg har det ikke sånn med far til mine barn, og skulle ønske vi hadde god kontakt. Håper jeg og moren til hans datter får grei kontakt også, over tid.

Anonymous poster hash: 95138...3c0
Skrevet

Her så har jeg aldri snakket med eller hilst på stemor, hun og eksmannen har bodd sammen i to år, og barna er der 50%. Jeg har inviteret på kaffe og foreslått at hun kan bli med på ting med barna, men hun har en ukjent grunn til at hun ikke vil snakke med meg. Så da kommer hun ikke til døren når jeg leverer barn, sørger for å være borte hvis jeg er der, og jeg har kun sett henne på Facebook og tilfeldig i butikken, hvor hun heller ikke hilser. Jeg synes det er veldig synd, men får ikke gjort noe med det, og barna liker henne så det er jo bra :)

Anonymous poster hash: 48c64...6b8

Skrevet

har bare møtt nye kjærester til far 5 ganger, synes hun er hyggelig,men holder meg unna

Skrevet

Jeg begynte mislike mor da jeg fant ut hun brukte mannen min til å legge ut om alt som var galt i hennes nye forhold. Hadde utspekulerte metoder for å få han alene!

Hadde mannen min gått bak ryggen min med xen på ene eller andre måten hadde jeg sett på det som grovt svik!

Hadde han lagt ut om vår problemer til henne, hadde det vert svik og en form for utroskap i mine øyne.

Anonymous poster hash: 97e76...283

Skrevet

Jeg har kuttet all kontakt med eksen til mannen etter hun truet jenta vår. Hun er ikke stabil. Vi sender julegave osv som jeg fikser og jeg svarer hyggelig hvis jeg får en hilsen, men jeg treffer henne aldri og kommer ikke til å gjøre det heller.

Anonymous poster hash: 180dd...4ec

Skrevet

Jeg er stemor og de første to årene hadde jeg et godt forhold til moren til stebarnet. Hun hadde sine problemer så det var bråk nå og da, men det så jeg mellom fingrene med siden hun er en god mor og alt som regel blåste fort over og kun var knyttet til perioder der hun var ekstra stresset (ved eksamenstid før sommer og jul). Hun er også en del yngre enn meg, så jeg tenkte jeg burde tåle å svelge noen kameler for samarbeidets skyld. Men så kom den dagen da jeg ble gravid og ikke lenger kunne stille opp på alt mulig til enhver tid (var utrolig dårlig store deler av graviditeten) og siden jeg ble gravid har hun vært helt håpløs å forholde seg til. Frekk, ufin og direkte slem mot mannen min. Tilslutt fikk jeg nok og lettet hjertet mitt for akkurat hva jeg mente om denne oppførselen, så nå har vi kun overfladisk kontakt for barnet sin del. Tidligere feiret vi både jul og bursdager sammen, så det er trist det ble slik.

Min egen stemor har alltid hatet min mor og det har vært mye sjalusi. Til tross for at mamma skilte seg fra pappa for 16 år siden og aldri har sett seg tilbake. Hun har vært imøtekommende og tålt alt for mye fra min stemor som er følelsesmessig iskald. Hun er tydelig plaget av at pappa har barn fra før og gjør det hun kan for å hindre at pappa deltar i våre liv. De har vært sammen i 15 år nå, så skulle tro den sjalusien ville avta.

Anonymous poster hash: dace9...595
Skrevet

Jeg føler at vi har et godt forhold. Som regel er det hun og jeg som kommuniserer ifht barna siden min mann er borte i lengre perioder av gangen.

Hun og jeg ble enige om å si fra med en gang vi følte at noe var ugreit. Barna bor her 50/50 selv om faren er bortreist,de har søsken her som de er sterkt knyttet til. Moren har også hatt mine barn på overnatting. Er så glad for at vi har det sånn når man leser triste tråder her inne om steforeldre.

Anonymous poster hash: 65bd8...64a

Skrevet

Har hørt idag at sjefen min var elskerinne,så ble gravid,mannen gikk fra daværende kone,så ble de gift. Stemora,altså sjefen min,var så sjalu at det gikk utover forholdet til barna. Trist. Og hun er trist som person. Det er kanskje bedre at de ikke har så nær kontakt med denne stemora. Vi som jobber med henne er ikke akkurat blessed for å ha henne som sjef. Pga hennes væremåte overfor ansatte,vurderer jeg å bytte jobb.

Anonymous poster hash: 64478...1ef

Skrevet

HI 

Det er ganske tydelig at denne stemora er sjalu og har sagt ganske greit fra til barnefar hva hun syns om forholdet vårt etter bruddet. Hun gjør det jo også svært tydelig ovenfor meg når hun velger å ignorere meg fullstendig at hun ikke liker meg. Litt usikker på om det er meg som person, eller bare at jeg er eksen eller en kombinasjon av begge. Synd uansett. 

Jeg er en veldig sosial person og det faller meg helt naturlig å invitere på kaffe, selv eksen, om han først kommer for å hente barna, det har jeg også gjort tidligere hvor hun også var med. Det endte opp med at hun satt i bilen i tre kvarter mens barnefar drakk kaffe i sofaen min liksom. Så en veldig ekkel og klein situasjon. 

Vet ikke om det er noen måter å forbedre forholdet på? Det er jo fryktelig trist om hun tror jeg ønsker ham tilbake, jeg ønsket å dra for en grunn og han ba meg aldri bli. 

Skrevet

HI,det finnes rett og slett giftige folk der ute i verden. Du kan ikke gjøre noe som kan blidgjøre henne. Hun er slik fordi hun velger å være slik. Dessverre. Jeg sluttet å blidgjøre slike folk da jeg overkjørte meg selv totalt en gang. Og denne personen hatet meg samme hva jeg gjorde. Tenk på deg selv og barnet ignorer tilbake og prøv å få så god forhold som mulig med eksen pga barnet.

Anonymous poster hash: 64478...1ef

Skrevet

Har akkurat kommet fra julefeiring hos min manns eks. Vært 10 stk tilbords. Jeg, min mann, eksen, hennes foreldre, min mamma + kjæresten, mine to stebarn og vårt felles barn(som eksen er gudmor til). Har feiret slik i fem år nå for barnas del. Kan vel si at vi har et veldig godt forhold.

Anonymous poster hash: 7739b...7d4

Gjest Antarctica
Skrevet

Sykelig sjalu dame, HI. Hvis det er forbudt for ham å ringe deg og han sniker seg til det i bilen, da er han jo under tøffelen.

Skrevet

Har de felles barn HI?

Anonymous poster hash: 1b0e5...3fa

Skrevet

Har de felles barn HI?

Anonymous poster hash: 1b0e5...3fa

De har et felles barn, ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...