Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Mitt er å vente på at pappa som var postmann skulle komme hjem fra jobb. Da hadde han med en julestrømpe med godteri. Og det var smågodt i løsvekt som vi aldri fikk ellers. De hadde ikke slikt på landet der vi bodde så pappa kjørte til byen 3 mil unna for at broren min og jeg skulle få dette. Sure tær og krokodiller, så ferske at de bare smeltet på tunga. Kan ennå se han for meg når han kom inn døra. Han tok ikke av seg en gang, gikk rett bort og gav oss hver vår pose og et kyss på panna. Nå er ikke pappa med oss lengre og jeg savner pappa-julestrømpa. ❤️ Anonymous poster hash: cd842...4be
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Sigarlukt! Pappa røyker ikke, men tar seg alltid en sigar etter mat og pakkeåpning på julaften. Lukta av sigar gir men deilige minner om barndommens jul!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Mitt er å vente på at pappa som var postmann skulle komme hjem fra jobb. Da hadde han med en julestrømpe med godteri. Og det var smågodt i løsvekt som vi aldri fikk ellers. De hadde ikke slikt på landet der vi bodde så pappa kjørte til byen 3 mil unna for at broren min og jeg skulle få dette. Sure tær og krokodiller, så ferske at de bare smeltet på tunga. Kan ennå se han for meg når han kom inn døra. Han tok ikke av seg en gang, gikk rett bort og gav oss hver vår pose og et kyss på panna. Nå er ikke pappa med oss lengre og jeg savner pappa-julestrømpa. ❤️ Anonymous poster hash: cd842...4be Så koselig minne❤️ Jeg har så mange gode minner at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne:) Håper bare barna mine får mange gode minner også Anonymous poster hash: af55a...2ab
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Å våkne om morgenen å løpe å se hva Nissen hadde putter i sokken som hang på døren min😉. Så satt søsteren min og jeg oss ned å sammenlignet snopet vi fikk å så var det bare å fråtse foran TV med julefilmer 😍. Det var magisk 😍. Anonymous poster hash: f1fff...019
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 At storfamilien feiret jul hos morfar og mormor og når vi og søskenbarn lekte nedi den litt for kjølige kjellerstuen og løp opp i varmen til lukten av kaffi og kaker. Rart at ingen sine beste juleminner er at de fikk gaver, det sier jo noe Anonymous poster hash: cd007...16a
Sommerfuggel i magen Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 At søsknene til foreldrene mine med barn samlet seg(og fortsatt gjør det) på formiddagen for koldtbord-frokost og tre nøtter til askepott på tv💜
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 Å våkne opp aaaaalt for tidlig og kjenne med foten på godteristrømpen som nissen hadde lagt i sengen min... Jeg forsto ikke hvordan nissen klarte å komme seg inn på rommet mitt uten at jeg våknet! Jeg prøvde hvert år å holde meg våken for å ta ham på fersken men klarte det aldri... Anonymous poster hash: 74c66...716
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 Har veldig få, men husker at pappa fikk en kasse med mat på jobb, og oppi der var det Edamer, sild, spekeskinke, konfekt og mye annet godt. Krabbet omtrent oppi kassen av spenning. Også de gangene pappa og jeg gikk inn i skogen for å hente juletre, og lukten på badet når juletreet akklimatiserte seg i badekaret. Og så hadde mamma 2 julekuler som var så pene, omtrent magiske. Anonymous poster hash: 5613e...f95
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 (endret) At mamma hang opp gull julestjernen min i vinduet og rutete julegardiner med silkebånd på rommet mitt. Og deilig flanell sengetøy. Da lå jeg hver kveld og så ut av vinduet hvor stjernen min lyste. Når Haslenissene ble satt på sofaen og stemningen når julegardinene kom opp, familie og venner som kom innom. Vi spilte julesanger på piano og sang. Fakler som ble tent inn mot huset, juleneket som ble hengt opp, nøttene vi satt og knakk på kveldene, julemusikken som strømmet ut av anlegget, når juledukene ble strøket, deilige morgener i pysjamas og julemiddagrester. Så utrolig mange gode minner❤️ Endret 23. desember 2015 av Twintipp og himmelblå
