Gå til innhold

Hvor mange gaver får barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes så mAnge snakker om voldsomme gavemengder, slik er det ikke hos oss.

Barna er 3 og 5 og de får kanskje 7-8 gaver hver. Er det lite synes dere?

En fra oss, en fra besteforeldrene på hver side, en oldemor og tre onkler/tanter.

Anonymous poster hash: 9131a...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har vel fått 25 pakker allerede fra min nærmeste familie og venner.. i morgen venter det nok 20 til. Vi har på en måte 2 feiringer. Moren min hadde vært og kjøpt masse brukte gaver av en nabojente som hadde salg i gata, så det var masse småpakker. Pluss masse småtteri og én hovedgave. Så har hun en tante og en onkel som ikke har andre barn å gi gaver til, så der er det gaver året rundt... På julaften i fjor fikk hun 23 pakker bare av dem.. Men der også er mye brukt, dukkeklær fra fretex, en pakke ballonger, etc. Det som har slått mest an er 2 brukte barbiedukker fra nabojenta.. Det hjelper ikke å si at hun ikke trenger heller. Mesteparten blir jo liggende som rot.

Anonymous poster hash: d4677...5ea
Skrevet

Hun har vel fått 25 pakker allerede fra min nærmeste familie og venner.. i morgen venter det nok 20 til. Vi har på en måte 2 feiringer. Moren min hadde vært og kjøpt masse brukte gaver av en nabojente som hadde salg i gata, så det var masse småpakker. Pluss masse småtteri og én hovedgave. Så har hun en tante og en onkel som ikke har andre barn å gi gaver til, så der er det gaver året rundt... På julaften i fjor fikk hun 23 pakker bare av dem.. Men der også er mye brukt, dukkeklær fra fretex, en pakke ballonger, etc. Det som har slått mest an er 2 brukte barbiedukker fra nabojenta.. Det hjelper ikke å si at hun ikke trenger heller. Mesteparten blir jo liggende som rot.

Må legge til at hun er liten enda da. Så det er jo stas å pakke opp selv om det bare er en pakke ballonger. 

Blir nok ikke samme mengden gaver når hun blir eldre og begynner å ønske seg ting selv.

Skrevet

Har fått 19 i hus så langt, så ligger det pakke fra svigers og en tante og venter på posten. Håper det bare er en fra hver der. :P

Anonymous poster hash: 3a8e3...507
Skrevet

han får 6 pakker av meg, 5 av besteforeldrene ,så får han en av faren og broren, og tanter,onkler, tantene mine og onklene mine, søskenbarnet mitt ,og på fars siden, er ikke sammen med faren, får vel 30-40 stk

Skrevet

Sønnen vår får 11 gaver tror jeg. Datteren noen fler da hun bytter gaver med en del venninner.

Anonymous poster hash: ad569...c52

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De får vel i underkant av 10 gaver hver. Eller, fra 10 stk. Kan hende de får flere av en feks. Har ikke sjekka

Skrevet

De på 5 og 9 får ca30 -35

Babyen og hun på 16 får ca15-20

Kjæresten til eldste får vel ca samme

Vi har stor familie + at de i midten har fått 4-5 av venninner.

Skrevet

De får en stor hver fra oss (noen ganger en liten eller mer praktisk gave i tillegg, hvis de trenger noe), og så en fra bestemor og bestefar og to fra singel onkel samt. onkel og tante. Besteforeldrene gir også praktiske gaver, så de får bare én stor "morropresang" og to små morropresanger av onklene og tanten sin.

Anonymous poster hash: ac4b1...ff6

Skrevet

Blir rundt 25 hvert år. Ikke så lett å få det til å bli mindre, mange som vil gi :) føler oss heldige da :)

Anonymous poster hash: bc945...d25

Skrevet

Aner ikke, men ca 20. Alt for mye. Det meste er ting de ikke trenger

Anonymous poster hash: 6cc69...484

Skrevet

Synes så mAnge snakker om voldsomme gavemengder, slik er det ikke hos oss.

Barna er 3 og 5 og de får kanskje 7-8 gaver hver. Er det lite synes dere?

En fra oss, en fra besteforeldrene på hver side, en oldemor og tre onkler/tanter.

Anonymous poster hash: 9131a...11b

Sånn hadde det vært her også. Derfor kjøper vi foreldre flere ting slik at de får rundt 15-16 gaver..

Hvorfor kjøper du bare en gave hvis du synes det er få gaver? ?

Anonymous poster hash: f6a3a...434

Skrevet

Rundt 25 😊 men har 4 barn 😥 så blir veldig mange ting... håper det er mange små pakker eller klær de trenger... ikke 100 nye leker 😦😦

Mannen får rundt 10 gaver og jeg får ca 15.

Vil ikke si at noen ikke får gi, blir litt feil. Mye romlige gaver til under 100 kr. 😊😊

Anonymous poster hash: 186f8...25b

Skrevet

Tipper et sted mellom 30-40 gaver hver. De er 7 og 9 år. De får 7-8 gaver hver av meg, så er det øvrig familie i tillegg. Pappaen og jeg er ikke sammen lenger så egne fra pappaen også..

Skrevet

Min 7-åring har nå ca 20 gaver her. Også får han minst like mange hos faren når det blir "julekveld" der, sannsynligvis flere.

Anonymous poster hash: b9d16...7a2

Skrevet

Min får 15 ca.

Er ett år. Får ikke noe av pappaen og meg i år. Blir nok gaver under treet.

Anonymous poster hash: 049b9...06c

Skrevet

han får 6 pakker av meg, 5 av besteforeldrene ,så får han en av faren og broren, og tanter,onkler, tantene mine og onklene mine, søskenbarnet mitt ,og på fars siden, er ikke sammen med faren, får vel 30-40 stk

Hvis du vet at det blir så mye gaver, hvorfor i all verden kjøper du 6 gaver til han???

Da eldste min var liten fikk han veldig få gaver (3-4) da jeg har liten familie og han ikke har kontakt med faren. Pga det, kjøpte jeg ofte 4-5 gaver så det ikke skulle bli så stusslig. I ditt tilfelle, virker det bare dumt.

Anonymous poster hash: ecf69...f83

Skrevet

Ca 10, tenker jeg. Sikkert nok! Jeg får kanskje to.

Anonymous poster hash: 6701c...80b

Skrevet

Max 10. Og jeg kompenserer ikke å handler 10 gaver til dem fra meg. Ser ikke vitsen, det blir nok og barna skal jo tross alt huske hva dem fikk av hvem og:)

Anonymous poster hash: 89eb1...a36

Skrevet

Ca 7-8 gaver.

Anonymous poster hash: f4d9e...2c9

Skrevet

Vi ordne i gavehaugn nå og s det. Ekstremt mange gaver til de flest ungene her. To av de ønsker seg mang gaver og har laget ønskelist etter det også, så de får veldig mange. Og her er igrunn bar halve gavehaugen, for begge sett med barn skal til sine andre foreldre og feire julaften i morra, så haugen her er bare fra min og min manns familie, samt en haug med gaver fra vennr av ungene. I år har mange gitt gaver til hverandr, hun ene har gitt og fått gaver fra mange gutter også så de er jeg mest spent på i år. Gutta får nemlig duftlys og litt mer feminine ting av henne, det var vist også ett ønske. Vil tro det er noen foreldre som titter litt ekstra når gutta åpner gaven i år. Men utrolig koselig de gjør dette altså, godt samhold i klassen.

Anonymous poster hash: 726af...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...