Gå til innhold

Kløende prikker i ansiktet (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på fire har vært plaget med eksem lignende utslett rundt munnen, kinnene og nesen.

Vi har prøvd flere kremer. Har fått time til legen over nyåret.

Men er det noen her inne som har en vidunder kur til oss?

Hun har aldri vært plaget før med eksem, det startet når vinteren kom. Hun er fæl til å spise på dressen når hun er ute.

Anonymous poster hash: 4d46b...792

post-42-416008_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Ser ut som enten atopisk eksem, eller en reaksjon på noe. Ville prøvd å kutte ut sitrus en periode, kjøp hydrokortison på apoteket og smør på morgen og kveld. :)

Ikke vask ansiktet for mye, skal du først vaske der, bruk dr.greve (egentlig intimsåpe, men den er veldig mild og fin mot huden, eneste såpa jeg kan bruke uten å få utslett/eksem). Ikke dra håndkledet over når det skal tørkes, dabb forsiktig eller la det lufttørke :)

Skrevet

Ser ut som enten atopisk eksem, eller en reaksjon på noe. Ville prøvd å kutte ut sitrus en periode, kjøp hydrokortison på apoteket og smør på morgen og kveld. :)

Ikke vask ansiktet for mye, skal du først vaske der, bruk dr.greve (egentlig intimsåpe, men den er veldig mild og fin mot huden, eneste såpa jeg kan bruke uten å få utslett/eksem). Ikke dra håndkledet over når det skal tørkes, dabb forsiktig eller la det lufttørke :)

Bruker kun vann. Så smører vi med a derma krem.

Hun har aldri reagert på noe før. Hun er fire år. Aldri hatt tørr hud tidligere.

Takk for tips. Er det ok å smøre med hydrokortison salve uten å snakke med lege først?

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Bruker kun vann. Så smører vi med a derma krem.

Hun har aldri reagert på noe før. Hun er fire år. Aldri hatt tørr hud tidligere.

Takk for tips. Er det ok å smøre med hydrokortison salve uten å snakke med lege først?

Jeg begynte å slite med eksem da jeg var fire år, har for det meste vokst det av meg nå, men må spise sitrus med måte og være nøye med hva jeg smører på meg! Trenger jo ikke være eksem heller, kan være en reaksjon på været som stadig bytter om.

De har en mild, reseptfri variant på apoteket, den kan man bruke uten snakke med lege, men ikke lenger enn 7-10 dager av gangen (om jeg husker rett). Om den funker vil dere uansett merke bedring etter to-tre dager, har det ikke skjedd noe til da er nok ikke det løsningen ;)

A derma har aldri vært løsningen for meg, får utslett av den også..

Skrevet

Ser ut som atopisk eksem, smør på den mildeste kortisonsalven (reseptfri) og så tar du på den feteste kremen du får kjøpt på apoteket, viktig å smøre godt etter at du har tatt på kortison :)

Anonymous poster hash: e7ae3...a5d

Skrevet

Det er akkurat sånn min sønn ser ut.

Han har atopisk eksem og kontaktallergi for tomat og sitrus.

Nå har vi kuttet ut tomat og sitrus fullstendig,og smører med eucerin atocontroll 2 ganger daglig. Han har også zyrtec mikstur som han får ved behov om han kommer nær tomat eller sitrus,fordi han hovner veldig opp i munn/tunge.

Denne reaksjonen kom helt plutselig midt i middagen på mat han har spist mange ganger før,så at dattern din ikke har slitt før trenger ikke bety at det ikke har oppstått brått.

Det er veldig vanlig med kryssallergi hos atopikere.

Du får kjøpt mildison redeptfritt på apoteket. Det er en kortisonsalve og skal smøres i et tynt lag på eksemen ved behov.

Vi må bruke den innimellom,men smører da også med eucerin atocontroll så fort mildisonen hae trukket inn i huden, dette fordi mildisonen tørker ut huden som ikke har eksem,ihvertfall på min sønn. Og det er vanskelig å smøre mildison kun på prikkene når de er så små og tette.

Anbefaler at du holder henne unna ihvertfall sitrus, men også rå tomat frem til dere har vært hos lege.

Anonymous poster hash: 4c381...43b

Skrevet

Det er akkurat sånn min sønn ser ut.

Han har atopisk eksem og kontaktallergi for tomat og sitrus.

Nå har vi kuttet ut tomat og sitrus fullstendig,og smører med eucerin atocontroll 2 ganger daglig. Han har også zyrtec mikstur som han får ved behov om han kommer nær tomat eller sitrus,fordi han hovner veldig opp i munn/tunge.

Denne reaksjonen kom helt plutselig midt i middagen på mat han har spist mange ganger før,så at dattern din ikke har slitt før trenger ikke bety at det ikke har oppstått brått.

Det er veldig vanlig med kryssallergi hos atopikere.

Du får kjøpt mildison redeptfritt på apoteket. Det er en kortisonsalve og skal smøres i et tynt lag på eksemen ved behov.

Vi må bruke den innimellom,men smører da også med eucerin atocontroll så fort mildisonen hae trukket inn i huden, dette fordi mildisonen tørker ut huden som ikke har eksem,ihvertfall på min sønn. Og det er vanskelig å smøre mildison kun på prikkene når de er så små og tette.

Anbefaler at du holder henne unna ihvertfall sitrus, men også rå tomat frem til dere har vært hos lege.

Anonymous poster hash: 4c381...43b

Kanskje det kommer av alle klementinene. Spiser det jo ikke ellers på året. Men nå har de fått mye i barnehagen og her hjemme.

Skal prøve å kutte det ut.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...