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 Har ikke et spesielt minne, en gitt situasjon. Mer generelt, spesielt nå som jeg ikke bor i nærområde lenger, men på et annet kontinent. For meg er barndomsminnen av jul : Lukten av jul, juletre, hyasinter, pepperkaker, ribbe og pinnekjøtt. Mamma som tenner englelysestaken ( den som går rundt og rundt og plinger) . Julesanger rundt middagsbordet. Anonymous poster hash: fbd35...1ac
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #11 Skrevet 23. desember 2015 Det å våkne på julaften og komme opp til julepyntet hus, med julestrømpa og tre nøtter til Askepott på tv:-) Anonymous poster hash: bdefe...ef6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #12 Skrevet 23. desember 2015 Har dessverre ingen gode minner. Det vil si, jeg har nok noen gode minner, men de vonde minnene tar over. Men jeg har et minne, som generelt er det beste minnet jeg har. Det er det eneste minnet jeg har fra storebroren min. Han gav meg et barbiekjøkken. Jeg husker han stod der ved siden av juletreet og husker at jeg åpnet gaven. Han har ikke vært en del av familien i de senere år, og han tok livet sitt for 1,5 år siden. <3 Anonymous poster hash: 8c01b...41d
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 Å stå opp og få den første pakken som vi lekte med hele formiddagen. Å være med og få kirkeklokka til å ringe (mamma var klokker!) Å feire hos mormor og morfar i et stoooort hus med alle søskenbarna. Julemusikk med Sølvguttene. Stjerneklar himmel. Det året da jeg var 8 og fikk armbåndsur. Anonymous poster hash: 91b48...836
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #14 Skrevet 23. desember 2015 Foreldrene mine var skilt, men vi feiret jul sammen hvert år likevel. Mamma og pappa var gode venner. Pappa bodde på en annen kant av landet og måtte kjøre over fjellet for å komme til oss - vi møttes bare 5 ganger i året. Det var BESTANDIG dårlig vær, så vi fulgte med på veimeldingene på tekst-tv for å se om det var kolonne og om veien evt var åpen igjen for ferdsel. Når han endelig dukket opp på lille julaften hadde han med seg konfekt og after eight - og hele bilen full av pakker fra familie og venner. Følelsen av å se lysene fra bilen hans gjennom vinduet glemmer jeg aldri. Anonymous poster hash: bd34d...53d
geitemarken Skrevet 23. desember 2015 #15 Skrevet 23. desember 2015 Julestrømpen som var full på julaften morgen. Mandel i grøten på formiddagen. Riskrem til dessert.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #16 Skrevet 23. desember 2015 Min mor var dessverre ikke flink til å lage kos, det meste med jul var stress og syt, så jeg klarer faktisk ikke komme på et spesielt godt minne. Jeg vet at vi hadde fine frokoster, at pappa hvert år strevde med å få lys på juletre og at vi såg på tegnefilmer (eneste gangen i året det gikk tegnefilm på tv), men mine barndoms juler vekker ikke særlig gode minner, dessverre. Jeg kom på et nå, og det var den store marsipangrisen vi fikk av bestefar. Han var enkemann og elendig på å kjøpe gaver, så vi fikk penger i konvolutt og hver sin digre marsipangris. Den holdt hele romjulen, spiste en liten bit om gangen. Min ble alltid spist opp først, så måtte jeg se på at søsknene koste seg med sine leenge enda. Anonymous poster hash: 7b616...fa2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #17 Skrevet 23. desember 2015 Mitt beste barndomsminne fra jula er at jeg og min bestefar spilte filipine. Hver jul, og det var alltid jeg som vant <3 Anonymous poster hash: 93a43...009
