Gå til innhold

Barnehage åpen på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som jobber eller har barn i en?

Anonymous poster hash: cd04f...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du lurer fordi du ville putte ungen din der den dagen er det noe galt med deg.

Anonymous poster hash: 39be5...898

Skrevet

Var åpent til 12 på julaften og nyttårsaften i den bhg vi brukte før.

Anonymous poster hash: 68e07...099
Skrevet

Er ganske sikker på at kommunale bhger er stengt julaften, og de fleste private også.

Anonymous poster hash: 802a4...10f

Skrevet

Vet at vår er åpen i morgen frem til kl 12. Bærum kommune.

Skrevet

Om du lurer fordi du ville putte ungen din der den dagen er det noe galt med deg.

Anonymous poster hash: 39be5...898

Og de som MÅ jobbe og ikke har barnevakt. Kanskje noe galt med de fordi de ikke går på NAV?

Nå har takk og lov mannen fri i år men jeg må faktisk jobbe til 13:00.

Anonymous poster hash: ab9db...b22

Skrevet

Tidligere jobbet jeg i en bhg som var åpen frem til 12 på julaften. Blei vel 6 år der og opplevde aldri at det var noen barn som kom. Det ene året var det påmeldt to barn (søsken), men tror du de dukket opp da? Utrolig kjedelig for de to som måtte på jobb den dagen (er ikke lov å være alene i tilfelle noe skulle skje).

Skrevet

Jeg jobber i kommunal barnehage på Romerike. Idag, lille julaften, var 33 av 80 barn påmeldt til å komme - 8 kom!! Så for å ha oppe på julaften bør man være veldig sikker på at det kommer barn.

Anonymous poster hash: 802a4...10f

Skrevet

Vår barnehage er åpen til kl.12 i morgen. Datteren min skal for jeg må jobbe fra 09-12. Får heldigvis gå litt før så jeg rekker å hente henne.

Anonymous poster hash: e0935...dee

Skrevet

Jeg jobber 8-16 i morgen, og heldigvis fikk eksmannen fikset seg fri fra sin jobb.

Noen må holde samfunnet i gang mens dere andre har fri, ikke noe vits i å pøse på med dårlig samvittighet til oss på toppen av at vi faktisk må jobbe.

Anonymous poster hash: f7a0a...f3b

Skrevet

Jeg jobbet tidligere i en barnehage som var åpen på julaften - tilknyttet sykehus, og der jobbes det jo døgnet rundt hele året ❤️ Var vel åpent til kl 14 tror jeg, men var skjelden barn der heller, mange var med annen familie 😃

Skrevet

I kommunen her jeg bor er det ikke åpent. Hvis barnehager skal være åpne julaften så bør det være kun for de der begge foreldrene ikke har noe annet valg enn å jobbe og ingen familie som kan hjelpe.

Anonymous poster hash: eead5...ab2

Skrevet

I vår kommune er alle kommunale barnehager åpne til kl 12, men da er det ikke drop-in, folk må gi beskjed om de kommer. Ett år var en unge ( utenlandsk) på stor avd påmeldt,men da vi sa det ble han og noen på småbarnsavdeling meldte de avbud. Har akdri opplevd at brhg vår har holdt åpåent på julaften,men vi har tilbudet

Anonymous poster hash: 1a893...d12

Skrevet

I kommunen her jeg bor er det ikke åpent. Hvis barnehager skal være åpne julaften så bør det være kun for de der begge foreldrene ikke har noe annet valg enn å jobbe og ingen familie som kan hjelpe.

Skal de som må jobbe og som ikke har familie/venner eller noen som kan stille opp stå å forklare seg rundt dette "med lua i hånda" da eller?

Anonymous poster hash: 21462...aa4

Skrevet

Skal de som må jobbe og som ikke har familie/venner eller noen som kan stille opp stå å forklare seg rundt dette "med lua i hånda" da eller?

De bør levere turnus som viser at de må jobbe

Anonymous poster hash: df2dc...665

Skrevet

her er den stengt,men hadde ikke latt han være der uansett

Skrevet

Seriøst? Hvorfor?

Anonymous poster hash: 1830b...170

Skrevet

Seriøst? Hvorfor?

Så ikke det brukes med mindre det er nødvendig

Skrevet

Seriøst? Hvorfor?

Hvis man er hjemmeværende og ønsker å levere barnet i barnehagen så lyser det noen varsellamper hos meg. Dessverre er det mange som ville gjort det. På julaften skal barna være hjemme med familien med mindre begge må jobbe. Mange hadde utnyttet åpen barnehage hvis det ikke måtte dokumenteres.

Skrevet

Åh herregud så trist! Ha barn i bh på julaften. Har ikke ord faktisk.....

Anonymous poster hash: ffdd9...005

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

I så fall tror jeg nesten barnet har det bedre i barnehagen enn hjemme.

I de fleste andre tilfeller er det jo bare slik at for at samfunnet skal gå rundt, er vi mange som må jobbe både julaften, helger og andre høytider. Og det kan virkelig være en kabal å få det til å gå rundt med små barn i hus.

Skrevet

Jeg er dagmamma og et foreldrepar ble skikkelig surere fordi de ikke fikk levere ungen sin som vanlig hos meg i morgen. Deres argument var at det tross alt ikke var en rød dag og de hadde jo mye å ordne måtte jeg skjønne. Lettere oppgitt over enkelte folk.

Anonymous poster hash: 15a62...eec

Skrevet

Jeg vil gå så langt som å påstå at hvis barnet har det bedre i barnehage enn hjemme så burde barnevernet vært koblet inn. Å vurdere å sende bort barnet sitt på julaften når man strengt tatt ikke må er bare grusomt.

Skrevet

Finnes dessverre noen foreldre som er så kyniske at de leverer på julaften for å rydd og handle. Trist

Anonymous poster hash: f54d1...1f2

Skrevet

I vår barnehage er et barn påmeldt til å komme i morgen. Han er på min avdeling og siden han og min gutt leker litt sammen så spurte jeg om han kunne komme hjem til oss istedenfor i barnehagen.

Styrer og moren syntes det var en god ide! Så han blir levert i pysj hos oss ca kl 7.30 og blir hentet litt over kl 12. Moren er journalist og fikk ikke fri. De skal kjøre et par timer til familien etterpå.

Jeg har ordnet julesokk til han slik som våre barn får og vi koser oss med tv osv.

Moren kommer innom på grøt før de drar, så hun pakket i bilen i kveld!

En flott ordning syntes vi. Noen MÅ jobbe, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 7137c...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...