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2015 #18 Skrevet 23. desember 2015 Husker det var en jul der alle søskene var samlet sammen på julemorgen det var veldig koselig. Jeg,lillesøsteren min og storesøsteren min overnattet hos søsteren våres som bodde alene. Det var veldig koselig å våkne opp på julemorgen å sitte foran tv å spise godteri å se Askepott og reisen til julestjernen sammen Anonymous poster hash: 91ee9...952
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #19 Skrevet 24. desember 2015 Mitt beste minne er det året, jeg og min søster gikk gatelangs i Oslo i mange timer. Var innom seven eleven, og spiste pølser, drakk brus og kjøpte godteri. Og vi snakket hele tiden. Hun var mye eldre enn meg, og bodde langt unna. Jeg forgudet henne, og mine foreldre var grusomme. Grunnen til at vi gikk ute, var at foreldrene våres var så fulle, at det var lite julestemning der. Dette var den beste julen min i barndommen, for jeg fikk være sammen med det mennesket jeg var mest glad i, og vi hadde det utrolig koselig og gøy. Jeg elsket Oslos gater, stort sett gikk jeg jo rundt i de, alene. Men nå fikk jeg gå med min søster. Anonymous poster hash: 070d5...efd
Askepotten Skrevet 24. desember 2015 #20 Skrevet 24. desember 2015 Den enorme gavehaugen....mamma skremte alltid oss barna på julaften med veldig mye gaver bare fra de. Og så er det 1 juledagsmiddag hos mormoren min med tante/onkel, kusiner.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #21 Skrevet 24. desember 2015 Hm.. Jeg kan dessverre ikke huske noen spesielt gode minner. Det eneste må være at det var så koselig å få ta med seg en gave hver og dra til oldemor og besteforeldre for å åpne når vi var på besøk der en liten stund mens mamma sov. Ellers var det koselig å se film. Men stort sett var jeg nervøs på julaften. Full av forventninger som stort sett ble til skuffelse. Men jeg har feiret 5 juler på rad nå som bare har vært helt fantastiske! Alle julene som har blitt feiret med mannen min og barnet vårt har vært spesielle, og de har jeg så mang minner til. Spesielt den første julen med en nyfødt i hus, kun meg, mannen og babyen var helt magisk. Elsker julen:) Anonymous poster hash: d49ab...f88
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #22 Skrevet 24. desember 2015 Mitt favoritt jule minne er fra 2 jule dag i 1999, bestefar gledet seg sån til nyttår 2000! Han var så glad han kom til å oppleve et nytt årtusen osv, 2 juledag skulle pappa kjøre dem hjem & bestefar trengte hjelp med å knyte skoene, den oppgaven fikk jeg. Da jeg var ferdig fikk jeg verdens lengste hade klem ❤️ 40 min senere ringte pappa & fortalte at bestefar hadde fått hjerte stans i trappa opp til leiligheten deres, han hadde dødd med en gang. Hvert år til jul tenker jeg på bestefar å verdens beste klem ❤️ Jeg var 6 år den gangen å veldig glad i bestefaren min, har ikke mange minnene fra når han var i live men akkurat den jula har festet seg som extra fin ❤️ I år har mitt eget barn 6 mnd's dag 2 jule dag så da tenker jeg på at bestefar aldri har møtt oldebarnet sitt å at han hadde vert verdens beste oldefar om han hadde fått kjangsen.. Helt klart et litt trist minne men også et veldig fint ett. Anonymous poster hash: 6b307...f49
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #23 Skrevet 24. desember 2015 Kosen om morgenen. Stå opp og kose seg med julestrømpa. Så etter å ha spist en hel dose godteri utenom det vanlige, så var det julefrokosten. Vokst opp som enebarn, og kan ikke huske å ha kjedet meg. Anonymous poster hash: e3cbc...36f
Gjest Antarctica Skrevet 24. desember 2015 #24 Skrevet 24. desember 2015 Mitt beste barndomsminne fra jula er at jeg og min bestefar spilte filipine. Hver jul, og det var alltid jeg som vant <3 Anonymous poster hash: 93a43...009 Filipine! Selvsagt, det spillet hadde jeg glemt... Husker en gang da jeg var ca 6 år og TAPTE, så jeg og pappa måtte i butikken og kjøpe filipinegave til mamma. Bisarrt nok valgte jeg et reisesjakkbrett til henne😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå